tisdag 12 juli 2011

I min kryddbalja...:))

Hej!!! Så var vi verkligen inne i första semesterveckan....idag skiner solen & em blev riktigt bra igår med bad i poolen:)) Har en gammal tvättbalja till mina färska kryddor!

Lätt att flytta runt när man vill ha lite...Det är citronmeliss, timjan, oregano, dill & basilika! Gräslök har jag i landet med jordgubbarna:))) Skyltarna är lite söta, köpta i en lokal affär!!!
Ha det gott:) Nu "vilar" jag från bloggen ett par dagar!
P.s Tänk på att de flesta bilder är klickbara till större format:))


Malin

20 kommentarer:

Målargården sa...

Hej! Vilken otroligt vacker blogg du har och jättefint hus med lika fin trädgård. Kul att jag hittade hit via länk, på länk, på länk...., du vet nog hur det kan vara. Lägger in dig som inspirerande blogg hos mig så att jag hittar hit igen. Skall kika lääääänge och mycket en regning dag. / Sommarhälsningar Eva-Mari på Målargården

Rummet för välbefinnande sa...

Det är så underbart med kryddörter, att kunna plocka in när man lagar mat. Det smakar extra gott då :)
Ha en riktigt bra semester Malin.
Kram kram Mia

Millygarden sa...

Så fint och du har väll provat att värma tevatten och sen lägga ner blad från citronmelis.....ljuuvligt gott!


Ha en toppensemester!
Kram Marina

Hannis sa...

Underbart med färska örter!
Skulle då inte tacka nej till lite nyplockade jordgubbar heller.
Det är mumma det=))
Kram Hannis

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !!!

Härliga bilder!
Och grattis i efterskott !
Oj så sugen jag blev på en jordgubbstårta...

Ha en jätte fin semestervecka nu !
Härligt att ha det men det tar nog några dagar innan man inser det.
Ha det gott !
Jag är.inte heller den nästa bloggvännennu.
Gör mina inlägg via teöefonen och tar bilderna via mobilen med.
Men just att kommentera blir inte av alla gånger trots att jag kikar in !

Kram Sirpa
Njut av sommaren

Jenny sa...

Hej Malin!
Grattis i efterskott till din nyblivne 12-åring! Vad söt han är:)

Vilka fina kryddväxter du har!

Ha det bra!

Kraam Jenny

Lyckoslanten sa...

Bra med en kryddbalja, men om möjligt ännu bättre med vila! ♥

Hanna sa...

Fina bilder.
kram
Hanna

Gabriella sa...

sköy om dig så får jag hoppas att du kommer med lite nya fina bilder om några dagar.. må så gott! ♥kram

Hem & Drömmar sa...

Så härligt med semester :).
Färska kryddor är så underbart både snyggt, gott och luktar så härligt när man vidrör det. Timjan brukar jag lägga bland kolen i grillen ger en mild och god smak på köttet.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Lilla Lycksta sa...

Ljuvligt med färska kryddor de luktar så gott. Och du är verkligen duktig på att arrangera dem. VACKERT! Ha en fortsatt härlig semester.

Kram Camilla

Livet på Vestergård sa...

Så bra med en kryddbalja.Jag har mina kryddor i krukor behändigt nära grillen.
Ha en fortsatt skön semester! Kram Kicki

LOPPISLIV sa...

Härligt med semester, min börjar nästa vecka. Så fint med kryddor i baljan, tror jag ska ta efter det, tack för tipset :-) Stort grattis till gossen i efterskott. Njut av ledigheten och familjen. Kraaaam Paula

Elzie sa...

Kul att läsa om er i tidningen. Fast först blev jag lite; Men är det inte Malin??? Tittade bara på bilderna och tyckte jag kände igen det fina uterummet.
Hoppas du får en skön semester.
Kram Elzie

STENLYCKA sa...

Kram och allt det bästa till dig, njut av sommaren och tack för alla dina vackra blogginlägg som jag får njuta av!!
Raina

Källeboda lantliv sa...

kikar in och önskar dig en häärlig dag ..trots regn ...fina bilder du bjuder på ..kram jeanette.kallebodalantliv

Ingmarie sa...

Önskar dig en alldeles underbar semester!

Kramen från Österlen

liven sa...

Så deilig med krydderurter i hagen!

Ønsker deg fine sommerdager Malin

JACQUELINE sa...

I Love your Blog !

Thank you for the amazing photos!

greatings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com

Fröken Grön sa...

Jättefint med kryddor i balja! Och jag gillar verkligen dina fina små skyltar. Njut av din ledighet!
/Anna-Karin