fredag 29 juli 2011

Ska man ha lust att tända i den här nu...?????

Hej!! Regnet det bara öser ner:(( Himmel hur mycket finns det egentligen.....Ska man ha lust att tända i vedspisen i slutet på juli???? Neeeeeeeej så klart inte....Det är iaf inte kallt, alltid något!

Vi har ju fullt upp att göra i ladan....:)) Det håller på att spikas för fullt, allra först är det nytt innetak som ska på plats! Ska visa någon dag:)) Måste fråga... är det någon som kanske vet hur man får bort nagellack på kläder?? Fick en liten fläck på en av mina Mollysar...Grrrrr....
Ha det bäst!

Malin

12 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

ja man skulle behöva tända flera stycken ..för att få lite myskänsla..men tack å lov ..det är inte kallt iallafall...sådana gamla vedspiar är charmiga ..vi har också en i köket ...vilket fint stilleben du gjort i förra inlägget ...kram jeanette.kallebodalantliv

Livet på Vestergård sa...

Jag skulle så gärna ha en vedspis!
Här behöver vi inte elda, här har varit sol och värme ett bra tag nu.
Hoppas solen strax dyker upp hos er också!
Kram Kicki

kråke sa...

huh...håller med det bara öser o öser o öser ner...fint stilleben du har fixat:)) Kul med butik...jag kommer följa:))

kram på dig i regnet

kråke

Hem & Drömmar sa...

Hejsan!
Nej inte vill man behöva tända en brasa redan men har tänt både ljus och lampor om kvällarna en veckas tid nu.
Angående nagellacket så prova att dränk en bomullstuss i oljefri aceton och badda baksidan av tyget där fläcken är och tvätta sedan som vanligt. Har funkat för mig men har även haft ett par byckor som blev värre av det så testa försiktigt på mindre synligt ställe först.
Kram Ing-Britt

Vita verandan sa...

Ja det kan man visst ha. Jag var sugen på det när vi kom hem från Mallis. Har ni regn. Jag kom precis in och har legat och solat en timme!
Nu ska vi fixa lite taccos och äta. Nagellack på kläder är inte kul, särskilt inte på Odd Molly:)
Prova med Lacknafta så får de se.

Ha en fin helg Kramar Anna

Norrfrids Eija sa...

Hittade det här på nätet: För att ta bort fläckar av nagellack: Arbeta från baksidan av tyget bakom fläcken med lite oljefritt nagellackborttagningsmedel. Tvätta därefter som vanligt. Använd inte aceton eller liknande på tyger av acetat eller triacetat.
Hoppas det går vägen!
Vågar knappt säga att vi har jättefint väder häruppe i norr...
Eija

elsamarianne sa...

Hoppas du får bort fläcken. Har inga tips, men det där med baksidan verkar vettigt.
Här har kommit några skurar, men nu skiner solen och det är varmt o skönt. Men det är ju inte för evigt, säger den ständige pessimisten...
Vad spännande med ditt bygge.
kram elsamarianne

Linda - Vildros och kaprifol sa...

Hej hej Malin!

Läste att du ska starta upp en butik i din lada. Det ska bli så otroligt spännande och kul att få följa detta projekt!! :)

Idag har det varit en höstruskig dag, en perfekt "ljuständardag"!
Hoppas solen snart kommer igen...

Ha det så gott och lycka till med allt under resans gång!!

Kram kram

Susanne sa...

Hej!
Visst är det tråkigt med allt regnande ;(( Alltid något att ni har tak över huvudet i ladan!!
kram susanne

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Vi åkte hem från ett Öland i spöregn idag:(.Skönt i alla fall att komma hem några dagar.
Vilken vitaminkick det var att titta in hos dej,så mycket vackert och piffigt.
Och vilket vackert hem du besökt,dom fotona ska jag titta noga på;)
Må så gott
Kram Anette

Skogslyckan sa...

Nja det har jag inte känt mig sugen på, men sen har vi nog inte alls fått lika mycket regn som ni låter det som. Hoppas du får en fin helg!
Visar månadens dukning i helgen, titta gärna in!
Kram Pia

cat sa...

Åhh, hade jag en sån vedspis, med bakugn, så skulle jag nog elda OFTA ;D
Vedeldad stenugn för surdegsbak är en av mina små drömmar, men tyvärr har jag ingen fastighet lämplig för en sån just nu :0 Men vem vet vad framtiden har i sin famn.
Räkna med at jag kommer och vara en av de första besökarna när du har din butik klar. Med min ständiga följeslagare Canon i högsta hugg ;-) Ha de gott. Kram, Catarina