tisdag 23 augusti 2011

Ljung från skogen.....:))

Hej!! Plockade med mig lite ljung från skogen på morgonprommisen:)) Det enkla är ju som bekant ofta det vackra.....Mitt bord jag loppade på Öland nu i sommar har inte hittat sin plats än, kanske får det bo i "biblioteket".....

Tror Ni det är de sista fina sommardagarna vi får njuta av nu??

Vet Ni, jag undrade ju om tips för att få bort nagellack på kläder för ett tag sen. Har glömt berätta att det gick så bra, köpte en nagellackremover utan olja & aceton, gnuggade bort fläcken, tvättade blusen & det syns ingenting!!! Tack:))

Malin

25 kommentarer:

Drömmar i vitt sa...

Hej Malin!
Vilka underbara bilder du serverat...
Jag hoppas sommaren inte släpper taget riktigt än:-)
Ha en underbar dag i solen!
Kram Anita K

Jolins home sa...

Hej Malin!

Å så fantastiskt vackert det är med ljung. Bara älskar denna färgen också.

Ha en underbar dag!

Kram Linda

Vintage House sa...

Hej
så fint med ljung och bordet är bara så läckert!!!
ha en fin fin dag
kram
sandra

rosenälvorna sa...

Vackert! Christina

Hulda sa...

En flott kombinasjon med lyngen i fatet på det gamle bordet. Vakkert!

elsamarianne sa...

Jättefint. Men du tar väl inte in ljungen?
Du vet väl vad skrocken säger?
kram elsamarianne

linnea-maria sa...

Åh vilket gulligt bord du har hittat! När jag var liten plockade jag ljung och tog hem, då fick jag skäll av mamma för att jag hade tagit in den. Nog borde man väl strunta i skrock? Men fortfarande kan jag känna att man inte får plocka ljung...som det finns så mycket av.

Norr om Köpenhamn sa...

Ljung är så himla fint! Tänkte snart införskaffa mig några plantor på torget :o)
Förra veckan var jag över i Sverige och köpte Lantliv. Så nu har jag njutit av det fina reportaget hos er. Ett underbart hem ni har!!

Ha en skön tisdag!
Kram
Ulrika

Fågel Blå sa...

Så vackert!!!!
Och bordet så fint!
ha en fin Dag!
Kramar Kathrine

Mariette sa...

Hej Malin!

Nu finns det verkligen så mycket fint att plocka in och det enkla är oftast det vackraste.

Hoppas allt är bra med dig, det har varit lite lugnt på bloggfronten för min del.

Antar att du har fullt upp att plocka kantareller och nya spännande projektet (?!).

Kram Mariette

Tinas vita bo sa...

Härliga bilder!!
Bordet är bara så läckert!!

Här har vi +35 grader idag... phuuu

Kram Tina

kråke sa...

du...det där var inget dåligt loppisfynd...så vackert!! Ganska roligt ibland med att man inte vet var man ska ställa sina fynd men på så sätt kan man ju få njuta av dom lite varstans efter flyttning hit å dit;))

Kram på dig vännen nu väntar äppelkaka i ugn:))

kråke

underbarahem sa...

Det är vackert med ljung, måste gå ut och plocka lite...

Kram Birgitta

Min lantliga dröm sa...

Åhh, älskar ljung och färgen är bland det finaste som finns! Underbart fyndat bord.
Ha det så gott!
Kram Ulrika

Källeboda lantliv sa...

såå underbart vackert ..måste göra likadnt ..kram jeanette.kallebodalantliv

Vita huset 28 sa...

Så fint med ljung, måste jag också kolla efter på nästa prommis med hundarna.

Åhh så vackert bord du har loppat!!

Kram Camilla

Gabriella sa...

man vill helst inte tro att sommaren är slut men..ja idag var det iallafall underbart hos oss men luften är så där härligt höstig.. Ha det bra, kram

Millygarden sa...

Är rädd för det sitter här och bloggar och kände hur det drog kallt åt benen och beslöt mig för att gå ut på balkongen..hua så kallt det är nu på kvällarna....det blev stängd balkongdörr!

Fint bord från Öland.
Kram Marina

Lyckoslanten sa...

Visst är det enkla det vackra och det där bordet
och ljungen är en vacker kombination.
Hela bilden med den miljön är fin.
Jag befarar att de håller på att ta slut
sommardagarna. Här har vi haft regnigt nu.
Njut av det vackra! ♥

Tess på Tilda och Mamma sa...

ÅÅH så fint bord du hittat skulle gärna kunna flytta in hos mig. hihi. Tack för nackellack tipset fick just en fläck i går och det måste provas.
HA en bra dag.
Kram Theres

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ljung från skogen är det allra vackraste...

Jag gjorde misstaget att plocka med mig ljung in och ställa den inomhus. Det betyder visst död och fattigdom i familjen om man är skrockfull, fick jag veta. Så då fick den stå utomhusistället, inte för att jag är så skrockfull men utifall att ;)

Min ljung har hållit sig jättefin utomhus länge nu, så du kan nog din ljung emaljskålen länge du med! :)

Ha en fin dag!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jättefint loppat bord förresten!! :)

Livet på Vestergård sa...

Ljung är så vackert! Bordet också :) Det hittar säkert sin plats så småningom.
Ja nu gäller det att ta ut det sista av sommaren...
Kram Kicki

Hannis sa...

Men suckar högt!
Vilket ljuvligt bord.

Tack för tipset om nagellack.
Trodde inte att det funkade med remover.

Kram Hannis

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Malin! Nu hittade jag en mycket fin blogg!Grattis till dina så MÅNGA besökare...Det skulle bli varmare nästa vecka sa pappa men jag kollar min väderpinne i stugan,åtminstone dag för dag,hihi...Kramis Gunilla