tisdag 30 augusti 2011

Höstmys...

Hej!! En av mina favoritväggar att fota här hemma:)) Perfekt att plocka om lite med mina pinaler på bordet & hyllan så känns det lite nytt igen....

Efter en blöt skogsprommis i eftermiddags eldade jag en brasa & kröp upp i en fåtölj med en kopp te:) Höstmys när det är som bäst!! Jag gillar verkligen hösten, tänk bara vad mycket svamp det finns, hela skogen är full:)

Freja är lite av en innekatt nu när det är blåsigt & regnigt!
Trevlig tisdagkväll på Er:)

Malin

28 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Åh, vad skönt och trevligt med en värmande eld. Christina

Dronninghuset sa...

vakre bilder,
koselig miljø og supersøt pus!!!
klem TOVE

Tina sa...

Svampen rörde jag inte när jag var ute i skogen men plockade med mig lite att binda en krans med.
Din favoritvägg är så vacker, elden sprakar så fint också. Jag var på vippen att start en imorse men hejdade mig och fick upp värmen på städning istället...inte lika mysig värme men nödvändig.

Ha en bra dag o kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är en vacker del av rummet det där, bordet och hyllan fyllda med vackra saker, den vackra väggen, den öppna spisen, trägolvet...jag behöver nog också en tänd brasa, en fåtölj och en kopp te (åsså några Alvedon) i kväll.

Ha en skön myspyskväll!
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Vilken inbjudande miljö, det är verkligen höstmys du visar oss! Och en brasa, det sitter fint nu när det börjar bli lite råa kvällar.
Vi får se fram emot en lång höst med många svampturer och kvällsbrasor.
/Cia

Annelie sa...

Åååh så mysigt du har det,jag älskar oxå hösten,det är en tid för massor av mys och ljus...:))

KRAAAM vännen och ha en skön fortsättning på kvällen!!!

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselig du har det! :) Kjempefin peiskrok!

Klem

Vintage House sa...

Hej
så härligt det ser ut och bordet är så läckert..
härligt med en brasa här har det regnat hela dagen....
ha en mysig kväll
kram
sandra

Hulda sa...

Virkelig lekkert med de mørke rammene på den hvite veggen. Så herlige bilder du har tatt. Virkelig inspirerende dette. Takk for godt tips med de rammene. Søtt med katten på bordet. :)

Har også et høslig innlegg i dag, fra stua.

Änglarna finns sa...

Åhh...så mysigt det ser ut...!! Förstår att du njuter...!!
Visst är hösten mysig..!!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!
Kram Annika

LOPPISLIV sa...

Hej rara Malin! Ohhh så himla mysigt du har det, helt underbart!! Förstår att du njuter och höstmyser där i ditt vackra hem. Just det där att kunna tända en brasa och känna värmen och hur det knastrar i elden det är ju så mysigt, det saknar jag som bor i typisk funkisvilla utan varken kakelugn eller vedspis...snyft...men vi ska eventuellt sätta in någon liten kamin i hallen nere, där ska jag sen sitta och mysa...hihii Ha nu en underbar tisdag, här hos oss har vi riktigt innesittarväder idag, får bli lite fika och film ikväll, Jag gillar också hösten :-)) Kraaaam Paula

maja sa...

Åh så härligt... jag gillar din vägg... är den timrad? Så gott med kantareller. Min lillebror bor oxå i Långasjö, och han plocka kantareller nästan varje dag. Jag ha hotat med att avslöja hans ställen om han inte plocka lite till mig...
Nu ska jag själv mysa till det med lite tända ljus, det regnar och blåser på Öland även i dag.

Tinas vita bo sa...

Vackra bilder!
Och vad mysigt med öppen spis!!

Kram Tina

Vita små hjärtan sa...

Du har så fint och smakfullt. Mysigt att elda....
Freja är så söt!!!
Kram Agnetha

Vita huset 28 sa...

Åh så fin hörna, förstår att du gillar o pyssla om där o fota.

Här har solen varit framme hela dan.

Kram Camilla

Linda - Vildros och kaprifol sa...

Läckra och höstmysiga bilder! Så snyggt med de mörka ramarna till de ljusa väggarna...

Vacker eldstad du har och söt katt :)

Kram kram

underbarahem sa...

Visst är hösten härlig, det är då man kan krypa upp i en fåtölj och mysa...

Kram Birgitta

Änglarnas hus sa...

Hallo goa Malin!!

jag håller heelt med! Hösten är ljuvlig med all svamp och annat myys!!

Kramen ifrån sanne

Hanna sa...

Så fint du har det och så söt kisse.
Kram
Hanna

Drömmar i vitt sa...

Så ljuvliga bilder.... Det bästa med hösten är att man börjar tända massa ljus och mysiga brasor:-)
Ha det gott!
Anita K

Petra-Lantlig Charm sa...

En så vacker vägg förstår jag att du älskar att fota!! Allt är jätte fint!! Lite fuskit dock att du har en brasa att tända nu på hösten. Satt med en filt på mig igår för första gången i höst..brr så kallt det börjar bli! Å jag är ju en sån som fryser in hösten med, hehe.

Kram kram

Källeboda lantliv sa...

såå mysigt du gjort det ..ja att få kura inne nu känns gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

kråke sa...

Vad mysigt du har det...vackra ramar till det fina månbordet:)) Förstår att lilla söta freja vill vara inne och mysa:))

härblåserfriskavindarkramar....

kråke

Anonym sa...

Å va mysigt !!!
Bra med ett sånt där displayställe , och underbart dekorerat .
Kraam/EnVilsenLoppa

Norr om Köpenhamn sa...

Ett riktigt snyggt hörn! Och den öppna brasan gör det verkligen inte sämre ;o) Mys på du bara....det gör jag med :o)

Kram på dig o ha en fin dag!
Ulrika

Livet på Vestergård sa...

Vet du nu ska jag nog göra den första brasan för i höst. Det ser så mysigt ut hos dig!
Kram Kicki

Livet på Vestergård sa...

Vet du nu ska jag nog göra den första brasan för i höst. Det ser så mysigt ut hos dig!
Kram Kicki