onsdag 31 augusti 2011

Lycka Är.....

Hej!! Lycka för mig är att gå i skogen, sitta på en mossig sten & dricka en kopp te:) Särskilt nu, för min värk har kommit tillbaka.....:( Sitter i axlar & nacke, jag jobbar sen är det vila, värme, promenader & massage som gäller.

Hittar man en sån här "kantarellodling" kan man glömma det en stund....

Har plockat helt gaaaaaaalet mycket idag....

Jag ställer ifrån mig korgen för den är tung.... sen går jag i cirklar lagom långt ifrån! Tänk om det skulle komma någon annan & hitta den....:))


Malin

32 kommentarer:

Dronninghuset sa...

så heldig du er. herlig med kantareller da!
kos deg.
klem Tove

Min lantliga dröm sa...

Hej!
Helt otroligt mycket svamp!! Lyckliga du :)
Kram Ulrika

Kris sa...

Oijså! Det var ett rej'lt lass med kantareller ;)
Kram

Änglarna finns sa...

Åhh...så mysigt det både låter och ser ut!!
Underbara bilder!!!
Längtar tillbaka..tills när jag var liten..och vi var i Småland hos mormor och morfar! Då var vi mycket ute i skogen!
Förstår dej..med nacke..axlar osv..men det gällar att göra det bästa av det!
Önskar dej en fortsatt underbar kväll!
Kram Annika

cat sa...

Woaw, vilket kantarellställe :) Härligt!
Hoppas att du får massor av massage och kryar på dig.
Ha de gott. Kram, Catarina

barbrok sa...

Men jäklarimig så mycket kantareller! Bara att gratta!!
Barbro

Hildas hem - Sofia sa...

OMG! Vilken underbar syn! :)
De gången man springer på ett sådan ställe pirrar det till ordentligt i kroppen. Vilken lycka! :)

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

Norrfrids Eija sa...

Wow vilken trollskog ni här runt knuten! Bilderna är otroligt vackra och får mig att längta efter en lugn stund i skogens tystnad...
Eija

underbarahem sa...

Oj, vilket kantarell ställe... och vilken söt termos. Hoppas att nacke och axlar blir bättre.
Kram Birgitta

Fia sa...

Ser hur härligt ut som helst ♥
Synd om dig som har värk--ska skicka lite värme till dig så du blir bättre;)
Kramkram fia

G:a Affären sa...

Mysiga bilder, ser ut som kantarellerna är på promenad mot kameran på första svampbilden.
Hoppas du blir bättre i din värk, jag gör som förra inlägget; skickar värme till dig.
/Cia

Anonym sa...

Vilka häftiga bilder,man blir superglad av att se kantarellerna som kommer gående mot fotografen haha ger dig många långa värmande kramar B

Hem & Drömmar sa...

Vilka underbara bilder från vår vackra natur.
Så mycke svamp var länge sen jag såg på ett ställe, vilken lycka.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Livet på Vestergård sa...

Wow... vilket kantarellställe du har!
Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

Men oj vad du hittar mycket svamp! Vad roligt det är ju så gott.
Men vad jobbigt med värk...
Kram Agnetha

Mina Vita Ting sa...

woow vilket ställe du har hittat, vad roligt för dig ,hoppas din värk försvinner
Kramiz

Anonym sa...

Hej! Vad tråkigt att du har dåligt i nacke och axlar, vet hur jobbigt det är med värk! Måste bara gratulera till kantarellfyndet, ser så härligt ut! Måste också säga - vilka underbart fina bilder i förra inlägget, sååå effektfullt med de tomma ramarna! Brädväggen bakom är också jättefin!

Skickar styrkekramar, krya på dig med värken och sköt om dig!

/Erika

rosenälvorna sa...

Vad vackert ser nästan ut som du planterat dem, de står så fint;) Ta hand om nacke och axlar! Christina

Hanna sa...

Vilken vacker termos.
Kram
Hanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
kan bara hålla med om att en dag i skogen med svampplockning är en riktig gulddag! Dessvärre så jag inte sett röken av en enda gul kantarell ännu... det är fortfarande toktorrt.

Ha det gott, kram Monica

Loppisblomman sa...

Helt otroligt underbara skogsbilder...jag har nog aldrig upplevt ett sådant kantarellställe...avis:) Kram Maria

Yvonne sa...

Jaha är det så där det ska se ut om man hittar mycket svamp. Tror aldrig jag sett så många.
Jag har inte kommit ut i skogen än. Tänkte blocka blåbär. Men den tiden kanske är förbi. Får kanske rikta in mej på lingon. För det är ju så härligt med skogen. Hoppas din värk ger med sej.
Hälsningar Yvonne

Hulda sa...

Oi! Der krydde det jo av fine kantareller. :) Så flott med alle i soppkorgen. :) :)

Gabriella sa...

Åh, ser underbart ut! Åt faktiskt smörstekta kantareller på rostat bröd i måndags, vilken lyx det var!=)

Ellinor sa...

Dina bilder inspirerar mig att ge mig ut i skogen. Har inga kantarellögon men bor mitt i granskogen! Så nu måste jag ut! Tråkigt att höra om din värk. Bakom de vackraste bilder kan ju mycket tråkigt finnas också. Hoppas det blir bättre snart!
Kram
Ellinor

Vita verandan sa...

Jisses så mycket, har jag aldrig upplevt!
Ska nog försöka ge mig ut och leta men jag är nog i fel skog.

Usch vad tråkigt att du har så ont. Inte kul.

Snart är det helg!
kram Anna

kråke sa...

Helt otroligt...vilken fantastisk syn...pirrar i magen när jag ser stället:)) Det som är så roligt är att redan när man sätter sig ner på huk för att börja plocka så börjar man titta längre fram för att se ett nytt ställe:))
Hihi...smörstekta kantisar på en macka...det är lycka det:)) Otroliga bilder...:))

Ha en fin dag vännen

kram kråke

Vintage House sa...

Hej
JAg förstår verkligen att du njuter till fullo så vackert och så mycket svamp..
Hoppas att du känner dig bättre med din värk, låter inte alls roligt..
ha en skön torsdag
kram
sandra

Camilla sa...

Otroligt vackert och pampigt! Jag hade tappat sansen helt och sprungit runt runt som en yr höna och bara jublat!!
Det ser ut som att någon ställt ut dem så där snyggt, som en tavla...
Ska ut i de finska skogarna i morgon så jag hoppas på lite svamplycka :)

Anonym sa...

Där kan man snacka kantareller!

Hoppas du slipper värken snart/Kram Hannis

Kickan Style sa...

OJ, om man hittade så mycket kantareller!! LYX!
Och väldigt fin termos du har!!
Kram Kristina

Marina sa...

Oj, det där ser gott ut och är verkligen lycka.

Kram!