onsdag 10 augusti 2011

Omplanterade Pellisar...:))

Hej!!! Onsdag & veckan vänder mot helg, har jobbat 3 dagar & är redan inne i rutinerna!! Det går snabbt att vänja sig trots allt.....Planterade om tre pellisar i ett av mina emaljfat de höll på att drunkna i sina respektive krukor....

Det är helt galet vilka regnfronter det kommer in....Nu har jag räddat flera av mina sommarblommor inne i uterummet! Idag blåser det mer eller mindre storm & jag funderar på om det är riskfritt att gå ut i skogen & plocka svamp.....!

Många är Ni som tar chansen i min utlottning, Kul:))) Klicka HÄR om du missat & skriv en kommentar!!

Pellisar & lite spetsar det är sommarkänsla.... även om det verkligen är höstlikt nu!!
Vi ses imorgon, ha det gott & Tack för att du kikar in:))

Malin

19 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Malin!!

Här kom det också rejäla åskskurar så jag vågar inte tänka på hur surt det är i krukorna!!

Börjar jobba nästa vecka och jag vet med mig att efter en vecka känns det knappt som om man har haft semester!!

Må så gott!Kram Sanne

Vintage House sa...

Hej
Ja fy vad det regnar nu fast det blåser inte så mycket här...
härligt med pellisar mina växer så att det knakar...
fin dag på dig och hoppas det någon svamp..
kram
sandra

Lyckoslanten sa...

Det brukar gå väldans fort att anpassa sig till jobbet och för mig tar sommarsagan slut i morgon. De är så vackra pellisarna och så tacksamma. Fint mot spetsen - javisst! ♥

Norrfrids Eija sa...

Vilket väderomslag det har varit! I helgen regnade det så mycket så man såg inte många meter framför sig. Nu är det uppehåll så det är dags att greppa målarpenseln igen, måste bara bli klart innan det är alltför fuktigt i luften.
Jättefint att plantera i tvättfat, det har jag inte ens tänkt på att göra!
Eija

Mariette sa...

Hej Malin!

ja snacka om busväder...blåst och regn och åska...höstvibbar!
Inte det bästa vädret för många sommarblommor...

Du vilket fint reportage från ert hus i Lantliv!!!! Jätteroligt att få se!
Och där var din svamp med också..*ler*...du är ju lite expert på det området, jag hittar aldrig så mycket...

Härliga bilder var det i alla fall! Stort grattis till det!

Kram Mariette

Hem & Drömmar sa...

Tänk att det bara tar några dagar tills man lunkar på i det gamla vanliga spåret ;).
Här har det oxå regnat väldigt mycke på sistonde så det vore kanske ingen dum idé att titta till blommorna.
Ha en bra kväll, kram Ing-Britt

Puumuli sa...

Ni verkar ha haft det väldigt regnigt där i Sverige under de senaste tiderna - vi i Finland har haft kanske för mycket sol och torka... Denna vecka har det dock regnat i ett par omgångar så att alla växter äntligen har fått lite svalka.

Härliga pellisar i fatet!

Kram
Sari från Puumuli

Vita små hjärtan sa...

Tack för inspirationen....
Kram Agnetha

Marina sa...

Fint!
Här har det också kommit en hel del regn på senare tid och de rosablommande smultronen har det väldigt blött om fötterna kan jag säga. De står i en gammal gjutjärnsgruta utan hål i botten.

Kram!

Landlige Hjem sa...

Hej där Malin, tackar för dina goa ord ;)
Ljuvligt vackert!! Pellisar är så fint, har själv några stycken ;))
Här har det varit en regnig dag, nästan lite höst,,, det passar inte nu! Sensommaren måste ju njutas eller hur ,)
Önskar dig en skön kväll!!
Kramar Anki

underbarahem sa...

Vädret har varit likadant här, sol och regn om vartannat. Men det blir bättre, hoppas jag... Dina pellisar är jättefina...
Kram Birgitta

Vita huset 28 sa...

Hej jo då här regnar de massor också. Hmm så där kanske man skulle göra med sina emaljfat, de va snyggt.

Gillar dina converse i förra inlägget. På tok för dyra för min plånbok. Jag har kopior från Sko punkten, de funkar för mig.
Ha en skön kväll

Kram Camilla

Hulda sa...

Så vakkert med pellisene ved siden av jernsenga. Virkelig nydelige bilder du har tatt.

Marita sa...

Mina pellisar kippar efter andan efter en hel dags hällregn! För att inte tala om åska...himmel vad det har dunrat och smällt runt husknutarna idag! Strömmen har gått ett flertal tillfällen, det har knastrat i elurtagen, dotter och hund har varit rädda!! Inte den mysigaste dagen precis!
Det är så himla fint i ditt uterum, perfekt plats att rädda blommorna på!
kram, Marita

Jolins home sa...

Hej Malin!

Fina sommarbilder hos dig. Här har det varit ruskigt höstväder idag. Nu blir det mys framför tv:n :-).

Trevlig kväll!

Kram Linda

rosenälvorna sa...

Vilka härliga pelargoner! Christina

Lilla Lycksta sa...

Vilket regnväder det varit. Vackra bilder. Vill även passa på att säga vilket vackert repotage det var om ert hem i Lantliv. Ha det bäst.

Kram Camilla

Mitt hvite hus sa...

Så fint det ble...sammen med skapet og de hvite tekstilene,... vakkert...

klemmer o=)

Gabriella sa...

Underbart med pelargoner. Älskar dem!