måndag 15 augusti 2011

Tack, snälla Ni!!!

Hej!! Måste börja med att TACKA för alla söta kommentarer & Lyckönskningar till vår butik:)) Får en hel del gulliga mail från icke bloggande läsare oxå!! Jag blir helt överväldigad, kanske att jag får träffa några av Er när vi kommit igång:)) Skulle så gärna vilja skriva några rader till Er alla men det hinner jag bara inte.....

Ett litet stilleben med gamla fina tryckbokstäver & siffror jag fått av min nyfunna vän Lize:)) Hon vet vad jag gillar!!!

Nu är det inte bara svamp som gäller i skogen, lingonen är här!! Mamma hade med sig en burk nykokt sylt igår, så mycket godare med hemmagjord:))

Antar att vi ses imorgon igen, har liiiiiiiite svårt att låta bli! Det är ju så himla kul:))
Ha en bra måndag!

Malin

17 kommentarer:

Loppisblomman sa...

Härligt med mammor...min hade med både svart och röd vinbärssaft...lingon stoppade hon i frysen...sylt får jag koka själv:))/Maria

elsamarianne sa...

Oj vad roligt att se de där gamla bokstäverna o sifforna.
I mitt första jobb som dekoratör så hade vi en stor tryckmaskin som vi tryckte skyltar med. Såna med "Köttfärs 15 kr" (ja det var säker ännu billigare 1970)
Man satte texten upp-och-ner och spegelvänd i en ram i maskinen. Så rullade man på färg på dom, lade på papperet och drog en stor gummivals över. Man kunde trycka hur många skyltar som helst. Himla kul, faktiskt.
Kan du ju ha i din affär sen, till att trycka prisskyltarna, vetja! ;-)
kram elsamarianne

Kris sa...

Hejsan! Har inte riktigt hängt med här nu = semester, men kollade bakåt och önskar dig och din familj lycka till med ert nya "företag"
Kram!!

rosenälvorna sa...

Vackert! Christina

Norrfrids Eija sa...

Sååå vackert med de rullande lingonen till tryckeribokstäverna. Och så jutesnöret! Du har öga du, Malin! Urläckert!
Eija

cat sa...

Härliga bilder! Mycket höst = mys :-)

(passar på och gratulerar till vinsten) Ha de gott. Kram, Catarina

Fia sa...

Härligt med höstmys, tack o lov för våra härliga mammor ;) De gör abslolut goaste saften o sylten!
Ha en härlig kväll <3
Kram fia

underbarahem sa...

Undrar varför bokstäver och siffror är så läckra... De passar överallt...
Kram Birgitta

Millygarden sa...

Åh vilka härliga ytor du får i din butik..kommer bli superfint...jösses så spännande det ska bli att få följa er resa.

Kramis Marina

Källeboda lantliv sa...

hej så fint stilleben du gjort ...äkta lingon mums ! men bara man haft tid att koka sylt ..då är den den bästa ..kram jeanette.kallebodalantliv

Skogslyckan sa...

Vackra bilder som andas höst, fler än jag som känner sig inspirerade till att ta höstbilder! Så spännande med dina/era planer och drömmar om butik! Kan inte bli annat än bra!
Kram Pia

Lavendel o Lantliv sa...

Hej va kul att hitta en ny blogg som är så inspirerande. Kul att du ska öppna butik. Jag öppnade min nu i April och det är som en dröm.Det tog ungefär ett år att iordningställa allt och det första jag lärde mig var att efter Formex tog det ca 3 månader innan jag fick hem alla varor. Det var ju sådär...Lycka till med din butik!! Kram Eva-Lena

Livet på Vestergård sa...

Så fina höstbilder! Här har inte lingonen mognat ännu.
Så skojigt att ni ska öppna butik. Vilka spännande tider ni har framför er!
Ha en fin dag. Kram Kicki

Livet på landet sa...

Åhh vad roligt med en ny butik..ska bli spännande att följa ert projekt!
Lycka till!

Kram Helena

liven sa...

For n oen nydelige bilder Malin!
Spennende med butikk da...følger med jeg :o)

Vintage House sa...

Hej
Ett vackert stilleben och tryckbokstäver är så fint...
kram
sandra

Norr om Köpenhamn sa...

Ja, tänk att vi blir med butik. En dröm jag också haft lääääänge! Fast tänk den som hade en lada ändå......jag har bara ett litet garage ;o) Jag kommer absolut upp till dig, det lovar jag! Vem vet, om vi träffas irl innan, för att bolla butiksidéer :o)
Vi hade planer från början att öppna redan nu i sept., men hihi.....inget tak och inga dörrar är på plats. Dessutom har vi en lååååångsam murare just nu som murar upp väggarna till rätt höjd. Men efter honom kommer snickarn' och DÅ blir det fart på byggeriet. Idag har jag beställt dörrar o fönster :o)
Så vi öppnar inte heller förrän till tidigast påsk nästa år. Men himmel vad skoj det ska bli!!

Lycka till med allt byggeri o byggera, ska bli skoj att följa. Jag kommer också att ha nån följetång hos mig snart ;o)
Kramis på dig sötis!
Ulrika