söndag 14 augusti 2011

Vår blivande Butik......:))

Hej!! Ni som brukar kikar in hos mig har nog inte missat att vi har planer på att öppna en butik i vår Lada:)) Det är förståss min stora dröm...men det är vårt gemensamma projekt & hela familjen ser fram emot detta!! Som Ni ser på följande bilder är det en låååååång väg innan vi kan öppna men förhoppningen är inom ett år.....vi gör ju allt själva & endast på helger när det finns tid & lust:)) Det får absolut inte bli en stress eller ett tvång! Det ska vara kul:))

Jack & Freja trivs oxå här ute....Det kommer att bli nytt innetak, det ska isoleras, nya väggar, nytt golv....Golvet funderar vi mycket på nu, ev. blir det trägolv & en avdelning med tegelgolv! Vad tror Ni om det??

Dörren Ni ser här kommer bytas ut...Ett fönster ska i uppe till vänster om dörren! Listan är lång på önskemål...det ska bli som vi vill ha det så därför kommer det ta tid så klart!! Det är ju ganska stort, så kanske blir det så att jag kommer öppna upp en bit i taget! Spännande är det iaf! Tanken är att Ni ska få följa oss på denna resan, kommer att uppdatera allt eftersom det händer något! Jag målar fortfarande på utsidan & är gräsänka så snickeriet står still....

Ha en skön söndag:))


Malin

49 kommentarer:

rustik charm sa...

Hej Malin!
Så himla spännande med din butik:)Så kul att din dröm går i uppfyllelse. Det kommer bli hur bra som helst.
Önskar dig en skön söndag.
Kram Kristina

Landbohaven sa...

Jeg kom lige forbi din blog.
Gode billeder og god ide`med at lave en butik i stalden.
Det er vi også i gan med. Vi har taget det halve af stalden små 200 m2. Mangler kun at få gulvet malet og lavet et lille toilet. Vi håber på at kunne sælge havefigur og lidt andre ting til haven.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ska bli jätteroligt och följa detta, kan se framför mig hur fint det blir. Tegelgolv är ju jättefint, det tycker jag ni ska ha.
Kramar
AnnaMaria

Norrfrids Eija sa...

Det kommer bli hur bra som helst, Malin! Gillar att ni tar en sak i taget, när det finns tid, ork och lust. Precis så ska livet vara, lite lagom kravlöst. Då mår man som bäst.
Ha det bra, gräsänkan!
Eija

Margareta sa...

Vilket projekt!!!!!Sååå roligt!!!!!Det ska bi ett nöje att få följa denna byggresa.

Kram och stort lycka till!!!!
Margareta

kråke sa...

åhhhhhhhhhh vad roligt...ska bli så kul att följa...det kliar i mina fingrar oxå;))

kram på dig på denna härliga söndag:))

kråke

cat sa...

Vilka ytor, det kan ju rymmas både det ena och det andra där ute. Vad spännande!
Ha de gott. Kram, Catarina

Anonym sa...

Åh så spännande, men vad ska du sälja i din butik??
Ser fram emot detta:)

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj oj Malin vad spännande den resan skall bli... Har en känsla att jag får ta en tripp till Sverige och besöka din butik .. Skulle vara jätte roligt.. Man får ju alltid leva i hoppet..
Men visst blir det roligt att följa med ditt projekt !
Ha det bra!
Kraam
Sanne

rosenälvorna sa...

Vad stort, helhäftigt!!!! Mycket jobb, men tycker man att det är kul och man är lite envis, så brukar det fungera;) Christina

Liza sa...

Ojoj så spännande!!
Vilken byggnad att ha som butik, kommer säkert bli supermysigt!
Då får jag ju nästan komma o hälsa på sen! =)

Ha det fint!

Kram Liza

The Secret Garden sa...

Oj vad spännande och roligt!! :) Det kommmer att bli helt suveränt bra, det vet jag. Och så kul att få följa hela projektet här på bloggen!

Ha det fint!

Loppisblomman sa...

Vad kul och spännande!! Kommer att bli jättefint tror jag!Lycka till! Kram Maria

elsamarianne sa...

Å så spännande!!!
Tegel i kombination med trä är oslagbart. Var inne i en liten hästportbutik i Danmark och den butiken kan jag inte glömma, för nåt så läckert... Tegel, trä, vitt och smide. Och utanför var det antik-sten och rosor...och i hagen stod det Lusitanos. Ja du kan säkert tänka dig resten av stället...
kram elsamarianne

Systrarna Hjertén sa...

Så spännande! Ska bli jättekul att följa med på resan...

Mvh
Frida

Lyckoslanten sa...

Men så trevligt! Låter ju som om din dröm blir verklighet! Det ska bli inspirerande att få följa! Grattis! ♥

Susanne sa...

Lycka .....

the shed sa...

Det kommer att bli kanon!
Skön inställning med att ta det som ni känner för, när ni vill. Bjälkar och hela ladan är superfin..Blit hur snyggt som helst att blanda golvmaterialen, särskilt om ni ska ha flera 'rum' i affären. Kul att få hänga med på resan och se allt växa fram.
Det stod inget pris på hyllan och killen (ägaren) själv var på väg, under tiden höll hans gamle far ställningarna med frågor av mig per telefon. Hade många frågor så jag glömde skåpspriset..men ring o fråga. De var urgulliga..

kramen!

Vita verandan sa...

Försökt kommentera men det har inte gått. Nytt försök...

Det är inget litet projekt du eller ni har men kul när båda tycker det är lika kul och spännande.

En häftig lokal och stooor.

Kram Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Så spännande! Ska bli kul att följa.
Bra inställning att ta det i lugn takt.

Ha en fin söndag! Kram Marie

Tinas vita bo sa...

Gud vad pännande!
Ska bli kul att följa dig på vägen till din/eran dröm!!

Kram Tina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Åh vilket spännande projekt! Det skall bli spännande att följa er...

Ha det gott, hälsningar monica

underbarahem sa...

Så spännande det ser ut, ni gör alldeles rätt... det skall vara kul. Väntar med spänning på fortsättningen...
Kram Birgitta

LOPPISLIV sa...

Vad spännande att gå hösten till mötes med ett sånt projekt framför sig. Vad roligt för dig Malin!! Vilken lycka va att se sin dröm sakta byggas fram, ska bli kul att följa ert bygge här på bloggen

Låter jättefint med golv både i trä och tegel.
Fin söndag. Kramen Paula

PS: Läste att du varit och lyssnat på Freda o Uno Svenningsson,så fina texter o både musiken och sångrösten är unika....en upplevelse kan jag tro!! DS!!

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh så spännande, ser fram emot att få följa ditt drömprojekt här på bloggen!! Lyckliga ni som har en hel lada, det skulle vi oxå vilja ha:)

Kraam Jenny

Rut och Signe sa...

Härligt projekt ni har och delar i er familj! Själv driver jag en liten butik i en mellanstor stad, Nyköping. Butiken heter Rut & Signe efter min farmor och mormor och är en blandad inrednings och klädbutik. Kika in hos mig så ser du mina små lösningar på butiksinredning och dylik. Inspiration är så härligt att från andra och bloggandet är en stor kreativ sida att kika runt på. Ha det gott, Marie

Fia sa...

Vad fint det kommer att bli, häftigt tänkt med "tegelavdelning". Bra att ni tar det lugnt ändå, det är ju svårt annars när man ser fram emot något...
Har ju glömt att köpa Lantliv, måste göra det imorron;)
Ha en härlig kväll♥
Kram fia / tillyst.blogspot.com

Vita små hjärtan sa...

Vilka härliga framtidsplaner!!! Lycka till!
Kram Agnetha

Susanne sa...

Så spännande att följa och få idéer till vår lada kanske ;))Stort är det me!!
lycka till
kram susanne

Hemmavid sa...

Oh, så kul att få öppna en egen butik! Lokalerna ser ju jättehärliga ut! Lyxigt att ha en så stor och fin lada hemma!

Kramen Jenny

Hem & Drömmar sa...

Ser med spänning fram emot att få följa era drömmars projekt. Tegelgolv är väldigt snyggt och jag fastnade verkligen för det mönstret Ernst killar la i det stora rummet i årets sommartorp.
Kraaam Ing-Britt

Vita huset 28 sa...

Vilket spännande projekt!! Ser fram emot o få följa med på vägen. Super fin lada o ha affär i.

Ha en skön kväll
Kram Camilla

mariaK. sa...

Vad kul! Lycka till:-)
ha en skön söndagkväll, Maria

Pållan sa...

Ja det ska gudarna veta att allt tar betydligt längre tid än vad man tror. Vet precis vad ni går igenom och jag hoppas att min egna butik får se dagens ljus under hösten. Blir en sista check på Formex nu i september. Lycka till önskar Pållan

Rosor och Spetsar sa...

Grattis och grattis, först till det fina reportaget i Lantliv och sen till butiken - vad roligt och spännande.
Kram
Annelie

Drömhus/ www.lantligahem.se sa...

Jag vet precis hur du känner det, såå kul! Varmt lycka till, ska bli spännande att följa er väg till drömmen!

Kram
Tiina

Gnistra i Norr sa...

Vad spännande! Ser framemot att följa eran resa. Själv har jag precis öppnat webbutik ( www.gnistrainorr.se ), så jag vet att det är mycket jobb som ligger bakom men ack så roligt jobb :-)

Lycka till!

Gabriella sa...

Va du är modig, kommer bli sååå bra och fint.
<Lycka Till!kram♥

bakom berget sa...

Men åhh va spännande! Vilken fin lokal ni har att jobba med. Det ska bli spännande att följa detta projekt. Lycka till!
Ha en fin vecka nu! Kram Åsa.

Mitt hvite hus sa...

Utrolig spennende tid for dere... så viktig at alle er med på det...

dette kommer til å bli så bra... gleder meg til å følge med..

klemmer o=)

Vintage House sa...

Hej vännen
Men så UNDERBART kul för ER kommer bli fantastiskt...
ska bli kul att följa ert projekt...
kram i regnet
sandra

Credo sa...

Vad underbart att kunna öppna en butik. Det hade varit en dröm att ha en lada som man kunde renovera och sedan öppna en fin butik. Jag gör egna smycken så jag hade gärna haft en lada att sälja dem i =)

Ha en fin dag!
Linnea - Credodesign

Kiki sa...

Oj vilket projekt ni har framför er!
Men det kommer säkert att bli alldeles underbart!
Ha en fin dag!
Kristina

me and alice sa...

Hej Malin!
Wow vilket roligt projekt!
Kommer bli toppenfint!

Grattis till dig! Du blev vinnaren av den fina renhornsljusstaken hos mig!!!
Maila din adress till mig så kommer den på posten!!!
Kram Susanne

Norrfrids Eija sa...

Jajamen, har fått inbjudan fr. det stora varuhuset. Liiite långt att åka kanske....
Eija

Viola sa...

Lycka till med bygget, ska bli roligt att följa :) kram

Färjtorp sa...

Men oj så roligt!! Vilket spännnande projekt!
Lycka till.

Kram Johanna

blenda sa...

Åhhh så skoj med en ny butik..... och jag kommer ju få riktigt nära. Jag ser verkligen framåt något år och kommer då och hälsar på i butiken.
Kram

Heléne sa...

Så roligt för oss som följer din blogg att få vara med när din butik tar form.
Jag njuter av dina vackra bilder och fantastiska loppisfynd!