tisdag 13 september 2011

Ett kilo äpplen....:))

Hej!! Tisdag & blåååååååsigt här nere i Småland! Ett litet enkelt stilleben idag med äpplen från trädgården:) Kan ju alltid använda dom att pynta lite med.....

Gillar den här lite "höstiga" vågen med en alldeles lagom patina:)
Nu har jag lite att fixa med innan jag ska iväg....Gillar inte att börja halv två, jag hinner liksom inte mycket innan det är dags! Men jag har ju min lediga fredag att se fram emot:)


Trevlig tisdag på Er, jag förundras hela tiden över att Ni är så många som kikar in dag efter dag!!!! Det är så kul att se & Ni inspirerar mig att göra dagliga inlägg:)) Tack!!


Malin

21 kommentarer:

pysseltanten sa...

Jepp...äpplen är verkligen dekorativa!...
Här jobbas oxå kväll...med ledig FREDAG!..=))))
Kraam Git

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vet precis hur det är, jag börjar 13:00 idag, svårt och sätta igång med något vettigt. Vilken jättefin våg du har.
Kramar
AnnaMaria

rosenälvorna sa...

Härligt med äpplen, antar att du har så många så du även kan använda dem som dekoration. Mycket trevligt och fin våg. Christina

Vita små hjärtan sa...

Jättefint! Äpplen är så fint att dekorera med, och lite höstigt!
Kram Agnetha

Norrfrids Eija sa...

Jättevacker våg, och höstig som du säger! Har flera vågar jag med i olika utföranden...något jag däremot inte har är egna äpplen, förstår inte att inga äppelträn planterades på ett lantbruk då det begav sig...
Jag har tur som jobbar endast kontorstider...
Eija

Vardag och flärd sa...

Vilken underbar våg! Jag lyckas aldrig hitta någon fin våg, men kanske så småningom.
Kram Eva

Vida sa...

självklart man vill titta in till dej när du bjuder på så vackra äppel...vågen är sååå vacker;))

hållihattenkram
Vida

Sallys hus sa...

Hej hej!

Hittade hit första gången i går men har ju såklart sett ditt underbara uterum i tidnigar...;)
I dag har jag letat som en tok efter din blogg..
kom ju inte ihåg vad den hette..
Nu ska jag njuta lite mer av dina underbara bilder och lägga till dig hos mig så att jag hittar tillbaks igen..;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Ellen sa...

Så vakre bilder! Nydelig:) Så glad at jeg fant din blogg:)

gamla skolan sa...

Fin våg och vackra höstiga äpplen !
Kramar // Susanne ♥

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

vilken vacker våg och så fint med äpplena!

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

Änglarnas hus sa...

Hallo!!

alltid kul att kika in här...varje dag ;)..

Verkligen en härlig och stor trädgård ni har..förstår att du kan frossa i äpplen då :)

Må så gott!! Kramis Sanne

Skogslyckan sa...

Gillar din våg och äpplen är alltid fina att pynta med. Förmodar att det regnar och blåser i Småland också, det blir till att mysa inne.
Kram Pia

underbarahem sa...

Vilken underbar våg, har aldrig sett en sådan...

Kram Birgitta

Viola sa...

Har precis samma våg i vattenhålet men min är mera åt det gräddvita...älskar den, tycker den är så charmig :) hoppas du inte blåst bort idag, kram

Marie sa...

Härliga bilder Malin, får en mysig höstkänsla när jag tittar på dem!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

G:a Affären sa...

Såklart vi vill kika in hos dig, dag efter dag, du bjuder på ett så fint höststilleben och jag gillar vågen, skarpt.
Ha det gott i höstblåsten.
kram/Cia

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Åhhhhh vilka vackra bilder!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Millygarden sa...

ljuvligt och så gott med äpplen......det får man inte nog av nu och det finns så mycket gott att göra med dom.

Ha en fin dag!
Kram Marina

Norr om Köpenhamn sa...

Äpplen är njutbart för både öga o gom! Så himla fint att dekorera med äpplen nu i hösttid.
Och vilken kanonfin hängare du har fyndat ;o) Passar perfekt där vid spisen!

Ha en mysig dag!
Kram
ulrika

Elin sa...

Det är så mysigt med höst! Tyvärr består vår höst av regn detta år här i västerbotten :( Mvh Elin