lördag 17 september 2011

Funderingar.....:))

Hej!! Ännu en vacker höstdag går mot kväll....idag funderar jag masssssor! Känns som att jag vill göra så mycket men tiden räcker inte till....dygnet har helt enkelt för få timmar:)) Jag vill dona i ladan åka & loppa, sitta på auktion, blogga....Umgås med familjen är viktigast & vi har ju turen att vi gör mycket tillsammans:)) Sen är det ju det här att man måste ju jobba lite oxå:) Få vardagen att gå runt, handla & fixa lite middag...tvätta...läxor....Hur gör Ni???

Nu för tiden släpper jag mycket & gör det jag tycker mest om:)) Meeeeeen det kommer ju liksom ikapp till slut....Nog om det, hur ska jag kunna bestämma vilket som ska säljas i butiken & vilket som ska få stanna kvar här i Norregård??? Det här bordet tex, love it.... är tänkt till butiken:)) Men det ger sig väl.....vill ju att mina ev. kunder ska hitta fina saker..*ler*.....

Huuuuu, känner nästan att jag blev lite djup där...:))
Hur som helst är jag såååååå glad att Du kikar in här hos mig!!!
Ha en mysig kväll, sonen har bestämt att vi ska grilla:)))

Malin

19 kommentarer:

elsamarianne sa...

Härliga bilder.
Jag tror nog, att när butiken väl öppnar, så "ger det sig" med vad du ska ha där eller inne.
Börja med att ställa det inne, visa grejorna på bloggen,använd dom, så hinner du känna om du vill behålla. Det där bordet är verkligen jättefint...älskar den färgen.
kram elsamarianne

kråke sa...

Jaa...ibland har man mycket funderingar och ibland är det svårt att prioritera och välja...och den där tvätthögen och dammtussarna försvinner ju liksom inte av sig själva...men de kan ju alltid vänta nån dag extra eller två;))

Kram du goa och ha en härlig lördag...

kråke

ps. Det där bordet får gärna flytta in hos mig:))ds.

Vita huset 28 sa...

Hej ja hur får man de o gå ihop? Håller med om att dygnet har för få timmar. Vissa dagar prioriterar man bättre än andra.

Idag har jag haft barnvakt på eftermiddagen o jisses vad jag for fram! Hann med o plocka undan, dammsuga, tvätta o måla :)

Åhh så fina saker, gillar bordet o silverkannan. Förstår att de kan vara svårt o skiljas i från det du har köpt hem.

Ha en skön lördagskväll
Kram Camilla

underbarahem sa...

Jag tror att vi har samma problem, tiden räcker inte till...

Kram Birgitta

Marthina, Holmbytorp sa...

Inte en chans att dygnets timmar räcker till! Man kanske borde sortera i "måste" och "borde", men ibland måste man ju få göra lite "vill" också, annars skulle man inte orka med :) Underbara bilder, jag hoppas att jag får möjlighet att hälsa på i din butik någon gång! Kram, Marthina

Tinas vita bo sa...

Beundrar er som har butiker, för jag skulle nog ha jäkligt svårt att sälja nåt jag själv tycker om... hihi
Är nog inte proffsig nog..
men det ger sig nog hos dig.

Ha en fin helg
Kramis Tina

G:a Affären sa...

Jag har varit i situationen där det var svårt att sälja, många gånger. Om det var en trevlig kund hade jag lätt att sälja men om det kom ett surkart hände det att jag sa; Oj, den är redan reserverad, ledsen......Lögnen var inte ens vit.
Kram till Dig/Cia

rosenälvorna sa...

Förstår att du har svårt att skiljas från en del saker;) Christina

Gammelbålsta sa...

Hej!
Dygnets timmar räcker inte alltid till tyvärr. Jag tycker att ni hinner med hur mycket som helst. Förra året blev jag "ofrivilligt" arbetslös i 2 månader... började fixa för en butik i vår lada. Röjde, ritade, var på formex och köpte in en del... sedan fick jag kasta mig tillbaka till jobbet helt utan förvarning.. allt för min mammas skull(hennes företag).. Så nu står allt still. Prylar i kartonger mm... inte ett handtag gjort sedan dess tyvärr pga att dygnets timmar inte räcker till. Jag är så imponerad att ni gjort så mycket sedan i somras och blir inspirerad att fortsätta mitt "butiksprojekt", men jag får nog vänta till våren. Ska bli så kul att se er butik under resans gång. Ha det bra KRAM

maja sa...

Hej! Ja dygnet skulle verkligen behöva ha fler timmar. Men tänk så här.. just nu i dag ska jag bara vara i ladan och dona.. inte städa inte tvätta inte laga mat... man kan äta en något från affärens frysdisk i bland hahaha lyssna på dig själv och gör det du känner för inga måsten....
Ha det bäst/ mvh Maja Öland

Nyanser av vitt sa...

Bra att släppa lite på alla måsten och vi har faktiskt skaffat en städerska. Kan jag rekommendera. Spännande med er lada Malin. Titta gärna in till mig igen och lämna ett litet spår. Uppskattar det lika mycket som du gör :O)
Ha en fin söndag.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så underbart fina pardörrar, kommer och bli så fint i ladan. Och tid, den räcker aldrig till. Jag har gett upp gör också det som känns bäst, men som du säger det töliga kommer ikapp. Som och städa tex!
Varm kram
AnnaMaria

Johanna Stålros sa...

Vilken tur att jag hittade hit, så mycket fint som du visar!!!! Ha en riktigt skön dag. Kram Johanna

Anonym sa...

Kan bara tipsa dig om att besöka bloggen Norrfrid, den kvinnan vet hur man får dygnets timmar att räcka till..
För övrigt så är tid konstant lika för ALLA, rättvist eller hur? Frågan är bara om du anser att tiden GÅR eller att tiden KOMMER?
Skorpan

LantlivsAnette sa...

Jaa, jag förstår dig precis..samma här, man vill så himla mycket hela tiden, men som det är just nu så tar mitt jobb all min kraft..jag är helt slut då jag kommer hem 18.30 varje kväll, hinner inte ens ta några lång promenader..och ändå har jag vuxna barn nu...men jag blir ju inte yngre heller..
Ha det gott
Kraaam Anette

Anonym sa...

Heja dig, allt går i vågor.
Mitt lilla tips är att skriva upp alla "jag önskar att jag hade tid att"-projekt på en lista, och sen ha den på ett ställe där du inte ser den varje dag, men vet var den är (typ i bokhyllan)
Det gör jag och när jag till äventyrs har en timme över tittar jag på listan, ser vad jag har mest lust med/vad jag har mest lust skall bli gjort och så gör jag det så länge jag har tid. I alla fall jag känner att jag har koll på vad och vill, och betar av, och utnyttjar den lilla tid jag har: dessutom förändras prioriteringarna över tid, ibland kan man stryka saker man inte alls har lust med längre, och det är skönt. Hade man inte skrivit upp dem hade man inte reflekterat över det!
Oj, jag vet inte om det blev begripligt, men det är i alla fall ett knep som fungerar väldigt fint för mig!
Det är hur som helst skönt att läsa om att det finnns fler människor som inte känner att tiden räcker till, vi får peppa varandra!! (och ibland bara slappa i soffan, det får man också)
tack för fin inspiration!
MVH
Carin i Arvika

Norr om Köpenhamn sa...

Hihi....just nu har jag det likadant med alla prylar. Vill gärna ha själv...men är egentligen tänkt till butiken ;o) Men 'låna' kan man ju göra och när man tröttnar åker det ut i butiken. Mitt stora problem är också förvaring...hela källaren är full :o)
Jättekul att se ladan. Det kommer att bli såååååå fint!!

Ha en fin söndag!
Kram Ulrika

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Ja men det förstår jag att det är mycket att fundera på. Tankar som snurrar!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin kanna!! En sån låda höll jag i förra helgen men köpte inte den, fastän den inte var särskilt dyr, vilket jag naturligtvis ångrade när jag kom hem...
Hoppas att du får tiden att räcka. Man får försöka prioritera.
Kram Kicki