tisdag 20 september 2011

Mer & Mer Vintage...:))

Halli Hallå:)) Tisdag & lite halvtråkigt väder....Vet Ni nu är det nästan bara loppat & vintage som kommer över tröskeln i Norregård! Ska vara kuddar & quiltar då:)) Besöker jag en butik med bara nytt slutar det oftast med att jag går ut tomhänt....

Olivträden börjar flytta in hoppas på att kunna hålla liv i dem över vintern:))

Japp... till helgen packar jag väskan, ska bli så skönt:)) Tar dock de vanliga väskorna tror jag!
Nu stavprommis:)
Ha det gott!

Malin

22 kommentarer:

Designe sa...

Jag håller med! Är inte alls särskilt lockad av att köpa nya saker längre...desto skabbigare desto bättre!:) Kram

Norr om Köpenhamn sa...

Jag har det som du, loppat ska det vara....gammalt o slitet ;o) Det ska finnas en själ i sakerna, då trivs jag bäst!

Ha en skön kväll!
Kramen
Ulrika

Vida sa...

samma här...jag rensar ut det nya och loppar gammalt och charmigt;))

den där hängaren skulle passa hos mej;))

Vidakram

Vita verandan sa...

Psst vart ska du??

Samma här, jag kommer faktiskt oftast ut tomhänt även om jag handlar lite porslin ibland.

Kram Anna

Vintage House sa...

hej
vad kul med en liten tur:)
ja här är det inte mycket nytt som kommer hem då ska det vara något rikigt speciellt..
kram
sandra

G:a Affären sa...

Åh så många loppor vi är där ute! Härligt med gamla grejor, jag brukar bli tillfrågad innan bekanta kastar något. "Du som spar på allt, vill du ha det här?" Jaa, oftast.
Gillar din resväska med lilla nyckeln!
Kram/ Cia

Lilla Kullan sa...

Så fint det ser ut.:-) Stina

elsamarianne sa...

Rensar mest, försöker hålla mig borta från loppisar och Tradera o sånt. Måste få lite struktur på boendet nu...
kram elsamarianne

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hvilken koselig blogg jeg fant!! Jeg la meg til som følger og skal kose meg med bloggen din litt senere. Jeg har et lite småbruk på landet som jeg blogger om. Og med nesten bare vintagemøbler og lopper:-)
Ha en herlig tirsdag ettermiddag:-)

Sara sa...

Hej hej!
Ja jag ska oxå börja ta in mina olivisar för vintern, men än så länge får dom tjänstgöra på trappan iallafall till det blir runt 0 grader ;)
Iår har jag varit riktigt dålig på att besöka loppisar, jag har varit på det gamla vanliga antik&loppis-stället men inte så mycket mer =(
Får bli mer nästa år istället ;)
Hoppas att du får en fin vecka!
Kram sara

Nordingården sa...

Just Can't Get Enough.... Just Can't Get Enough ... =) Mycket vackert!! Vilken fin hängare och planch! Älskar sånt här men i år för första gången på länge har jag faktiskt köpte lite nytt och blandat ut, tex tre sprillans stolar fr Ikea!! Har du börjat kunna se dina följare?? Jag fann en lösning, laddade hem expolerer 8 så syntes dem igen!!! Jag har länk om du vill ha.. Mari.

irene sa...

Gott å höra! Här kommer det också sällan in ngt nytt!
Fint har du det!
/Irene

Ett Vitare Hem sa...

Idag har jag faktiskt köpt en ny hylla men helt klart är det mest det loppade saker som drar ;o)
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

20-talshuset sa...

Du har så fint! Lite mer sport att leta gammalt... Hoppas du får en riktigt trevlig resa till helgen! :-) Kram Anna

underbarahem sa...

Samma här, det skall finnas känsla i sakerna...
Ha en trevlig resa!

Kram Birgitta

Viola sa...

Gillar en mix utav nytt och gammalt, men här finns nog mest gammalt hos mig..däremot är det perfekt att själv få välja ut nya varor..bara sådant som jag själv går igång på :) ha en skön kväll, kram

Källeboda lantliv sa...

visst är de fina olivträden ..har aldrig haft något bara...gillar dina väskor ..men du får nog ta mera rejäla om du ska ut å resa ..ha så kul ! kram jeanette.kallebodalantliv

kråke sa...

Håller med dig vännen...här är det vintage som gäller:)) Den där resväskan ser ut att passa hos mig;)) Kram på dig du fina...

kråke

Marie sa...

Jag är precis som dig Malin, här kommer mer eller mindre bara in gamla saker. Det nya lockar mig inte alls.

Ha en fin dag!
Kram Marie

Sallys hus sa...

Ljuvliga bilder!!
Mmm.visst är det så...man kommer offtare ut tomhänt från en "ny" affär än från en loppis...;) Fast jag gillar nytt också....allt i en salig blandning..;) den där knoppbrädan var heeelt underbar och gamla resväskor...dem vill jag ha överallt.....fast jag gör som du o packar i lite nyare då jag åker bort..;)
Ha en mysig dag!
kram Katarina

Millygarden sa...

samma här hos mig sällan jag köper något nytt..me rätt kul det också fast inte så offta!

Kram Marina

Mom´s kitchen sa...

Fin stilben!!! Med måttet och plansch! Mycket fint!

Ha en fin dag!

kram/Olg@