måndag 19 september 2011

Ny vecka & Lejonskålar....:))

Hej!!! Nu är det galet svårt att fota, mörkt redan på em....hösten gör att jag vill fota mer inne:) Har blivit så många bilder på & i uterummet hela sommaren.....Ni måste vara sååå trötta på det:) Litet höststilleben på köksbordet! Lejonskålarna har varit poppis en längre tid & börjar bli allt svårare att få tag på...Jag använder mina som blomkrukor, frukostskål....godisskål:)

Nu är snart måndagen gången & vi är inne i en ny vecka! Jag jobbar bara fyra dagar...så skönt med en lite kortare vecka:))
F har två kompisar här, dags att fixa lite mellis!!

Ha det bäst!

Malin

23 kommentarer:

Ellen sa...

Så vakkert! Klem Ellen.

Anneli sa...

Så fint du gjort på brickan.
Håller med dig.....skålarna är inte lätta att hitta.

Läste ett tidigare inlägg och förstår att du har fullt upp med att hitta saker till din butik.
Visst tar det mycket tid!
Håller fullständigt med dig om att det är svårt att veta vad man vill behålla själv , samtidigt vill man sälja fina saker.
Inte lätt alls!

Ha det gott,
Kram Anneli.

Tina sa...

Sådana där står i skåpet här hemma. de åkte fram till den provencalska soppan jag bjöd bloggtjejerna på...jättefint med kryddor i också!

Ha det gott!

kråke sa...

så vackert med kryddor och lejonskålar:))

Kram på dig vännen och ha en fortsatt mysig måndag:))

kråke

Norrfrids Eija sa...

Tröttnar inte på ditt uterum, bara så du vet! Lyxigt att äta frukost ur lejonskålarna!
Eija

amelie sa...

Dem är så himla fina lejonskålarna! Har också ett par och använder dem till allt precis som dig!
Håller med ovanstående om att man aldrig tröttnar på ditt uterum! Så fint!
Kram Amelie

G:a Affären sa...

Lejonskålar och varm höstsoppa är Mmmmm, snyggt med tidningspapper och kryddor också!
Kram/Cia

Mom´s kitchen sa...

Så fint med lite spets och papper!!

Du har alltid fina bilder!

kram/Olg@

Kris sa...

Vilket fint stilleben du gjort!
Kram

Vintage House sa...

hej
härligt med lejonskålar har haft turen och hittat en hel del.. Frukt och frukostskålar brukar det bli..
ha en mysig kväll idag har vi haft en vacker höstdag
kram
sandra

INNENANSICHTEN sa...

Hej Malin,
Jag har också de skal och använda dem för allt. De ser mycket elegant, även som en blomkruka.
För dig är det förmodligen lite tidigare mörk, hösten är ostoppbar. Det finns nu i huset mysigt.
Jag önskar er en trevlig vecka och fortfarande ha kul med dina vänner!
Bästa hälsningar,
Uschi

Fro (Idyll på landet...) sa...

Åh - så søte små skåler! :) Nydelige bilder!

Klem

Fia sa...

Hej;)
Jag hade nog tur då, fick tag i 5 lejonskålar på loppis i Algutsrum förra året o gav nog 50 kr tror jag...♥ Älskar dem, men har inte tänkt på att man kan sätta små lavendelplantor i...så fint med bokpapper runt också, lite härmvarning tror jag bestämt!
Ha en härlig kväll;)
Kram fia

hemma hos lilla mej sa...

Oj vad fint du har gjort på den brickan.Fint med lite spets och papper.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

underbarahem sa...

Har också lejon skålar, använder dessa väldigt ofta... till det mesta. Har även små lejonskålar, men dessa har jag aldrig använt.

Kram Birgitta

Himlavit sa...

Ja lejonskålarna är verkligen underbara. Såå fina, eleganta men enkla på samma gång =)
Hoppas du har en fin kväll
KRAM Tessan

Salma sa...

your pictures are soooo wonderful! :)

i adore the last post with the entrance hall in the afternoon sun, really lovely!

have a wonderful evening and lots of greetings from vienna
salma

Solveig sa...

Dette ble veldig koselig!Du er så flink til å kose til med det enkle. Har masse å lære av deg;o)

Ha en flott uke!
Klem fra Solveig

Vita verandan sa...

De är mina favoritskålar, de är verkligen fina till allt. Har köpt på mig ett helt gäng.

Ps missa inte min utlottning!

Kram Anna

linnea-maria sa...

Vad fint att använda dem som kruka! När jag jobbade på restaurang, serverade vi alltid soppan i sådana. Ha en fin dag /Therese

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Malin! Vad mysigt att ha dem till blomkrukor, det har jag inte tänkt på. Har ett par stycken jag med. Så himla fint du gjort, underbara bilder som alltid här hos dig. Ha nu en fin dag. Stor kram Paula

Gabriella sa...

Fint det ser ut!=)

Jessica sa...

Vilken fin blogg! Finns såna lejonskålar på Dollarstore :D