torsdag 8 september 2011

Redan torsdag & lite ljung.....:)

Halli Hallå:)) Redan torsdag, veckorna går fort & hösten har oss i sitt grepp! Mysigt & regnigt & blåsigt & dags för att ersätta alla sommarblommor med något höstigt.....Har upptäckt hur kul det är att fota på snedden....måste ju variera lite:)

Ljung är enkelt & vackert tycker jag, nu finns det ju många olika sorter & färger oxå:)) Tänkte delge en söt historia idag...Min syster & hennes dotter var ute på promenad med deras hund, när hon plötsligt får se lite ljung & utbrister .....Åhhhhhh, mamma titta det är ju såna man kan köpa i affären:) Kan tillägga att hon är 13 år och har bott på landet hela sitt liv.....*ler*....

Ha det gott Ni fina som tar Er tid att kika in hos mig:)
Ikväll är det dags för min kvinnocirkel, det är så mysigt!

Ses imorgon....

Malin

19 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Barn,ja plötsligt händer det;)kvinnocirkel?! Låter spännande//Christina

Vilmas Hus sa...

Fint med ljung, själv har jag planterat bollkryss men ljung är en självgående växt och mycket pålitlig tycker jag, och väldigt fin också! Blir nog lite ljung i mina balkonglådor snart tror jag.

Ha en trevlig kväll!
Kram Charlotte

kråke sa...

Vackra klara höstiga bilder:)) Ljung är bara så ljuvligt och speciellt i dina vackra kannor å krukor:) Söt liten solskenshistoria:)

kram vännen i ösregnet...

kråke

Vardag och flärd sa...

Så underbart med höstens färger och pynt!
Kram Eva

Tulipa sa...

Ibland öppnas ögonen för något som hela tiden funnits framför näsan...

Ja nu vill man höstpynta, ljung, kål, trassel...mysigt....

Kram Mariette

Livet på Vestergård sa...

Ljungen lyser så vackert ute i skogen nu och fin är den i dina krukor också. Mysigt att få byta till höstdekorationer!
Kram Kicki

Solveig sa...

Så fint du har pyntet, min venn! Det er ofte det enkle som er det fineste - litt lyng i koselige sammenplantinger, og høstfølelsen kommer snikende;o))) Men jeg er glad i høsten, jeg! Det er som regel da det bobler mest med prosjekter her hos meg;o)

Måtte bare ha en litt lengre titt i bloggen din - det var altfor lenge siden siste. Du viser jo alltid så masse fint!!!

Ha en flott uke.
Klem fra Solveig

Kris sa...

Plockade själv lite ljung i skogen för att tag sen :D
Hittade en massa svamp OCH glömde ljungen i skogen... nånstans... hittade den inte mera ;)
men, det finns väl mera ljung i skogen!!

Vintage House sa...

Hej
så vackert med ljung..
ha det så mysigt ikväll
kram
sandra

G:a Affären sa...

Blev så inspirerad av din ljung! Jag gör som flickan utbrast, jag köper dem i affären i morgon.
Kram/Cia

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättefint:)
Hoppas kvällen blev trevlig:)

Kram Susanne

Marie sa...

Så fint med ljung, jättevackra bilder! Är så sugen på att plantera lite höstblommor, kanske får bli till helgen om jag är frisk.

Ha en trevlig helg Malin!
Kram Marie

Lyckoslanten sa...

Att fota på snedden är bra i många lägen,
som att lämna något icke önskvärt utanför
bild! ;o)
Det börjar nog bli dags för vacker ljung nu.
Trevlig historia det där! ♥

Anne sa...

Vad fint det vara att ses i vår lilla kvinnocirkel... Din blogg är så fin och du påminner verkligen om hur mycket skönhet det finns runtomkring oss.. ja visst är det vackert med ljung.. jag får nog ge mig ut och plocka lite med... Kram Anne

LOPPISLIV sa...

Sååå vackert det är med ljung, måste höstpynta ut lite jag också till helgen hade jag tänkt. Härliga bilder Malin. Kraaam Paula

Norr om Köpenhamn sa...

Jag älskar ljung! Har precis varit nere på blomstertorget och inhandlat höstens blommor och pumpor. Så nu har det blivit fint framför dörren o på verandan :o) Vi har en fantastisk höstdag idag!!

Hoppas solen lyser hos dig med o lycka till med bygget i helgen ;o)
Kraaaam
Ulrika

Elzie sa...

Så fina bilder på den härliga höstljungen. Jag älskar hösten och tycker ljung är så fint.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Candylei sa...

All of your pictures are so sweet, crisp and clean. All of beautiful things I love.

Lavendel o Lantliv sa...

Ser så fint ut, och kvinnocirkel låter intressant du får berätta mera.Kram Eva-Lena