onsdag 19 oktober 2011

Bästa STUNDEN på dagen ÄR.....

Hej!!! Bästa stunden på dagen ÄR när jag öppnar dörren & kommer hem! Jag har förmånen att jobba 75 % så det är inga långa dagar.....något jag är väldigt tacksam för:)) Jag finns hemma när sonen kommer hem (utom 4 kvällar var tredje vecka) & jag har tid att blogga, gå en runda i skogen & göra det där som så många skulle vilja men inte hinner...Det gäller förstås att lära sig att prioritera som jag fick förslag på här på bloggen när jag tyckte att jag hade ont om tid för ett tag sen....hm...


Jag tänker inte låta det här med butiken göra mig stressad....även om jag är otålig kommer det bli klart förr eller senare.....:)) Vi kommer inte att öppna förrän jag känner mig nöjd!!!


För några år sedan hade jag inte kunnat tänka så..... men vi går alla genom livet & lär oss vad som är viktigt!!! Kanske har fått en 40-årskris:)) Njut i nuet....vi vet aldrig vad som väntar oss!


Malin

16 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ja det är så kloka ord. Man vet aldrig vad som väntar, det fick jag erfara i måndags morse.
Å så vackra bilder du har!
Ha en fin em.
Kram Agnetha

Susanne sa...

Prioritera är nog det ord jag tycker sämst om,,för mig betyder ofta att jag måste välja bort och oftast blir det sånt jag tycker om att göra...Tiden räcker aldrig till inte ens för mig som bara är på jobb 50%..Kommer du att ha din affär som heltid eller bara öppet då o då?
vi har planer på nått litet här oxå,,bara få göra sånt man tycker om..Då jag inte har nån anställning skulle det vara så skönt att slippa Fkassa och alla andra....Kram till resten av din dag och jag tycker det skall bli så spännande att följa med på din resa....

Vintage House sa...

Hej
Dina tankar är helt perfekta.
Själv jobbar jag 50 % för att jag vill vara med våra barn en tid som aldrig kommer tillbaka och jag som du prioriterar väldigt mycket.
Något jag har fått lära mig under vår köksrenovering är tålamod och att det får vara kaos....
Skriver om bland annat det idag...
härliga bilder här är det sol regn sol regn...
kram
sandra

Vardag och flärd sa...

Du talar så förståndigt! Ta vara på livet (säger jag som jobbar mycket mer än 40 tim/vecka, men jag älskar mitt jobb)!
Underbara bilder som vanligt!
Kram Eva

Jolins home sa...

Hej Malin!

Jag gillar ditt inlägg.

Är själv en person med 100 järn i elden, och trots att man gör roliga saker så kan det ibland bli för mycket. Det är mycket jobb med en butik, men hjälp så skoj!

Ha en fin kväll.

Kram Linda

Anonym sa...

Sanna ord! Det gäller att Carpe diem (fånga dagen) och njuta i nuet. Har själv varit en person med 1000 järn i elden men har med åren lärt mig att ta det mer easy på saker och ting.

Ha det gott!

Onsdagskram
Renate

rosenälvorna sa...

Livet är ju en ständig förändring och man vet aldrig vad som händer nästa dag, så man måste vara i nuet, så ofta man kan :) Christina

Ljuva Lantliv sa...

Hej!!
Inte ofta jag hinner kika in här nuförtiden men som vanligt alltid lika fina inlägg. Ser fram emot fler fina bilder från butiken.

KRAM Anna

underbarahem sa...

Du tänker alldeles rätt... Njut i nuet.

Kram Birgitta

Josefine-Elvine sa...

Vilken fin blogg du har! :) full av inspiration! Ha en trevlig kväll!

Kram från Finland

Källeboda lantliv sa...

Gud ! Vad bra du talar .. Precis så är det .. Kanske så lär man sig med åren .. Men jag är snart femtio och ännu har jag inte lärt mig det .. Försöker ...men du verkar ta det förnuftigt .. Jobba 75 proc .. Borde alla göra .. Som jag känner det nu så kan det bli så snart .. Jag gillar din kruka .. Snyggt arrangemang .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Tinas vita bo sa...

Bra inställning och kloka ord!! :)

Ljuvliga bilder!

Kramis tina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så skön inställning du har, dit har nog inte jag kommit än tyvärr...
Fina bilder.
Kram Anna

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Malin,

Nu var det sisådär hundra år sedan jag lämnade ett spår efter mig här i kommentarsfältet. Hösten har rusat fram och jag ligger tre steg efter med det mesta, så bloggandet har fått stå tillbaka...

Det är alltid så trevligt att titta in här hos dig, njuta av fina stilleben, kika lite på utvecklingen i den framtida butiken, och läsa dina trevliga texter.

Hoppas du får en fortsatt fin höst!

Stor kram, Helena

kråke sa...

Kloka ord å vackra bilder...håller med dig på pricken...och som en vis man sa...målet är ingeting..vägen är allt:))

kram going...

kråke

Gabriella sa...

Vackra bilder!