tisdag 11 oktober 2011

En favorit på väg att flytta in.....

Hej!! Kikar in snabbt idag:) En av mina allra käraste ägodelar håller på att flytta in från uterummet.....Nu ska jag vila mig framför brasan istället för att kika ut över ängarna:)))

Allt har sin tid & det går ju så himla fort, minns som igår när jag tyckte att det äntligen var dags att flytta ut den!!! Syns knappt i alla löven.....
Tack & Tack för Era fina kommentarer i förra inlägget, Ni gör min dag:))) Freja aktar sig väl för ljusen & de är inte tända när inte jag är i närheten! Det är ju så lätt att glömma.......har hänt mer än en gång att jag fått vända för att kolla om jag verkligen släckt!

Malin

23 kommentarer:

LjuvligaLjung sa...

Vilken underbar säng, en riktig ögonsten!:) Härliga höstbilder.
/Michaela

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är lite vemodigt nu att höststäda och plocka in sånt som inte klarar, eller som man inte vill ska stå ute när det är, köldgrader. Din säng är en verklig prydnad, så vacker med de dekorativa detaljerna.

Önskar dig en fin kväll!
Kram,
Regina

Hemmavid sa...

Åh, lyckliga du som har en så fin järnsäng..

Vilken tur att du får plats med den innomhus på vintern, så att du får möjlighet att använda den året om!

Kramen Jenny

Änglarnas hus sa...

Underbar säng..jag förstå´r att du flytter den ut och in för du vill ha den under alla säsonger :)

Kram sanne

elsamarianne sa...

Varje årstid har sin tjusning. Hösten är vacker, men jag blir en soffpotatis och älskar brasan och en god bok.
Jag är glad att jag hann ta in mina pellis-sticklingar innan frosten. Nu får vi se om jag kommer ihåg att flytta dom från sadelkammaren innan kylan går in där. Slit o släp ;-)
kram elsamarianne

Kris sa...

Vilken fin skatt du har!
Den kan du ju inte gömma i uterummetom den får hedersplats inne!
Kollade på golvet på vernadan... ad är det gjort av? Det e ju snyggt!!

rosenälvorna sa...

Underbart att få ligga inne och njuta av hösten när den anfaller:) Christina

Anonym sa...

Vilken underbar säng du är ägare till!

Varje årstid har sin tjusning. Det skulle vara fattigt om en årstid slutade upphöra, alla behövs. Hösten då det gröna får sjunka ner till jorden för att sen begravas av vintern...och sen uppstå igen. Våren är underbar då allt vaknar till liv och blommar ut. Sommaren är min bästa årstid. Jag är en värmemänniska ett "solens barn".

Kram Renate

Vintage House sa...

Hej
så vacker ja tiden går verkligen fort...
kram kram vännen
sandra

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Heelt underbar säng du har:)
Ljuvligt fina höstbilder!

Kram Susanne

underbarahem sa...

Underbar säng, blir perfekt i uterummet...

Kram Birgitta

Hemma hos Märtha sa...

Vilken fin säng!! Härlig patina!!
Kram
Anne-Lie

Vita små hjärtan sa...

Härligt!!!! Nytt användningsområde!Den är så himla fin...
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Maja liljelli sa...

ÅÅÅÅ vilken härlig säng.... du Malin vart ha du köpt den fina svarta lampan som fanns på gårdagens inlägg???? vill så gärna ha en sån mvh Maja

gamla skolan sa...

Vilken vacker gammal järnsäng !! Jag har också en i uterummet , vet inte riktigt om jag ska flytta in den , eller låta den stå kvar !
kramar // Susanne ♥

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så mysigt det lät när du beskrev sängen framför brasan, jag kan abra tänka mig att det är mysigt att ligga där och läsa en god bok.
Kram Anna

Kris sa...

Klinkers ok... golvet ser mycket "mjukare" ut!
Nu då jag ser närmare på det så jo man ser ju nog skarvena mellan plattorna!
Ha det så bra!

Livet på Vestergård sa...

Ja allt har sin tid. Så mysigt att stlla sängen bredvid brasan!
Kram Kicki

Norr om Köpenhamn sa...

Den underbara sängen gör sig fin vart den än står ;o)

Ha en skön kväll...kanske i järnsängen framför brasan :o)
Kram
Ulrika

Mys och hemtrevnad sa...

förstår att du vill njuta av din säng inne under vinterhalvåret...kramis semlan

Drömmar i vitt sa...

Så ljuvliga höstbilder :-)
Sängen passar ju jättefint in bland höstlöven....
Önskar dig en underbar onsdag så här mitt i veckan!
Kram Anita K

Sallys hus sa...

Underbar säng!
Kan tänka mig att det är en ren njutning att ligga där o fiffilura..;)
kram Katarina

G:a Affären sa...

Jag har nästan begär på järnsängar och din är så fin.
Förra sommaren hade jag en säng ute och vitsade till det att det var en blomstersäng. Men de rostar!
Härligt att du använder den efter årstiden.
Kram vännen
//Cia