måndag 17 oktober 2011

En känsla av att packa ihop.....

Hej!! Ny måndag & mer än halva oktober har redan gått......När det blir höst brukar jag få en känsla av att packa ihop:)) Stapla mina pinaler på varandra & i skydd för regn & rusk....
Uterummet är bra förvaringsplats när vi börjar stuva undan för kommande vinter....

En överblommad fjärlislavendel påminner om sommaren som varit....lite vemodigt men vackert:)) Sonen vill till det "stora varuhuset".....Det är ett skrivbord som ska inhandlas, hans mamma föreslog ett loppat bord:)) Du kan ju måla det i vilken färg du vill & ingen annan har ett likadant......Inga loppade möbler i mitt rum blev svaret!!! Jag kan ju inte bestämma i hans rum även om jag skulle vilja.....:)) Det är ju kul att han vet vad han vill oxå!!!

Malin

21 kommentarer:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej Malin!
Vi plockade in alla trädgårdsmöbler o krukor o annat igår, skönt att ha det gjort innan snön och vintern kommer, jag brukar vara lite slarvig med det annars;)

Jasså sonen vill inte ha loppade möbler i sitt rum? Det som är så vackert;)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Vita verandan sa...

Hihi** känner igen det där. Min son säger att vi alltid åker och köper gamla grejor....fast nu var det längesedan:)

Kram Anna

amelie sa...

Hejsan!
Fina bilder du visar som vanligt!
Hah det brukar väl inte vara så populärt bland pojkar.

Hoppas att din helg varit skön!
kram Amelie

rosenälvorna sa...

Hej, ja nu är det bara känsla av höst, packa ihop trädgården och säga godnatt till alla växter, ledsamt tycker jag, men det kommer en ny vår och en ny sommar :) Christina

Mys och hemtrevnad sa...

verkligen vackra bilder...mellersta dottern här vägrar att ha några begagnade prylar överhuvudtaget...det är äckligt demonstrerar hon högljudt...hum...jag älskar loppis iaf...kramis semlan

Hanna sa...

vackra bilder.
kram
hanna

maja sa...

Hej Malin! Härliga ungar.... vi är ju relativt nyinflyttade till Öland då vi köpte hus på landet... stilen går i lantligt och industriellt.... men dottern fick välja hur hon ville ha sitt rum.. kan säga hon och jag har inte riktigt samma stil hahahahaha men det e väl tur att smaken e som baken ha en underbar dag

G:a Affären sa...

Staplat är också snyggt! Visst är det med lite vemod vi plockar ihop en årstid, speciellt sommarens.
Däremot tycker jag aldrig det är vemodigt att plocka in snöskyffeln, sparken eller kälken!
Kram Malin,
Cia

Vintage House sa...

Hej
Här har vi oxå staplat och plockat in för höst och vinter, en hel del som ska förvaras...
Kul när de själva vill bestämma och tycker om det....
ha en skön kväll
kram
sandra

annashusidingtuna sa...

Hej!
Kul med son som vet vad han vill ha...även om jag själv inte var så glad över färgvalet vår stora son gjorde till sitt rum...
Fina bilder.
Kram Anna

Millygarden sa...

Jo det där med olika stil känner man igen.. min mellan dotter har klart och tydligt gjort klart för mig att hon ska ha modernt i sitt bivande rum. Smaken är som baken delad. Lika bra det kanske!

ha en fin kväll!
kram Marina

underbarahem sa...

Jag har inte plockat in allt... men visst är det vemodigt. Julhusen med belysning kommer snart fram på mitt lilla runda bord... det är mysigt.

Kram Birgitta

Marie sa...

Här plockade vi in trädgårdsmöbler och krukor och annat i helgen som var, skönt att ha det gjort!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Ps. Hoppas mitt mail kom fram ordentligt?

kråke sa...

hihi...kul med barn som vet vad de vill och vilken stil de har;)) Jättefina ihopplockade pinaler:))

kram going...

kråke

Livet på Vestergård sa...

Vi städade också undan alla trädgårdsmöbler och krukor i helgen. Visst är det lite vemodigt, men det kommer ju en ny vår. Alla årstider har sin charm.
Kram Kicki

Källeboda lantliv sa...

Ja det är alltid lika vemodigt .. Känner igen detta med inget snabbt hos ungdomarna .. Likadant här ... Men visst påverkar man dom .. Stora tjejen som flyttat vill ha lite snabbt prylar nu i sin egen lya .. Lite kul .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Norrfrids Eija sa...

Vemodigt är vad det är, allt mörkare och allt kallare. Nu väntar jag på snön som blir som en vit välgörare i allt det mörka!
Eija

Lotta sa...

Ja det blir alltid lite vemod när det är dax , något som tar emot och man vill inte riktigt än .
Men av erfarenhet så vet man , snön dyker upp när man minst anar det .
Love sonens kommentar och nickar igenkännande .
- Kan vi aldrig köpa något som ÄR nytt ?? undras det här hemma .

Kraam/Lotta

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin,
javisst är det så att man packar ihop nu. Och jag tycker att det är lite kul när killarna har en egen åsikt. Min Fred är 11 nu och har väldigt bestämda åsikter om både det ena och det andra.
Sköt om dig
Kram Agneta

Vintage sa...

Lämnar bara ett litet avtryck så att du ser att jag hälsat på! Hösten är vemodig & härlig Kram susanne