måndag 10 oktober 2011

Freja Kikar in.....:)))

Hej!!! Gick & funderade lite på dagens inlägg....Så fick jag se att vår Fina Freja satt & spanade ut i regnet:)) Vad är det matte??? Jag har inte tid.....Hon är iaf inte barnslig, strax efter att jag tagit bilden ville hon ut i höstregnet!!!

Nu går det åt måååååååånga ljus i Norregård:))) En mårbacka skymtar...har så svårt att hitta några bra ersättare till mina pellisar....Vad har Ni istället???

Dags att ta fram dammsugaren Jack fäller något gryyyyyymt:))
Ha en mysig hösteftermiddag & Tack för att du tittar in!!!

Malin

31 kommentarer:

amelie sa...

Vilken fin misse du har, och fina bilder som vanligt!
Ååh visst är det så mysigt att tända en massa ljus sådana här dagar!
Jag väntar bara på att jag ska få gå hem från jobb och göra detsamma!
Fy vad kallt och grått det är idag!
Ha en skön vecka! Kram Amelie

Vita verandan sa...

Fint val av inlägg! Så mysigt på din veranda och jag tycker din pellis kan stå kvar ett tag till. Sedan kan du ställa dit amaryllis, det är fint!
Söta Freja passar fint där på brädet.

Kram Anna

Hemmavid sa...

Hejsan!

Så fin hon är er Freja.. vi har en Frej och han är minst lika fin! Även han spenderade natten ute i regnet... men så hade han legat och slappat hela eftermiddagen också...

Jag har bytt ut mina pellisar mot vita cyklamen!

Kramen Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Åååå så söt hon är! Så ser en riktig bondkatt ut :)

Kram på dig!
Carina

nordingården sa...

En sån vacker veranda och vacker Freja! Jättefint med massar av ljus så där, ja pellisar ja, man har svårt att hitta ngt vackrae i ersättning, det vete sjutton, jag har mina vita i af så länge det går men sen har jag tagit massor av skott fr en doftpellis, den har såna vackra blad och då behövs ju inte blommorna, så den kommer jag att ha lite varstans i fönstren i vinter! ( pst, jag uppgraderade min dator till expolorer 8, då kunde jag se mina följare o annat fungerade bättre igen med! Länk här att klistra in, följa sedan bara den enkla instruktionen!

http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/products/ie/home

Hem & Drömmar sa...

Vilken mysig kisse du har, hoppas han aktar sig för ljusen.
Visst är det svårt med blommor nu fram till advent. Här blir det mycke murgrönor och andra gröna växter.
Kram Ing-Britt

Så Vitt Jag Vet sa...

Så gullig eran katt är. Liknar en bondkatt som vi hade, Carolus hette han...
Vackert med så många ljus !
Kraam
Sanne

Gabriella sa...

jag har ingen plats för mina pellisar för jag lyckas alltid ta dö på dom...SUCK!
kram

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vad söt katt, jag har två och de håller sig inne, hihi.
Så fint med alla ljus, det går åt många nu i kylan och mörkret;)
Jag har precis tagit bbort mina pellisar och ersatt dem med stora plättar i luften på stålring. Finns billigt på blomsterlandet.
Kramkram <3 nettan

Vida sa...

vackra bilder..mårbackan är så fin så jag tycker du kan låta den vara lite till;)) här ersätts dom sen med myrgröna, plättar i luften, julrosor och minienar;)

Vidakram

gamla skolan sa...

Vilka fina och mysiga bilder Malin !
Mina mårbacka blommar också så fint ännu , känns synd att kasta dom , men nu vill man ha det lite höstigare . Kanske du skulle sätta ljung där i fönstret i stället ?
Kramar // Susanne ♥

Sofia Collén sa...

Gud så fina bilder!! Här hemma står det ljus tända i vart enda hörn, så här går det åt otroligt mycket ljus med :)

Har precis samma problem som du och säkert många andra, som inte vet vad man ska byta ut sina pellisar till?!! Kanske man får vänta till advent och byta ut dom då!

Kram Sofia

rosenälvorna sa...

En söt liten Freja:) Jag har ju mina st. paulia och hittat en ny sort(för mig) som har lite långa hängande stjälkar på blommorna. Söta tycker jag! Christina

Rosor och ruiner sa...

Så fint du har det på verandan. Nej, pelargoner skall det vara på en veranda, svårt att ersätta, hm kan dom inte stå där i vinter ändå?

Lindwallska Gården sa...

Goa goa missen! Hon är såå fin.

Härligt att tända massa ljus i rusket fint med alla ljusstakarna i fönstret!!

Kramizar S

Hem och Harmoni Marie sa...

Vackert! Här brinner också många ljus nu.... mysigt.

Ha det gott,
kram!

Vintage House sa...

Hej
så vackert med alla ljusen och Freja mitt bland:)
Ja du har nog samma dilemma, just nu har jag ingenting på något sätt väntar jag på julen så hos mig får det bli lite kalt, kanske någon ljung.
kram
sandra

Mys och hemtrevnad sa...

tycker det är jättefint med alla dina fina ljustakar i fönstret...kramis semlan

Änglarnas hus sa...

Hallo!!

Än så länge har jag mina rosa Mårbackor kvar på glasverandan..de brukar blomma fint tills det är dags för amaryllisar och annat fint i slutet av november!!

kram Sanne

Kickan Style sa...

Härligt med så många ljus...hur mysigt som helst!

Kram Kristina

underbarahem sa...

Vilken mysig liten Freja ni har... hoppas att hon aktar sig för ljusen...

Kram Birgitta

Livet på Vestergård sa...

Så fin katt!
Jag tycker att du har så snyggt med ljus i fönstret.Lika fint som blommor.
Kram Kicki

G:a Affären sa...

Det är sådana här bilder som har gjort att jag prioriterar verandabygge framför annat jag kanske borde satsat på.
Jag vill också ha en solig veranda med en katt i fönstret! Blir så inspirerad och samtidigt otålig.
Åh så fina bilder....
Kram
/Cia

linnea-maria sa...

Saknar att ha en katt i huset :(.
Vilka fina bilder! Mina pellisar bor kvar på fönsterbrädan. Jag har kommit underfund med att det är där de trivs bäst. Det överlever fler då :)
Kram /Therese

Lantliv och Loppis sa...

Du visar alltid så fina bilder och ger mig massor av inspiration! :)
Jag har åxå lite ångest över mina pellisar. De blommar alla som aldrig förr, och Mårbackorna har vuxit sig så stora i fönstren!

Där jag har flyttat bort dem har jag istället placerat storbladiga plättar i luften, myrten och myrcine... Sjönt med lite strikta former och grönt nu tycker jag.

Står ju inte på förens det vankas hyacinter och amaryllis!! :)

Önskar dig en fin dag!
Kram Jennica

Sussi sa...

Så mysigt du har det:) Ja jag har också en katt som ville ut i regnet i går fattar inge ting jag har för mig att katter inte vill ut i rusket. Kram Sussi

kråke sa...

Så fint och harmoniskt du Goa:))

Önskar dig en härlig dag

Kram kråke

Designe sa...

Så fint med alla ljusen ..och katten!:) Har hon respekt för ljusen så hon inte försöker nosa på dom eller vifta med svansen vid dom? Jag brukar köpa murgröna på båge att byta ut pellisarna med! De är fina tycker jag! :)

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Åh så vackert med de tända ljusstakarna och söta Freja i bakgrunden...

Har ju missat massor av inlägg som jag måste läsa ikapp nu, bara trevlig läsning :)

Ha det fint!
Kram kram

Sallys hus sa...

Hej!
Å vilken fin bild!
Hon är så lik vår katt Minou...de har samma färger..;)
Jag tycker också det är svårt att ställa undan pelargonerna nu när de är så fina... Men jag gör det i alla fall...några i taget åker de ut i förrådet... Jag ersätter med murgröna bla...det är ju inte länge kvar fönrs alla ljuvliga julblommor flyttar in..;)
Kram Katarina

Linda sa...

Jag har vita "höstglöd" eller "våreld"....Eller skippar jag blommor helt och har "gammalt lump" som min kära sambo retsamt kallar det.