tisdag 25 oktober 2011

När tvivlet sätter in.....

Hej!!! Ett par höstbilder från uterummet idag....Spetsgardinerna tog jag ner i helgen & tvättade så nu är det öppet för höstlöven att blåsa in...Ibland sätter tvivlet in & jag undrar om jag är helt galen som tror att det ska gå att driva en butik mitt ute i de småländska skogarna....Men ingen kan ju veta innan man har provat & andra dagar är jag så positiv:))) Vi renoverar ju ändå lokalen åt oss själva så det känns ju bra att slippa hyra!! Tanken är att jag ska ha öppet någon kväll i veckan & på helgen eller efter överenskommelse:)) Jag kommer att ha kvar mitt jobb då det inte kommer vara möjligt att "leva" på det.....Dörren här & ev. kaminen kommer båda att flytta in i Ladan tror jag om inget annat dyker upp under tiden som renoveringen pågår.....

Någon som bevisat att det går alldeles utmärkt att driva en butik på liten ort är otroligt inspirerande Mariette!!! Hon vann årets köpman i Laholms kommun, Grattis igen till Dig, du flitiga!!! Klicka HÄR kommer Ni till hennes fina Blogg Liljor & Tulpaner!!! Så när tvivlet sätter in tar jag en titt hos Mariette:))


Malin

19 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Tvivla det gör man fram och tillbaka ibland
JAg tycker inte du ska tvivla det finns så många butiker idag så ligger mitt ute på landet och det fungerar alldeles utmärkt för dem folk hittar och jag tror att bloggen är ett suveränt sätt att sprida och markandsföra sig.
Det är helt suveränt att du har en lada som du har nära till och slipper höga kostnader...
kram sandra

Margareta sa...

Hej!
Tvivla inte,utan tro....
Det låter så positivt med denna butik. Vi kunder hittar alltid,när det är något speciellt.En bit att åka är inget hinder,istället en möjlighet att få se nya vyer.Ser fram emot den dag du har öppnat.
Ett stort lycka till under resans gång!!!

Kram Margareta

Vardag och flärd sa...

Fantastisk kamin!
Bra att du går in o tittar hos Mariette när du tvivlar. Det gör man alltid ibland men ska du inte försörja dig och din familj på Ladan så är det inget att tveka om tycker jag.
Kram Eva

elsamarianne sa...

Det är helt naturligt att du ibland får sådana tankar.
Bara man inte blir "carried away" och handlar på sig en massa i stridens hetta (läs: mässor)
så brukar det flyta på.
Såklart man kommer och handlar hos dig! Men vars bor du då? Karta på bloggen sen, tack...
kram elsamarianne

Gabriella sa...

det blir bra ska du se♥ helt normalt att man tvivlar på sig själv och sina beslut bara dom inte tar överhand..ha en underbar tisdag eftermiddag..kram

Susanne sa...

Nej du är inte galen,,jag är så avis på att du kommit i gång med din dröm,,så underbart...Jag fortsätter drömma,,,än mer galet att tro man kan starta nått i skogen 5 km ifrån Ullared;) Men just nu känns det som jag skiter i om jag kan leva på det bara det går runt,,vill bara vara och leva i det som är mitt liv...Kämpa på med din butik säker på att det kommer att funka..Och vem vet kanske jag kikar in när det är färdigt..Kram

Mariette sa...

Hej Malin!

Tack, du är för go du!
Klart man tvivlar ibland, det gör man väl även när man är i gång med sitt företag...för alla dagar är inte lika roliga, även om jag har ett underbart jobb där jag får vara kreativ och syssla med det jag vill.
Men det är mycket jobb och det är slit och släp, men jag vill aldrig byta!

Och det är väl bästa betyget man kan ge sitt arbete!

Det kommer att gå jättebra för dig!
Du har känslan för det hela!!! Och din blogg är ju också ett bra sätt att nå ut till folk!

Största kramen Mariette

Sallys hus sa...

Hej hej!
Tvivla kommer du nog göra då och då...det hör till..;)
Jag hade min butik i 4 år och la ner då den började gå bra...lite knäppt...men jag hade fått nog då.
Om du redan nu har inställningen att INTE leva på den så bestäm dig redan från början hur mycket du ska ha öppet....annars bränner du slut på dig själv. Jag höll på att bli galen av att vara låst varje lördag året om. (hade öppet 3 dagar i veckan men helgen var värst)....bestäm dig för att ha ledigt i alla fall ett par veckor på sommaren även fast det är bästa försäljningstiden. De som vill komma kommer att komma en annan tidpunkt....så mitt råd är!!
Låt inte kunderna ta över och bestämma över ditt liv!! Därmed inte sagt att man inte ska vara flexibel och kunna öppna extra osv. men vill eller kan du inte få inte panik över det....kunderna kommer tillbaks. Sedan tror jag absolut det går att driva en butik på landet..bara du har något unikt...o det blir det ju om du har gamla saker...blanda dyrt o billigt så kommer du få många kunder..;)
Kram Katarina

kråke sa...

Såå vacker bild du visar idag:)) Jag tycker det är så härligt att du lever ut din dröm...you go girl:))

kramis kråke ....som definitivt kommer med en hel bunt med blekingar när butiken öppnar:)))

G:a Affären sa...

Din vackra kamin gör sig var än du placerar den!
Att butiken kommer att ligga ute på landet tror jag är ok, kunder vill gärna göra en utflykt och handla, en upplevelse. Då gäller det att hela konceptet är tilltalande och unikt, det betvivlar jag inte en sekund att du kommer att ha! Och så är det DIN butik, det är inte illa!
Kram vännen,
Cia

Vida sa...

Malin Malin det kommer att ordna sig ska du se..och tycker du att du vill något annat så kan du ju öppna bed & breakfast eller galleri eller kurser eller....ladan blir så fin..och den är din;))

det kommer att bli kanon;))

Vidakram

Cc sa...

Det kommer gå bra skall du se, envishet kommer man långt med. Kram

Tristan sa...

Veldig fin den ovnen.

Anonym sa...

Jag önskar dej verkligen lycka till och lovar komma på besök. Hälften vågat ... hälften vunnit.
Kramar Bonkis

Livet på Vestergård sa...

Jag tycker att det är roligt att någon vågar följa sina drömmar och jag håller tummarna för att det kommer att bli succe´med din butik :)
Det kommer alldeles säkert att gå bra!
Kram Kicki

Norrfrids Eija sa...

Vet du Malin om jag är beredd att åka till småland till dig så tror jag väl att närmare kunder hittar också! Har du något unikt, paketerat i en lantlig upplevelse tror jag många ser det som ett trevligt utflyktsmål! Det kommer gå galant!
Eija

Mys och hemtrevnad sa...

du kan sluta tvivla, kommer bli hur bra som helst...kramis semlan

Nellie sa...

Håller med Eija! Åker gärna en tur för att hitta guldkornen. Upplevelsen är lika mycket värd som det man har med sig hem i påsarna. Därför tror jag att man gärna letar sig ut på landet! Så kan man passa på att leta loppisar också. Personligen gillar jag ställen med gammalt,nytt, billigt o dyrt i en galen mix. Gärna levande ljus och möjlighet att slå sig ner för en fika i ett hörn. Där man känner sig välkommen både att titta och att handla. Handlar oftast mest på sådana ställen! Ett ställe som har en speciell plats i mitt hjärta är Lustfyllt i Habo utanför Jönköping. Håller på och försöker få ihop en resa med väninnorna till Lev Vackert, Kristinehamn o Rost Interiör, Karlstad för närvarande. Go for it girl!!!

linnea-maria sa...

Det är väl klart att du ska prova! Har du plats och möjlighet så är det självklart. Hoppas att det kommer att gå vägen för dig. Kram /Therese