torsdag 20 oktober 2011

Så många gånger jag tänkt.....

Hej!! Så många gånger jag tänkt måla mitt "drängaskåp" men det har inte blivit av.....:)) Tur det för jag gillar det som det är, bryter lite mot det vita!! ALLT behöver inte vara vitt som F brukar säga:)) Jag tycker verkligen inte att vi har så mycket vitt.....men ...men....


Ja, så var det torsdag & jag ska ge mig iväg på massage om en stund...Vad gör Ni???




En gammal loppad underkjol & några skoläster med favoritsjalen.....
Antar att vi ses imorgon om Ni vill.... då är det fredag:)) Så himla skönt!!
Är det någon mer än jag som håller på att bli gaaaaaaaalen när det gäller att få bilderna där Ni vill ha dom???? Grrrrrr.....jag kan redigera om 10 gånger & de lever ändå sitt eget liv.......


Malin

24 kommentarer:

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej Malin.. Vilken tur att du inte har målat drängaskåpet vitt, för det e så himla fint som det är nu!
Ha en skön kväll :) Kram Tilda

elsamarianne sa...

Japp, hos mig hoppar bilderna precis hur de vill. Galen...
Skåpet är fint som det är, tycker jag. Och målar man så får man aldrig tillbaks den patinan.
Idag har jag införskaffat två härliga stora fårskinn till köksstolarna. Problemet är, att få hunden sluta gosa med dom. Han är helt galen...
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag lägger in bilderna först och skriver sen, då ligger dom snällt still. Det är ett härligt skåp, precis den lantliga stil jag gillar.
Kramar
AnnaMaria

nordingården sa...

Tack gode gud att du inte målat det!! Det är ju bara så skitsnyggt! Jag älskar den färgen och faktum är att jag själv börjar få problem med en del vita möbler här hemma, jag tål inte se dem längre=) Jag älskar dinstil, du har så smakfullt!! Mari.

Elin sa...

Hej!
Du har ett alldeles underbart ådringsmålat skåp, det vore helgerån att måla över!

Anonym sa...

Gokväll!

Hoppas du njöt av massagen. Skåpet är fint som det är! Jag har varit ute på en långtur och en skogstur blev det också, plockade kottar, lingonris och även lite trattisar som var så fina.

Kvällen kommer att tillbringas vid tv:n först halv åtta hos mig och sen Anna Skipper.

Kram Renate

Vita små hjärtan sa...

Å den är så fin som den är!!! Allt behöver ju inte vara vitt fast det många gånger är frestande!

Kram Agnetha

Min lantliga dröm sa...

Tycker inte du ska måla skåpet, så otroligt fint ändå och som du sa, det bryter av mot det vita.

Ha det så gott!
Kram Ulrika

LjuvligaLjung sa...

Skåpet är verkligen superfint som det är!!

Va skönt att jag inte var ensam med bildproblemet.. Trodde det var fel på min dator. Hoppas de löser sig snart!

Jag kan inte få nog av din blogg så jag lär ju kika in här imron med:)

Ha de gott!/Michaela

Vardag och flärd sa...

Det skulle vara synd att måla det fina skåpet vitt, dessutom behövs lite annat än vitt för att de fina sakerna ska framträda. Är allt vitt blir hemmet ganska intetsägande. Så tycker jag men nån annan tycker kanske annorlunda.
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Puumuli sa...

Ja, det stämmer - allt behöver inte vara vitt! Jag måste nog säga att jag har inga vita möbler fast de ser fina ut...

Trädgårdsarbete hela dagen lång har jag sysslat med, ännu finns det ganska mycket kvar att göra innan vintern kommer. Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Vintage House sa...

Hej vännen
Hoppas du känner dig bättre efter massagen:)
skåpet är gudomligt vackert och tur att du behållt det orginal bryter fint....
Hoppas det löser sig med bilderna så frustrerande..
Jag lägger in alla min bilder först sedan text...
Själv sitter jag i soffan tittar på tv och bloggar lite....
kram
sandra

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Det skåpet skulle inte jag heller ha målat : )

Mariette sa...

Skåpet är jättefint! Allt behöver verkligen inte vara vitt!
Gillar det du hängt på också...vackert!

Kram Mariette

rosenälvorna sa...

Vad bra att du låtit bli att måla skåpet vitt, för det är så charmigt som det är! Christina

LissasVita sa...

Hej ,ny bloggare som jag är frossar jag i alla dessa fina inredningsbloggar,så himla fina saker du har! Skåpet är jättefint,men kan förstå känslan att vilja måla,jag kikar med samma ögon på mitt gamla matbord och kan inte bestämma om jag ska måla eller inte....

Tinas vita bo sa...

Skåpet är sååå tjusigt som det är! Skönt att du inte målat det! och såå fint dekorerat!

massage är aldrig fel! Såå skönt..

Kramis Tina

Loppisblomman sa...

Hej,
Drängskåpet är fin precis som det är...håller med "allt" behöver inte vara vitt...ha en härlig fredag...kram Maria

Lotta sa...

JA de e väl tur att du inte målat på det vackra !!
Kraam/Lotta

linnea-maria sa...

Vilken tur att du inte målade skåpet. Det är ju nävamålat! På 80-talet så lutades många fina möbler och nu vitmålas de. Jag tycker att om möbeln är fri från skavanker ska man låta det vara. Annars är vitt ett bra alternativ :)
Kram /Therese

Annie - Annalunda sa...

Ja helt rätt att du inte målat det... men du har väl känt det på dig att du inte skulle göra det... så brukar det vara :) Jättemysig blogg du har Malin!

Kram från Annie (som har börjat blogga igen!)

Designe sa...

Jag tycker skåpet är jättesnyggt som det är! Jag skulle inte heller måla det om jag var du! :) Trevlig helg!

Jen sa...

Tur att du inte målat det, tycker att det är vackert som det är. Om allt är vitt, så tar det bort effekten på vissa saker. Bara en personlig åsikt, men sakerna på, skulle inte vara lika vackra på ett vitt skåp.
Jag tycker att det bruna gör det andra vackrare på något sätt, du förstår säkert vad jag menar.
Ha en bra helg.

kråke sa...

Ojoj...skåpet är fantastiskt:)))


kramis kråke