söndag 2 oktober 2011

Äppel Päppel.....:))

Hej!!! Kikar in snabbt i en paus från ladan:) Hoppas Ni har en bra söndag! Igår använde jag en av mina äppellådor till det de egentligen är till för!!

Våra äppel är så goda...men det gäller att se upp för de är ganska maskätna:(( Lite trist....

När jag vek spetsgardinen åt sidan försvann höstkänslan jag faktiskt har idag mot sommar igen.....Väldigt märkligt nu är vi ju inne i oktober:) Härligt säger jag.... höstmänniska som jag är! Ha en fortsatt bra dag, nu ska jag återvända till mina pardörrar....

Malin

18 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Vad trevligt att följa med i projektarbetet med ladan, kommer bli jättefint du som är en så duktig inredare.
Vackra bilder på äppellådan, trist bara att du måste dela med dig av äpplena till maskarna.
Kram och ha det bra med pardörrarna.
Raina

Livet på Vestergård sa...

Så fina äpplen ni har! Vackra lådor som kan användas till det mesta, t.o.m till äpplen ;0)
Kram Kicki

Millas hem sa...

Väntar på att våra äppelmuffins ska bli färdiga. Så mycket gott man kan göra av äppel. Är så glad över alla våra gamla äppelträd.

Ska bli så spännande och följa ladans bygge. Måste ju absolut komma och besöka dig när det är klart.

Kram Camilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Underbart med alla dessa härliga äpplen:)
Tänk så användbara dom är!

Kram Susanne

Birgit sa...

Vet du namnet på dina äpplen. Jag tror att vi har likadana och det är första året på vårt nya torp så jag har inte lyckats att ta reda på vad det är för sort.
Birgit

HOUSE of MANDY sa...

Vilken mysigblogg du har.

Äpplena ser jättegoda ut :)

Kram Amanda

underbarahem sa...

Så otroligt vackert det ser ut med alla äpplen, vilka färger...

Kram Birgitta

Sallys hus sa...

Hej!
Äppellådor gör sig verkligen bäst med äpplen i..;)
Vackra bilder!
Kram Katarina

Hemmavid sa...

Hej malin!

Visst har vi haft underbara dagar, med sommarvärme.. Det kommer väl som en chock när det helt plötsligt tar slut och blir höst på riktigt...

Kramen jenny

Kickan Style sa...

Äpplen i en äppellåda...precis som det ska va :)
Ha en fin söndag!
Kristina!

LOPPISLIV sa...

Ser gott ut med alla röda äppel i lådan. Tänk så mycket god mos och äppelkakor i massor du kan göra nu. Härligt!! Vi har planterat ett äppelträd i vår trädgård förra sommaren just för att kunna få lite egna äppel i trädgården, det är så mysigt...och redan i år fick vi massor :-)) Spännande med er lada, det går framåt ser jag, så roligt att följa ert bygge. Kommer garanterat sen när butiken är klar :-))

Kraaam Paula

Lotta sa...

Du har ju så många fina lådor att förvara i ser jag. Kul att ni är med i så många reportage. Grattis! Kram Lotta

Vintage House sa...

hej

Vintage House sa...

Hej
så fina bilder och äpple är så fint....
vilken helg vi har haft helt fantastisk har verkligen njutit...
Tack tack söta du för dina ord blir så glad.....
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med nya lampan i glashuset, och så vackert din pelargon blommar. Härligt med alla äpplen, nu var det bra och ha en låda.
Kramar
AnnaMaria

kråke sa...

piron...päron...underbara höstbilder..och dessa trälådor är fantastiska:))

Kram du fina..

kråke

Norr om Köpenhamn sa...

Hoppas renoveringen gick bra i helgen! Ni är flitiga ni ;o) Här är muraren klar med sitt arbete, fönster- o dörrleveransen kommer imorgon och snart är snickarna också på plats och då hoppas vi att det går undan lite. Måste stänga taket innan vintern i alla fall. Spännande!

Ha en skön start på veckan!
Kramis
Ulrika

Gabriella sa...

Så härliga bilder!