söndag 20 november 2011

Det bästa med Julen Är....


Hej!! Måndag & en ny arbetsvecka ligger framför oss... I Helgen har F & jag tagit fram ett pussel, typiskt jullovsmys för oss!!! Mellandagarna brukar vi spendera i pyjamas & hänga över matsalsbordet i jakten på den rätta pusselbiten:)) Det får mig att längta helt galet mycket efter JULEN!!!


Det är ju inte bara pyssel & vackra paket...det är så mysigt att bara vara lediga tillsammans:)) En runda till pulkabacken & lite varm choklad...Vad betyder Julen för ER???


Malin 

16 kommentarer:

Vita verandan sa...

Ja ledigheten är för mig julen också men i år blir det kanske jobb...tom med självaste julafton! Håller tummarna är jag blir ledig.

Kram Anna

Tina sa...

Julen i år för ju inte med sig så många lediga dagar, sammanhängande i år för mig..
Får passa på och njuta för fullt av julen istället!

Kram

Vintage House sa...

Hej
Julen är något alldeles speciellt en tid att njuta mysa och vara med familjen och vänner..
Man känner en extra glädje...
mellandagarna brukar vara slappardagar....
ha en go måndag
kram
sandra

gamla skolan sa...

Ja det låter hur mysigt som helst !! Tyvärr ska jag jobba julafton och juldagen i år !
Fint du har gjort med granar och paket !! Idag ska jag hämta in minigranar !!
Kramar // Susanne ♥

linnea-maria sa...

Vilken vacker bild! Åh riktig jul för mig det är när barnen är hemma och öppnar sina paket och springer och nallar knäck. Ljudet av barn, det gör ett hem levande. Kram /Therese

Källeboda lantliv sa...

Jag gillar med julen .. Många barndomsminnen som kommer upp ..visst vill man ha en traditionell jul med massor av mys med nära å kära .. Det ger trygghet ..och harmoni .. Det gillar en vilsen själ som jag .. Har försökt att förmedla den känslan till mina barn ., jag pysslar massor för att få den rätta känslan .. Så fina paket du gjort ! Dom skulle man vilja öppna .. Kram Jeanette . Kallebodalantliv

Hanna sa...

Ja snart är adventstiden här.
Kram
Hanna

kråke sa...

Så fint du har julpyntat på skåpet:) Jag har oxå hämtat in lite minigranar nu...mys:))

Jul är mys i raggsockar, pulkaåkning i backen(om vi får nån snö;)och promenader i skogen så det biter i kinderna som man sen får tina upp framför brasan:))

Kram vännen...

kråke

Ett Vitare Hem sa...

Julen för oss är umgänge och mys, egentligen hela vägen nu fram till jul, vi bakar en del gör en massa saker tillsammans och ja bara myser ;o)
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Maja sa...

Hej Malin.. Julen för mig är tid med min familj, god mat och tid tillsammans, det är det viktigaste att få njuta. I år ska vi fira jul hos min mormor och morfar som är 90 år de är helt fantastiska.. kram Maja

Vida sa...

tack för ljuvligt inspirerande bilder;)
Adventstid är för mej en tid då man tittar på roliga saker tillsammans..umgås med barn barnbarn tokiga grannar galna släkten;)) man får passa på att utnyttja den mörka årstiden när vi nu har den;)

Vidakram

Rosvikslyckan sa...

Gud vad mysigt det lät med pussel, det var minst hundra år sedan känns det som:)

Julen är verkligen en tid när man myser och umgås med nära och kära extra mycket. Barnens tindrande ögon och skräckblandade förtjusning när Tomten kommer är alltid en höjdpunkt:) Just nu längtar jag efter mysiga glöggkvällar och allt det mysiga innan jul som att pyssla , slå in paket, leta julgran, hänga upp stjärnor i fönstrena och baka tryfflar, pepparkakor och annat gott.

Ha en fin fortsättning på veckan

Kram Jenny

Marie sa...

Tycker också att det mysigaste med julen är att få vara tillsammans med dem man tycker om. Längtar!

Så fina bilder Malin!

Kram Marie

Vardaxlyx sa...

Hej! Julen är helt magisk. Känslan, dofterna och allt runt omkring är såå ljuvligt.
Önskar dig en trevlig dag!
Kram

Holly Design sa...

Hejsan.
Vilken fin blogg jag har hittat. Man blir glad av att titta in här.
Kram / Gunilla

Sallys hus sa...

Hej Malin!
Men himmel vilken julfeeling jag fick nu!! Vill genast åka hem o sätta igång...;) Allt du visar är så fint! Mysiga sockar och det låter underbart med pussel på matrumsbordet..;)
kram o ha en fin eftermiddag!
katarina