onsdag 16 november 2011

Första Hyacinterna....


Hej!!! Igår var Ni över 1000 som var här inne hos mig:)) Heeeeeeelt fantastiskt roligt!!! Jag är så glad för ALLA besök, undrar så vilka Ni är...har Ni tid & lust så skriv gärna en rad & berätta:))
Nu har de första hyacinterna flyttat in i Norregård....det närmar sig ADVENT med stormsteg!!


 Nu frossar jag i JDL:s Julbok....



En loppad lampskärm & lite vaxat papper blir lagom Julstämning än så länge.....
Ha en bra onsdag, så ses vi imorgon:))

Malin

25 kommentarer:

Marthina, Holmbytorp sa...

Hyacinter är så vackra! Den boken skulle jag hemskt gärna vilja ha, det får bli en tidig julklapp till mig själv... Stor kram till dig, din blogg är så underbar! //Marthina

Hulda sa...

Nydelige foto av hyasinten! Så vakkert der den står på den slitte bordplata. Herlig! Jeg har også et innlegg med hyasinter i dag. :))

hemma hos lilla mej sa...

Åååå bara älskar dom första hyacinterna.Är alltid lika mysigt när man köper dom.Din blogg är bara så underbar!Önskar dej en fin dag.Kram Rita ♥

linnea-maria sa...

Åh vilket snyggt arrangemang! Du vet gamla lampskärmar har man aldrig för många av. ;)

Mona sa...

Dina hyacinter är så vackra! Och den där julboken är säkert inspirerande, den kommer nog också på min önskelista.
Vacker bild i ditt förra inlägg också. Kuddarna passar så fint där på soffan! Har själv tänkt beställa samma kuddfodral, men inte gjort det ännu. Hoppas det finns kvar av dem ännu...
Kramar, Mona

Vintage House sa...

Hej
Fantastiskt vacker vännen..
Ja nu ska det frossas........
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder på vackra ting!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Malin sa...

Hej! Ger mig tillkänna ;) Är ofta inne och tittar runt och läser, men är otroligt dålig på att lämna kommentarer...
Hyacinter är så otroligt vackra och hör verkligen julen till, dessvärre är jag "allergisk" mot dessa sötnosar och får undvika dem om jag inte skall ha migrän från första advent till nyår...
Ha en fin dag!
Kram Malin / Prickig passion

Fågel Blå sa...

Som vackrast!!!!
Kram Kathrine

Mom´s kitchen sa...

Så fint! Boken är spännande att läsa :P se bättre sagt ;)

Här kom också första hyacinter :)


Ha det fint/Kram Olg@

Jenny sa...

Hej Malin!
Grattis till alla besöken på bloggen!! Här finns så mycket inspiration och vackra ting:)

Vad fint att sätta hyacinten i en lampskärm sådär! Du är påhittig du;)

Kraam Jenny

Anonym sa...

Hej!

Såg ditt hem i tidningen,så otroligt fint hem du har!! Jag får massor med inspiration från din blogg,brukar kika in då & då. :) Det är en sån härlig tid nu,jag njuter av att få se alla fina julhem.
Här i Norrbotten är det inge snö än så jag ska ta mig ut i skogen och samla ris och knyta mig några kransar. =)

Kram Madelene

vitaspets sa...

Åhh så vackert du visar oss i dag ... Ha en fin dag Kramar Karina

Livet på Vestergård sa...

Den boken borde jag skaffa! Vackert med hyacinter och finurlig kruka har du.
Kram Kicki

The Secret Garden sa...

Wow vad många besökare!!! Tänk om alla skrev en kommentar!!!

Här hemma är det inte så uppåt just nu. Finns mer att läsa på bloggen.

//Boije

STENLYCKA sa...

Vad roligt för dig med alla besökare. Jag är säker på att de njuter av din vackra blogg i smyg, kanske vet dom inte att de kan skriva till dig på anonyma om de inte har någon blogg.
Vad fräckt det var med lampskärmen som kruka till hyacinten, du och dina härliga idéer. Jag är full av beundran!
Kram Raina

Två Små Hus sa...

Hej! Läste om ditt härliga hem i Underbara Julhem och hittade på så sätt till bloggen. Så mycket fin inspiration och kul idéer! Hit kommer jag gärna tillbaka!
Hälsningar Susanne

Primia sa...

Jag är en smygare som tassar runt hos dig ofta och gärna.
Följer din blogg med feeds och kollar varje uppdatering. Gillar dina fina bilder och hur du skriver om ditt o datt.
Har ingen inredningsblogg själv men är pysslig och gillar idéerna som du delar med dig av.
Kramar!

Lyckoslanten sa...

Jättefin kruka! Jag bläddrade i boken när jag var på shoppingtur senast! ♥

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ååå så du har hunnit skaffa en hyacint....det blir liksom inte jul på riktigt utan dem tycker jag, jättefint med vaxat papper runt.
Kram kram Anna

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej Malin! Vackra bilder :) precis så i en gammal lampskärm har jag oxå en hyacint i här hemma ;) Så vackert! Ha en skön Torsdag! Kram Tilda

elsamarianne sa...

Grattis till alla besöken, det är du värd. Alltid så mysigt att besöka dig.
Fin skärm, såna har jag ett gäng "utrangerade" liggande i ett proppskåp (fråga inte varför dom ligger där, för det vet jag inte...) de skulle man ju kunna ha till några fina julblommor. Tack för tipset.
Tänker försöka få tag på icke-doftande hyacinter, för vi tål dom inte här hemma, fast vi älskar dom. Precis som med apelsin faktiskt...
kram elsamarianne

Elins Lantliga Drömmar sa...

Hej Malin!
Var kan man köpa boken???? Har kollat en del efter den på nätet, men bara sett den på Tradera. Har du några tips???

Kram Elin

Team Åsgård sa...

Hej!
Jag hittade din blogg i tidningen Lantliv där det var ett så fint reportage från er.
Så nu är jag en av dom där tusen som tittar in och inspireras av din härliga kreativitet:)
// Cicki

Frida sa...

hej! Förstas gången jag tittar in hos dig! Hjälp vilken mysig blogg!! Får massa inspiration!
Idag åker det nog in lite julmys hos mig me!

Mvh Frida