torsdag 17 november 2011

Här råder full Aktivitet:))


 Hej!! Idag råder det full aktivitet i Norregård:)) Jag eldar i vedspisen & tvättar gardiner!! Svärmor & lilla mamma är här & putsar fönster....så snällt att hjälpa oss!! Vi har så mycket med ladan att vi kommer efter med allt!! Min nacke fick sig en omgång med laser & massage igår oxå....hoppas det blir bra nu:))




Nu blir det strax prommis med Jack, sedan jobbet....Imorgon är jag LEDIG:)) Då ska här städas, här förbereds för ADVENT & JUL!!!

Malin

26 kommentarer:

Im Spiegel sa...

Great idea, the logs in the bucket, its a verry nice inspiration!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så skönt att få hjälp=) Putsa fönster är bland det tråkigaste jag vet, men det beror på att jag inte kan. Trots massor av tips och goda råd får jag inte till det, när solen lyser igenom så...

Det är klokt att börja så smått med städningen, så man kan få njuta sen av lite ledighet och mys till kommande helger och jul.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Vintage House sa...

Hej
Underbart att gå hjälp..
Härligt sprakande bilder...
Ta hand om dig och härligt med ledig dag imorgon har jag med...
kram
sandra

vitaspets sa...

Så snällt av din mamma och svärmor att hjälpa dig . Kramar Karina

Made in Persbo...Carina sa...

Så mysigt det ser ut! Hemma eldas det också varje dag nu när det blivit så kallt ute.
Känner mig redigt stressad för tillfället för jag ska ha kalas hemma på lördag och hela huset ser ut som en rövarkula. Men jag ser fram emot att få röjt och städat så är jag också redo för advent sen ;)

Kram fina du!
Carina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så skönt att få hjälp med att putsa fönster, det blir ju alltid så fint när det är klart men ack så tråkigt...
Fina bilder!
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
!

Så skönt att kunna få hjälp.
Vilka härliga bilder. så mysigt med vedspisen
nu nörmär vi hör för att kunna ha ett lantkök och då ska vi sätta in vedspisen
bakugnen slm ni har. har ni anvönd den ?
Jag skulle vilja ha en sån och eran spis var jätte fin.
Lagom mycket på

hoppas att du blir bättre snart.
Jobba lungt ! Kramar Sirpa

Tina sa...

Ja, nu ska jag snart också sätta igång, jippie!
Fina varma och goa bilder!

kram

maja sa...

Saknade dina inlägg i går....ha nu startat min blogg, det tog en hel förmiddag att göra dessa inlägg och jag e absolut inte nöjd men man få pussla. Tack för att din blogg finns mvh Maja

Dronninghuset sa...

SÅ VAKRE BILDER.... KOSELIG !HVILKEN FANTASTISK VEDOVN!!!
HA EN FIN DAG
KLEM TOVE

Elna sa...

Vilken vacker spis du har.

Kram

Vardag och flärd sa...

Så mysigt att elda i vedspisen, det har vi inte gjort än i höst.
Gott att få hjälp med fönsterputsning, det är ett tråkigt arbete att göra själv.
Kram Eva

Livet på Vestergård sa...

Så bra att ni får hjälp. Jag förstår att ladan tar all ledig tid.
Jag ska också börja förbereda inför advent eftersom vi kommer att ha fullt upp nästa helg.
Kram Kicki

Ett Vitare Hem sa...

Vad skönt att få lite hjälp, tyvärr vill ju inte alltid tiden räcka till.
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

LOTTAS HOME sa...

Härliga bilder från ert mysig hem!
Tacksamt med lite hjälp i bråda tider.
Trevligt veckoslut!
Kram Lotta

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Malin!!

Ja vad vore livet utan släkten och goa vänner!! Såå snällt av dem att hjälpa till!!

Hoppas din onda nacke kryar på sig fort!! Mycket mysigt pyssel väntar ju nu inför advent!!

Varma kramar till dig!! //Sanne

Lyckoslanten sa...

Så fint med hjälp när mycket annat ligger på! Jag har så många måsten på min lista några veckor framåt, så får se hur det går, men det brukar alltid ordna sig! ♥

20-talshuset sa...

Så mysigt i köket där med vedspisen... Ska bli spännande att se ditt adventsfix sen också. Krya på din nacke och ha en skön ledig fredag. Kram Anna

G:a Affären sa...

Så fin vedspis med bakugnslucka och visst är det mysigt med knastret och lukten av en brasa.
Ha det gott!
Kramar //Cia

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken underbar vedspis ni har Malin. Hoppas din nacke blir bättre nu
Kram Agneta

Tinas vita bo sa...

Härligt med sprakande vedspis!!

Jag ska börja pynta imorgon fredag!! Johoooo! :))

Kramis Tina

Annie - Annalunda sa...

Underbart med hjälp - underbar vedspis!

Kram Annie

Cindy sa...

Very pretty photos, I love seeing the wood burning.
cindy

miabellavintage sa...

I love the stove. We would never have a fire stove like that here. Nobody would insure it! It is fabulous!

miabellavintage sa...

We have the same colour and style of house! I am from Canada and a Danish immigrant built our house.

Frøken Anker sa...

Det er ikke så godt at være dårlig på denne tid, op til jul. Jeg håber, du får det bedre.
Smukke billeder du viser. Meget nostalgisk.

Hav en god bedring, og en dejlig weekend
Birgitte