söndag 13 november 2011

Lingonkransar till Pardörrarna....:))


Två veckor till 1:a Advent:)) Tidigt idag på morgonen var jag uppe & fixade mina lingonkransar till pardörrarna!! De är numera tradition i Norregård:)) Lite julmusik i högtalarna, första gången i år faktiskt....otroligt sent för att vara mig!!! Men det var riktig julstämning, så mysigt:))



  
Svårt att fota tidigt & i detta gråväder....nu ljusnar det dock:))
Dags för prommis med vovven, sen ut i Ladan!!! Det är grymt kallt där ute, tur att vi jobbar oss varma...
Ha en skön söndag du fina som kikar in hos mig:))

Malin

33 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så fina lingonkransar du gjort! Jag är nog lite sen med adventsförberedelseran i år...
Ha en fin söndag! Kram Kicki

rosenälvorna sa...

Hej, vad jättemysigt både att fixa kransar, men också att få ta en härlig prommis med vovsingen. Gjorde lingonriskransar för något år sedan, men de blev snabbt så skräpiga, finns det någon trix med detta? Christina

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Vackert! Vilken stämning du skapat redan, underbart.

Ha en fin dag!

Kram Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar att jag kunde ge mig ut i skogen och plocka lingonris och mossa och annat pynt, men sitter upp till öronen i jobb=(

Så vackert det är med lingonkransarna på dina pardörrar. Jag tycker även att din vägghylla är fantastiskt vacker...

Önskar dig en underbar söndag!
Kram,
Regina

vitaspets sa...

Så vackert vilken stemning . Ha en fin söndag Kram Karina

Tini sa...

Dina kransar blev så fina! Pysselhörnan är oxå mysig :)
Ha en fin söndag!
kram Tini

STENLYCKA sa...

En skön söndag på dig fina du, också!!
Lingonkransarna gör sig så bra på dina vackra pardörrar. Håller de sig fina ända till jul?
Ha en bra dag i ladan, ni får dricka lite varmglögg och värma er med.
Kram Raina

Susanne sa...

Så fina de blev....jag brukar köpa buxbom till mina kransar ;)
Ha en bra dag i ladan!
kram susanne

Tina sa...

Jag gör som du, kör med lingon!
Så fint de hänger på dörrarna, jag har inte startat mitt pyssel ännu. Men snart så...

kram

Norrfrids Eija sa...

Lingon var det här också, det är lättsamt när det växer utanför dörren! Det blev så vackert på dina pardörrar...

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina kransar.Bara så himla mysigt har du gjort.Önskar dej en fin och mysig farsdag.Kram Rita ♥

gamla skolan sa...

Så fint du har gjort !! Lingonkransar är så vackert , särskilt på era vackra dörrar !
Önskar dig en fin söndag !
Kramar // Susanne ♥

linnea-maria sa...

Nämen! Att jag inte tänkte på det. Jag är nyss hemkommen från skogen med lite mossa och dikesgranar. Vilka fina kransar du har gjort! Kram /Therese

Fågel Blå sa...

So nice!
Kram Kathrine

Hulda sa...

Virkelig flotte bilder! Så herlig de kransene var, tette og fine. Nydelig hos deg, Malin! Likte også veldig godt julpysselhjørnet ditt. :)

Vita huset 28 sa...

Hej vilka otroligt snygga kransar du har gjort till de lika fina dörrarna!!
Fundarade oxå på lingonkransar i morse så nu måste jag nog ta mig till baksidan av huset o upp i skogen o plocka lite :)
Ska nog ha mina på stolarna i rummet.
Ha en toppenskön söndag
Kram Camilla

Puumuli sa...

Kransarna pryder vackert dina fina pardörrar. Enkelt är vackert!

Kram
Sari från Puumuli

Elna sa...

Så mysigt det blev med kransarna och fina band.

Kram

Vintage House sa...

hej
så mysiga lingonkransar har oxå tänkt att göra 2 st jag med till skafferidörrar...
ha en fortsatt mysig farsdag
kram
sandra

Så Vitt Jag Vet sa...

Nu vill jag oxå göra lingonriskransar ! Var på eftermiddagen och plockadelingonris, man vet ju aldrig när snön kommer så nog borde jag gå ut och fixa till några kransar.. Men jag har inga vackra pardörrar :(
Ha en skön söndagkväll !
Kraam
Sanne

Fia sa...

Kanonfina kransar--jag har också tjuvstartat lite med advent <3
Ha det gott;)
Kram fia

Anonym sa...

Så fina lingonkransar. Får se om det hinns med några i Björkhagen i år. Brukar göra granriskransar till advent.
Kram Marita i Björkhagen

Tinas vita bo sa...

Helt underbara kransar!!

Jag ska börja pynta nästa helg! :)

ha en mysig söndagkväll
Kram Tina

Mys och hemtrevnad sa...

kransarna blev bara så fina...jag ska med binda lingonkransar, har bundit två i en än så länge...kramis semlan

kråke sa...

oj så fina kransar vännen:)) Jag bara älskar dina dubbeldörrar..har varit på jakt länge just efter den spröjsen....men...men kanske nån gång:)) Ha nu en fortsatt trevlig kväll...

kram kråke

underbarahem sa...

Så fina lingonkransar du har gjort...

Kram Birgitta

Shabby Chic and more... sa...

Hej Malin,

this is a very nice....I knew only the german word :) "Buchskranz" =kransar. Your Blog is beautiful and I like your style.

Greetings from Germany
Nicole

Gabriella sa...

lingonkransar är underbara tyvärr har jag inga fina pardörrar att hänga mina på. så fint det blev med dina.
kramiz

LOTTAS HOME sa...

Fantastiskt fina kransar!
Underbar blogg du har.
Tack för härlig inspiration!
Kram Lotta

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det är så fint med lingonkransar, tyvärr har jag ingen lingonskog i närheten...
Kam Anna

Gabriella sa...

Åh så vackert det ser ut! Nu längtar jag till första advent=)

Fossestua sa...

Så vakre kranser du har laget :) Nydelig blogg også! Legger meg til som følger, så finner jeg deg igjen :)
Klem fra Lise

www.happygunhild.se sa...

Vilket drömhus :) Såg reportaget i Underbara julhem, och hittade hit :) Håller på att renovera en gammal gård och här kan jag få hur mkt inspiration som helst. Tack för att du delar med dig :) Önskar dig en skön vecka.