måndag 19 december 2011

Årets Bock:)


Måndag & julvecka:) Hur svårt är det att fota en julbock....Galet svårt, han syns knappt...önskar jag tagit mig tid igår när det var vitt på heeeeeela marken!!! Men här är han iaf i profil:)


Har försökt frisera "skägget" lite men det var inte lätt! Tycker våra bockar blir yvigare & yvigare för varje år:)) Han har  blivit en tradition hos oss, brukar klä honom till första advent...men det hann vi inte i år!!!
 Ser Ni Freja som spanar på trappan??
Tack för Era superfina kommentarer & besök så här i julstressen...
Nu en en liten prommis i solen!!

Malin

20 kommentarer:

Kickan Style sa...

Vilken tuffing! Påminner lite om den bocken jag nyligen visade på min blogg!!

Ha en fin dag!

Kristina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Den ser toppen ut tycker jag!!! Önskar så att vi nått år får till en bock hos oss, det är så fint, måste bara bearbeta maken lite först..
Ha en bra måndag.
Kram Anna

Vita verandan sa...

Han är väldig charmig!
Vilket jobb du har lagt ner men som du säger har man traditioner så vill man fortsätta. Vad har du för stomme?

Ha en skön dag!
Kram Anna

kråke sa...

Hej vännen! Han är ju fantastiskt!! Jätte fint pyssel i förra inlägget oxå:))

Kram du fina och ha en härlig start på veckan...

kram kråke

Källeboda lantliv sa...

En rolig detalj .. Ett välkommen in till dina gäster .. Kul ! Stressa inte för mycket nu .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Ett Vitare Hem sa...

Han är ju helt underbar!!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Torparlycka sa...

Har länge funderat på detta med bock...kanske kan de få bli en till nästa år hos oss...Blev inspirerad av din!

Anonym sa...

Vilken underbar julebock :-))

Kram Nilla

Livet på Vestergård sa...

Åh så julfint du har gjort!
Kram Kicki

vitaspets sa...

Vilken underbar julbock den är jätte söt ... Ha en fin kväll Kram Karina

LantlivsAnette sa...

Åhhh du har såå galet fint överallt !! Jättefint vid trappan..och bocken..mmmm, man njuter..och vad fin du var i ett inlägg..med jule brickan !! Jag längtar tills du visar dina julkläder, jag visar mina i slutet av veckan !!
Kraaam Anette

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Så fin julbock du gjort. Roligt med traditioner som återkommer varje år.

Hoppas du har en fin kväll!

Kram Jenny

Vintage House sa...

Hej
vilken härlig bock och så mysigt du har gjort det.....
ha en mysig kväll
kram sandra

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin! Härligt läcker julbock...men visst är dom rackarna svåra att fota!!!!!! Kramis från Maja

Sallys hus sa...

Men hej va många inlägg jag missat...
Julbocken är ju störtskön med alla kottar på...;)
Lilla Freja ser precis ut som vår Minou...
Vilken fin vedspis ni har och vad fint du gjort i lådan ovanpå...
Och vad fin du är!! Både du o klänningen..;) Skåpet bakom är uuuuunderbart och vad mycket fint du har där på fatet. Torka apelsiner har jag tänkt göra i typ 10 år nu...haha...nästa år kanske...
Kram o ha en fortsatt fin vecka!
Katarina

Gabriella sa...

Åh så fin julbock! Vad fiffigt!

Hannis sa...

Det där var en tjusig bock!
Kul med egna traditioner.
Härligt ser det ut vid din entré.

Kram Hannis

Anonym sa...

Så julfint du gjort det. Vilken fin julbock. Här har det också blivit en bock de senaste åren. Trodde inte jag skulle hinna klä honom i år. Men det gjorde jag. Så kul att ha honom.Sedan fick han dotterns Luciakrans av buxbom och rött band runt halsen. Så nu är han riktigt julfin:)
Ha det bra.Kram Marita i Björkhagen

Millygarden sa...

Wow så snygg bock du har!

Haha..nu menar jag den gröna med kottar på!!!!

Fint du har det!


Kram Marina

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Vilken ljuvlig bock... Vi har också alltid en julbock som vi "försöker" få fram till 1:a advent :))
Ha en fin dag.
Kram
Jessica