lördag 17 december 2011

Jag & mitt Julgranspynt:))


Hej!!! Här har Ni mig:)) Snacka om att vara blek om nosen....Idag är det städning & fullt pådrag i julgarderoben!! Känns som jag är sen i år, det är ju bara en vecka kvar.....


Imorgon ska vi ut & leta gran, det är traditon sen många år!! Brukar lägga mitt julgranspynt på ett fat med lite annat smått & gott så att vi (jag) hinner njuta av dom innan de ska hängas upp:))


Mina torkade apelsinskivor har jag haft i flera år nu, superlätt att bara sätta i ugnen några timmar!! Kottar, små tallkvistar, kanelstänger & stjärnanis bli ett litet juligt stilleben:))


Kan tänka mig att Ni städar, pysslar eller handlar klappar idag!??
(klänning från Cream)
See you!!

Malin

29 kommentarer:

Ardisia sa...

Hej!
Baka gör jag idag. Och ska på en tjejmiddag ikväll. Lugnt lugnt i julstressen.. Vi ska iofs fira julen hos mina föräldrar, så jag är klar med alla förberedelser för iår.

Så vacker julpynt! Och snygg du är! Alla vi är la bleka nu... :/
Ha en trevlig helg
Kram
Mia

kråke sa...

Hej vännen! små bleka är vi allihopa..allihopa...jag mé;))
Tycker du ser så söt ut så med fin klänning å allt:))

här fejas det å städas och målas!! Ny tv-bänk på gång...självklart skulle vi sätta igång ett projekt innan jul...puhh;))

Kram going och ha en härlig helg:))

kråke

Bonjade sa...

How beautiful this is...the smell must be georgeous!
Fine weekend

Fia sa...

Vad fin du är <3
Jajamen, här städas det o pyntas friskt idag, snön (!) yr runt i luften men smälter tyvärr direkt när den når marken...
Tack för härlig inspiration!
Kram fia

Ljusa vardag sa...

Vad mysigt att lägga julgranspyntet på ett fat tills det är dax! Hoppas ni hittar en fin gran när ni ska ut på jakt ;o) Ha en fortsatt fin helg. Mvh Anna

Hemmavid sa...

Hejsan fina Malin!

Kan tänka mig att er gran kommer att bli underbar med allt det där finfina pyntet!

Kramen Jenny

INNENANSICHTEN sa...

Hej,
de juldekorationer ner innan och alltid kommer ut för att dekorera i en skål är en trevlig sed. Skålen ser också mycket trevligt även utan trädet med dig ... det är väldigt festligt!
Kram,
Uschi

Susanne sa...

Vackert fat,,Kram

Tina sa...

Hej fina du!
Har just gjort ett vackert fat, jag med...kul!
Här städas det för fulla muggar..

kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Nope idag tar vi det lugnt, det mesta är klart inför julen. Dock ska vi snart få middagsgäster.

Brukar också vilja ta fram mitt julgranspynt innan det ska upp i granen, du har verkligen fint till din gran.
Kram Anna

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Trevlig att se dig och du är inte blekare än någon annan av oss:)
Härligt fat men så mycket julstämning. Här har vi precis klätt granen och i år blev den lite mer i min stil...
Känns bra!

Trevlig kväll!
Kram Anna

underbarahem sa...

Lite bleka om nosen är vi nog alla tillmans, snart är solen här och då får vi rosor på kinderna. Härligt med julpynt på fat.

Kram Birgitta

Hanna sa...

Har putsat fönster idag.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Malin,

Ville bara titta in och säga hej och säga att jag igår landade i Sverige och idag har plöjt igenom en hel hög trevliga svenska jultidningar, däribland det jättefina reportaget från Norregård i Underbara julhem! Wow, så jättemysigt det var att få kika in hos er "i pappersform" (även om det är jättemysigt på datorskärmen också förstås!) och så extra roligt att omslaget var en bild från ert hem! Grattis igen, ni har det SÅÅÅÅÅ fint!

Julkramar i förskott!
Helena

Malin's Hus sa...

Ja fy tusan här städas det o fixat som en tok ;) undervåningen e klar, tjohoooo bara dammsuga uppe o upp me d sista lilla..... Ska bli så mysig med jul. Kram kram

Annelie sa...

Gokväll,vännen å vad jag tycker att du är naturligt vacker..;))
Å det var ett vackert fat du gjort..

KRAAAAM och ha en mysig kväll!!

Vida sa...

så fin vännen;) och så läckert julpynt;)
lycka till med julgranen..i år är de lättare att hitta utan snö:)

Vidaknäckebrödbakandekram

vitaspets sa...

Åhh sååå fint på din bricka ... Kram Karina

rosenälvorna sa...

Hej, hoppas ni hittade precis den granen ni önskade:) Du är så fin, fast nosen är blek :)Christina

linnea-maria sa...

Blek om nosen eller ej, så är du jättefin!! Jag har faktiskt gått före mina egna traditioner och fixade granen förra veckan. Jag vill inte stressa och just då fanns en liten lucka :) i kalendern, att öppna... Kram

elsamarianne sa...

Jag kan riktigt känna doften från det fina fatet. Det blir fint det.
Snygg klänning, ser skön ut också.
Här är lugnt och fint. Imorgon bakar jag lite kakor, slipar på ett skåp och börjar sticka en pläd. Eller så gör jag inget speciellt...
kram elsamarianne

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt pynt!
...älskar ditt väggskåp - så himla fint :)

Adventskram från Australien♥

Mira sa...

Kikar in och önskar dig en fin advent och en stundande jul! Var längesen nu, fina julpynt du har på fatet!
Kram!

nordingården sa...

Så vackert- allt från brickan, tjejen och klänningen, du är så fin! Och va mysigt med klapparna i lådan nedan och så den gamla eucalyptusburken nedan, jag har en eaxt likadanm, nu vill jag också ha en julros i min=) Trevlig söndag som inte innebär sofflocket misstänker jhag, ha, ha.. mari.

toves sammensurium sa...

satt senest i går og tittet på bilder av deg;) Fra Drømhem og Trædgård,tror det var fra fjorårets nummer:)Kjenner igjen posthyllen din,den er sååå tøff!!!Nydelige bilder i dag også:)
toveklem:)

sandra sa...

Comme tout cela est bien joli....

Passionedeco...perchè le case hanno un'anima sa...

You look lovely in that dress!

Fra

stricksonne sa...

Jeg elsker dekorasjon og de ​​vakre bildene på bloggen hennes! de kan

http://translate.google.com/translate_tools

innlemme i bloggen deres, så kan jeg lese bedre! Mange hilsener fra Tyskland, Angie

ich liebe ihre dekoration und die schönen bilder auf ihrem blog!!! können sie den

http://translate.google.com/translate_tools

in ihrem blog einbauen, dann kann ich besser lesen!!! viele grüße aus deutschland, angie

Pünktchen sa...

WONDERFUL!!!
love it!!

greetings from austria,
Nora