tisdag 27 december 2011

Jullovsmys:)


Vad vi har blivit sååååååå slappa....Skönt:) Jakten på rätta pusselbiten pågår! I år tog vi ett litet slagbord som vi kan flytta runt....Framför järnsängen, brasan eller kanske en tur ut på verandan:)


Imorgon ska jag & några vänninor ha vår första Bokcirkel! Är det någon som är med i en eller har tips om upplägg för kvällen:) Tips mottages tacksamt! Det är jag som ska ha det & jag klurar på maten..:) Vi läser Niceville av Kathryn Stockett. Har ett antal sidor kvar att läsa idag....men den är riktigt bra så det blir inga problem:)
Njut av Jullovet nu Ni som kan & ha det så bra Ni andra som inte är lediga!

Malin

18 kommentarer:

LissasVita sa...

Låter trevligt med bokcirkel,läste den nu i höstas,skulle gärna se filmen med....Böcker kan vara så spännande så man t.o.m läser mitt i matlagningen.... Lycka till med pusslet! Kramen Lisbeth

Vardaxlyx sa...

Hihi ser väldigt trevligt ut!
Kramkram

elsamarianne sa...

Å vad spännande med bokcirkel. Det har jag aldrig varit med i. Läser massor och har nu lite abstinens för jag kan inte ladda ner fler e-böcker. Biblioteket som lånar ut har överskridit sin gräns hos eboksföretaget. Då får vi vänta tills dom uppgraderat och vi kan läsa igen.
Visst har jag väl nåt oläst i bokhyllan, men... läsa i mobben har blivit så praktiskt.
Låter skoj med pussel, det var länge sen...
kram elsamarianne

Gabriella sa...

pussel så skoj..min lillflicka fick ett i julklapp som ligger och väntar=) kram och ha så trevligt på bokcirkeln

Holly Design sa...

Hej. Å att pussla är så totalt avkopplande man kan ju bli fast i fleeeeeeeera timmar. Ha det skönt / Gnilla

Lotta sa...

God fortsättning ! Jag är med i en sk bokcirkel som alltid har tendens att spåra ur på våra träffar . Nackdelen är att vi är arbetskamrater så det blir mycket jobbsnack istället . Men ett tips är att ha några diskussionsfrågor runt bokens innehåll att ta till och kanske några allmänna om språk ,historien ,uppbyggnad e t c . Lycka till ! Kraam <3

liven sa...

Så kjekt med boksirkel...selv elsker jeg å lese :o)

ønsker deg fine romjulsdager Malin !

Rummet för välbefinnande sa...

Så mycket vackert jag missat hos dig nu.....
Himmel så mycket fina bilder Malin.

Fick nästan lite lust till att pussla. Det var så längesedan, men det är så otroligt kul när man väl börjar. Vi har snöat in på Wordfeud här hemma och ibland hör man ett gjädjetjut när någon fått ihop skyhöga poäng på nästan ingenting :)

Bokcirkel - det är en del i mitt nya projekt det. Ska ta och berätta mer om det snart minsann. Det händer en del kan jag lova.

Ha en riktigt bra dag och om jag nu inte skulle titta in före nyår så vill jag önska dig ett riktigt gott nytt år min vän. Tusen tack för all underbar inspiration!
Du är fantastisk!

Många varma kramar Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att pussla .Låter mysigt med bokcirkel.Önskar dej en skön tisdag.Många kramar Rita ♥

Satu Pysselblogg ! sa...

Åh, vi pusslade varje jullov när jag var barn! Hela familjen satt över puzzlet med en massa julgodis!
Kram Satu

Salma sa...

i am always so amazed by the pictures of your beautiful home! :)

this small table and the cupboard with all of those books is so lovely!

i hope you enjoy your puzzle-time ;-)

have a nice day and greetings from austria,
salma

Hemmavid sa...

Hejsan!

Bokcirkel låter ju jättemysigt! Vi har försökt att få till en vi också, men tiden har inte funnits.. Hoppas att det blir lyckat!

Mysigt med pusselbygge! Vi bygger en del pussel när vi är uppe i stugan på somrarna.

Kramen Jenny

Hulda sa...

Kjenner igjen det der, ja. :) Søsteren min har også slike puslespillbrikker utover hele bordet. :)Bordet ditt var forresten veldig fint!

kråke sa...

Jepp....här slappas det oxå:)) saknar lite
snö som vi kan ut å leka i... här regnar det och
solen har varit framme en stund.
God fortsättning i myspyset:))

Kramis kråke

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin! Ha ett gott lätt recept på paj med skinka (överbliven julskinka) färska champinjoner och mögelost med stanning i och sen en go cole slaw mums....ha det bäst kram

Mariette sa...

Vad vackert det ser ut med alla pusselbitarna...

Olivia fick ett större pussel i julklapp, själv har jag inte tid...kanske om man varit lite mer julledig...
Jag är så glad att jag tar mig tid att läsa. Just nu superspännande Eldvittnet!

Kram Mariette

Rosvikslyckan sa...

Mysigt att pussla!

God fortsättning
kram
Jenny

Kaylovesvintage sa...

we do that in the winter time ,enjoy