tisdag 20 december 2011

Nu tar jag Jullov:)


Hej:) Kikar in en snabbis....Idag har jag jobbat min sista dag detta året! Nu är jag jullovsledig till den 2:e januari:) Så sköööööööönt....Julens första tulpaner med några eucalyptuskvistar i ett loppat mått! Vacker jul för mig....Har beställt hyacinter & tulpaner som jag hämtar dagen innan julafton, vill inte riskera att de är slut eller hängiga....Krispiga tulpaner på julbordet vill jag ha:)


Kolla vilka megakottar...de har suttit i toppen på en stooooooor gran som blåste ner i stormen!!
Det finns hur mycket tallris & granris som helst, bara att plocka hem:)
Ses imorgon, då är jag ju ledig!
Malin

21 kommentarer:

elsamarianne sa...

Tulpaner är nog mina absoluta favoriter. Doften, så diskret, bådar gott för en kommande vår.
Jag och Jul, de går inte så bra ihop...
kram elsamarianne

Njut av livets goda ting sa...

Hej Malin.
Ohh va härligt med så lång julledighet :)
Jag älskar tulpaner jag också, de vita är så vackra med även de mörkt julröda...
Ha en underbar dag.
Kollar in imorrn igen :)
Kram
Jessica

Gabriella sa...

härligt med ledighet, jobbar själv 2 dagar till men det går det med..ha en skön sovmorgon i morgon..
kram

gamla skolan sa...

Fint Malin ! Så skönt för dig att vara ledig så många dagar !!!
Ha en riktigt skön ledighet .
Kramar // Susanne ♥

Tinas vita bo sa...

Härliga bilder!!
Älskar tulpaner!! :)
Önskar dig en underbar ledighet!!

ha en fin julvecka
Kramis Tina

Hildas hem - Sofia sa...

Oj, vita tulpaner redan! Så fint! Jag brukar köpa mig en bukett till nyår och de påminner om att våren kommer. Men först ska vi fira jul! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia

amelie sa...

Jag älskar tulpaner! så fint du gjort! Och bocken i förra inlägget är så fin!
Ha en fin julvecka! Kram Amelie

Livet på Vestergård sa...

Fin bukett och vackert med kottarna. Jag har också ledigt från och med i morgon :) Ha en skön ledighet!
Kram Kicki

G:a Affären sa...

Ja äntligen är det ledighet som väntar! Så du har tulpaner redan till jul, det har jag inte ens kommit på, men varför inte!
Julbocken blev allt bra skön, tycker den liknar en angorabock. Jag har en helt underbar fäll från en angoraget som jag tänkt visa vid tillfälle.
Önskar dig en skön ledig dag imorgon!
♥ /Cia

Susanne sa...

Nu kikar jag in bara för att önska en riktigt fin Jul ,,Kram

Vintage House sa...

Hej vännen
Det låter toppen med jullov ska jobba två dagar till sedan blir det långt jullov ledig tills efter trettonhelgen....
kanonfint med tulpaner och kan tänka mig att det doftar ljuvligt hos er nu...
jag har dille på grankvistar med kottar på....
kram
sandra

Puumuli sa...

Visst är det skönt med en lång julledighet - jag börjar jobba först den 9 januari. Vilken fin bock du har i trädgården!

Kram
Sari från Puumuli

underbarahem sa...

Oj, redan tulpaner... men visst är det vackert.

Kram Birgitta

Marie sa...

Underbart vackert med tulpaner, brukar alltid bli en bukett till nyår här hos mig.

Här ska jag jobba onsdag och fredag också innan jag blir ledig, men sen är jag ledig läääänge!!!! Skönt!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin! Å vad skönt med ledighet..jobbar 2 dgr till sen....god mat och gott sällskap....Ha det nu så skönt och njut... kram Maja

Mariette sa...

Hej Malin!

Så otroligt skönt med långledighet!
HÄRLIGT!

Tulpaner...det är verkligen en godbit nu...röda och vita går mest denna veckan.

Kram Mariette

Malin's Hus sa...

Verkligen fint med tulpaner. Är väldigt avis på dig med jul lovet ledigheten jag är inte ledig nått :( puhuuuuuu...... Jo dom röda dagarna! Men jag får lukta på blommorna o hoppas på att mannen sköter hemmet. Må så gott o god jul

Norr om Köpenhamn sa...

Lyckans dig som har jullov nu :o) Jag jobbar på som attan denna veckan och lika mycket nästa vecka. Det är första gången som jag inte är ledig i mellandagarna. Känns jättetrist!! Men njutas ska det ju göras ändå till jul :o)
Önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År vännen!!!
Stor varm kram
Ulrika

Miriam - The Workshop sa...

Åh, tulpaner. Det finaste! O speciellt de vita...

Kristina sa...

Vita tulpaner är min favorit! Bocken är ju underbar!
Önskar dig en fin Julvecka! Njut av ledigheten!
Kram Kristina

Vardaxlyx sa...

Jätte fina bilder du bjuder på! Underbart!
Kramkram denna onsdag!