torsdag 8 december 2011

Vår blivande Butik:))


Torsdag & lite utlovade bilder från Ladan:)) Har ju fått flera nya följare & läsare som jag kanske ska uppdatera lite!! Vi håller sakta men säkert på att totalrenovera vårt 100 kvm  före detta stall till en gårdsbutik...Tanken är att vi ska komma igång någon gång under nästa år! Vi gör allt själva & bara på helger när vi har tid så det är ett galet stooooooort projekt! Drömmen är att sälja vackra ting som jag letat upp med själ & hjärta, men även lite nytt & ev. kläder m.m. Var tvungen att ställa något framför dörren då det kändes så tomt...Här kommer lite bilder som är sådär, men jag höll på att frysa fingrarna av mig...:)) 


Nu sätts det gips i taket & det är nästan klart....det ska målas vitt & bjälkarna kommer ha kvar sin vackra patina som blev efter att vi tvättat av kalken:))


Jag gillar detaljerna:)) De gamla mathoarna som kossorna hade kommer att vara kvar...


Det kommer att bli ett trägolv, blir spännande att regla upp ett så här ojämt golv....


Det har varit så mycket mäta & såga ut för alla bjälkar.....


Gamla dörrar ska sättas in....


Bortse gärna från våra urtrista trädgårdsmöbler...:) De har fungerat som lite fikamöbler under sommaren & hösten....Tanken är att det ska bli singel & lavendel runt entrèerna...Jag är så nöjd med att vi tog bort luckorna & ersatte dom med dessa gamla fina fönster! De ger en hel del ljus då de andra är ganska små...Det har inneburit mycket extra jobb men det var det helt klart värt!!!


Nu jobbar jag bara ikväll oxå, sen är jag ledig imorgon:)) Ses då!!
Ha Er bästa torsdag....
♥♥♥

Malin

39 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej Vännen,
ÅHHH det kommer att bli toppen :)
kommer och besöker dig när du öppnar....
Ett otroligt jobb men så härligt med en dröm som blir sann...
Mina killar är lite små för julkalenderna så det blir inte att vi tittar men det jag har sett håller jag med dig underbara miljöer fantastiskt att vara ja vad heter det nu det men den som bygger upp miljöerna....
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kommer att bli en fantastisk miljö för en butik...så småningom ett nytt besöksmål att lägga till listan=)

Härligt att ni behåller gamla detaljer och de nyinsatta fönsterna är jättefina.

Ha det gott!
Kram,
Regina

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Så himla fint!!

Kram från Australien♥

Hemmavid sa...

Vilken underbar lada! Fantastiskt fint med de små fönstren..

Blir också väldigt sugen att komma och besöka din butik när du öppnar.. det är ju några mil ner till dig från mig (Hälsingland) - men det kan det vara värt!!

Kramen jenny

Anna sa...

OJ vilket projekt!! Men så fint det kommer bli! Jag har varit i några butiker gjorda i omgjorda stall/fähus och de blir så underbara! Sök på Butik Östergården -Väring, Ann-Tikt & sånt - Laholm och L Home decor - Varberg t.ex, kanske hittar du lite inspiration!
Kram Anna

Rosvikslyckan sa...

Åååhh vad spännande!! Det kommer bli toppen.

Vilka otroligt vackra fönster!!

Ha det gott
/Jenny

Vida sa...

oj vilket jobb ni har gjort..och det blir så vackert;) måste vara helt underbart att ha en lada...vill att tomten ger mej en;)

Vidakramkram

Sallys hus sa...

Hej Malin!

Åå det ser verkligen ut att bli heeeelt underbart! Det kommer bli en sån butik där kunderna vill stanna läääääänge...;)
Vilket jobb ni gör....jag blir matt bara av att tänka på det. Tyckte det var mycket då vi isolerade o inredde vårt garage till butik till mig..
Vad härligt det låter med ett bibliotek...jag ser hur mysigt det är att ligga där o läsa...och till sist...bilderna på ert hus!!
Ojojoj....de är nästan magiska!
Himmel så fint det ser ut. En riktig idyll hämtad ur Astrid Lindgrens sagor..
Kram o ha en fin dag!
Katarina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fin butik du kommer att få..jag skulle verkligen vilja komma på öppningsdagen..
Kraaam Anette

Vita verandan sa...

Jisses vilket jobb ni har men rätt som det är så släpper det och det roliga börjar!
Jag ska försöka vara där när du öppnar!

Kram Anna

ps du kanske får plats med en liten häst någonstans....

Millygarden sa...

Jag säger då det wow!!! så fint det kommer bli vilket toppefint jobb och så spännade för er att få se folk strömma in i där...när butiken öppnar! Värt all möda och hårt arbetet.


Kram Marina

Vardag och flärd sa...

Det här kommer att bli en underbar butik!!! Så bra att ni sparar de gamla mathoarna, de kommer att vara användbara till mycket i butiken och de är även dekorativa som de är.
Ha det fint!
Kram Eva

Lyckoslanten sa...

Jag är mer än imponerad över hur fint det där är och kommer att bli! ♥

Susanne sa...

wow...det kommer ju bli så fint!!! Helt underbart fin lada måste jag säga ;))
kram susanne

Mariette sa...

Vilket projekt...
Men det kommer att bli sååå bra!

Väckte en del minnen från vår renovering här med butiken, det var kaos och bråttom bråttom, men så bra det blev, och man glömmer så snabbt hur man slet.

Kram till från mig!

Mariette sa...

Kram till dig från mig!, så ska det vara!!!

Julias inspiration - Inredning o Sött! sa...

Men vilket underbart (men tidskrävande) projekt!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Vilket drömprojekt ni tagit er an! Vad duktiga ni är och vad kul att du vågar satsa...

Åhh det kommer bli såå fantastiskt underbart när det är klart, det är jag helt säker på!

När allt är färdigt kommer jag och och tittar in i butiken :)

Kram kram

Sara sa...

det kommer att bli en fantastisk butik det är jag helt övertygad om.
Vill hälsa dig en fin torsdagskväll..
Ha det underbart. Varma kramar Sara.

Tiger sa...

Vilken fantastiskt vacker lada! Vackert med alla fönster! Ser ut att bli en jättefin miljö och ändamålsenlig lokal för en butik. Lycka till!

Adventshälsningar
Elisabet

Annelie sa...

Det där kommer att bli grymt och ladan är ju sååå vacker på utsidan...;))

KRAAAM!!

Kolla in min utlottning..;))

Puumuli sa...

Så snyggt ni har det där redan! Och mycket har ni också fått jobba med - jag lyfter på hatten! Snart, snart är det färdigt och du får öppna dörren för alla ivriga kunder...

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Så Vitt Jag Vet sa...

Så duktiga ni är.. Ser att det verkligen är ett stort jobb.
Skall bli spännande att följa med...
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Hanna sa...

Så fint det kommer att bli.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Min lantliga dröm sa...

Vilket projekt! Men med ett sånt hus så kan det inte annat än att bli kanon :)

Ha det gott!
Kram Ulrika

vitaspets sa...

Åhh vilken fin butik du kommer få Kram Karina

elsamarianne sa...

Det blir ju jätteläckert. Månne man tar sig en tur och hälsar på när du öppnat.
Det är ett väldans jobb med de där gamla ojämna golven. Vi har en vind som ska inredas framöver, där det är såna tjocka plankor i olika nivåer.
kram elsamarianne

Livet på Vestergård sa...

Så duktiga ni är som gör allt arbete själva! Fint med balkarna i taket.
Kram Kicki

Malin's Hus sa...

men Malin! Vad fantastisk roligt jobb ni har framför er! och det ser ut att bli kanonfint!

väääääääldigt snyggt! Tack för uppdateringen så jag kan hänga på lite nu....


må bäst o trevlig helg!

Kram Malin

underbarahem sa...

Det blir så fint...

Kram Birgitta

Susanne sa...

Åh vad spännande,mycket jobb men såå spännande!! Lite avis kan jag inte låta bli att vara en sån underbar dröm...Håller alla tummar att det kommer att bli som du vill...Själv ligger alla mina planer just nu mest i mitt huvud och lite på papper,o det är ju inte dåligt det...Kram

Gabriella sa...

det är så vackert erat det där huset, förstår att många timmar läggs ner utav er, all lycka tiller..
kram

Helena, The Swenglish Home sa...

Norregård är så vackert, ladan är helt fantastisk, allt du tar i blir så fint, Malin - fasen så häftigt, snart är butiksdrömmen verklighet!!!

Tusen tack för dina uppmuntrande ord hos mig - jag blev så glad!

Kramar i massor,
Helena

Lilla Brödhult sa...

Åh det kommer att bli en härlig butik i en fantastisk miljö, underbart att spara de gamla hoarna som kossorna har haft en gång,, mycket jobb men vad stolta ni kommer att vara när det är klart och du kan slå upp portarna,,, lycka till med fortsättningen / Helene

kråke sa...

Åhhhh...det kommer bli såååå bra:)) Jag längtar:))) Och de där betonghoarna som kossorna hade är ju döläckra:))

Kram du fina...

kråke

Anonym sa...

Hejhopp! Vilket jobb ni gör!!!!Längtar att besöka din butik/Lopploellan

Holly Design sa...

Hej.
Å så spännande. Är också min dröm.Ser ut att bli jättefint, men förstår att det är mycket slit. Lycka till! / Gunilla

Anonym sa...

Vad fint ni gör! Spännande. Vad roligt att kunna förverkliga en dröm.
Kram Marita i Björkhagen

LissasVita sa...

Väldans stort projekt,men vad gör det när lusten finns där och du har ett härligt mål. Jag följer vidare...Lycka Till Kramen Lisbeth