torsdag 29 december 2011

Vitt & Trä:)


Året går mot sitt slut & så även hyacinterna i Norregård.....Nu börjar jag snart längta efter Pärlisarna:)


En gammal sliten margarinlåda & lite grovt snöre känns lagom juligt......:)


Nu har Ni kanske tröttnat på juliga inlägg....vad vet jag:)
Tack för Alla Hälsningar igår, flera undrade om boken var bra. Den fick betyget 3.5 av 5 möjliga!
Jag tycker den var en klar 4:a, nu ska vi kika på filmen som fått namnet "The Help" får se vad jag tycker om den...Det är grått & blåsigt, perfekt filmväder!!
Ha det bäst:)

Malin

24 kommentarer:

Mariette sa...

Hej Malin!

Hyacinter njuter jag av ett bra tag till tror jag... De är sååå vackra..., även till vårens blommor!

Kram Mariette

Sara sa...

Hej vännen :)
Härlig låda du har planterat i!
Jag började packa ner julen igår kväll, tog ut granen eller rättare sagt skelettet av granen för alla barr låg kvar i vardagsrummet (!) en hel påse med barr fick jag ihop!
Så ikväll ska jag fortsätta och ta bort resten.
Nu på jobbet har vi fått in massor av pärlisar, krokus, primus och rosa rosor i kruka-så härligt! :))
Hoppas att allt är bra med dig annars. Kramar ifrån mig

elsamarianne sa...

Längtar också till pärlisarna, och tulpanerna!!!
Nu får våren komma på riktigt, om jag fick önska...
Gott Nytt År
kram elsamarianne

Anonym sa...

TACK för en underbar kväll, med god mat, bokprat och det allra bästa sällskapet!!!
Vi syns snart igen,GOTT NYTT ÅR!
kramar från Nettan.

Vita verandan sa...

Inte tröttnar vi på dem!
Jag själv har kommit in i en period av lite bloggtorka....kanske är denna tiden nu.

Tack för tipset om boken.

Ha det så bra!
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad mysigt med en bokcirkel:)

Jättefint med hyacinterna i trälådan sådär!
Pärlisar o tulpaner längtar jag efter nu!

Ha det gott!

Kraam Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med hyacinter och trälådorna.Längtar till pärlisarna och dom krispiga tulpanerna.Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥

Hemmavid sa...

Underbar trälåda! Charmigt med det grova snöret..

Hyacinter är underbara!

Kramen Jenny♥

vitaspets sa...

Underbart och fint ... Kram Karina

Torparlycka sa...

Tröttna på julig inlägg från dig? Inte då!! Jätte fina bilder idag! Kram a

Vardag och flärd sa...

Lökväxter i gamla trälådor - bara så vackert!
Kram Eva

Vintage House sa...

kanonvackert......
ha en mysig kväll trots regn och rusk....
kram
sandra

Birgit sa...

Balanserade och fina bilder. Alldeles lagom tycker jag.

Hanna sa...

Snyggt!
Kram
Hanna

kråke sa...

Så vackra hyacinter och trälådan är såå fin:)) Här myser vi medan vinden viner utanför:))

Stora kramen

kråke

underbarahem sa...

Jätte vackert...

Kram Birgitta

nordingården sa...

Hekt makalös vacker dukning i inlägget under, åh va fint!! Hyacinter i trälådan var snyggt också, dem kan jag dock ha länge, och längre nu sedan det blev "inne" med dem på våren... som snitt. De doftar ju så gott!! Ja, man drivs framåt, pärlisarna står på tur=) mari.

Vita huset 28 sa...

Hej ja nu kan man inte köpa hyacinter längre där jag brukar handla dom så jag knep några för att få njuta av doften o de vackra blommorna. De blev i rosa denna gång. Längtar till pastelliga tulpaner o små söta pärlisar ja också.

Hoppas filmen är bra. Här är grått o regnigt också.
Kram Camilla

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Vilken underbar margarinlåda!
...ja, hyacinterna är de fina med ;)

Kram från Australien♥

Gabriella sa...

Åh så vackert! Det vita grönskande mot det bruna grövre, fin kombination.
Måste erkänna att jag googlade på pärlhyacinter tidigare ikväll faktiskt:)

guild-rez sa...

Love your hyacinth box.
Very nice blog.
Greetings and Happy New Year!!
Kram Gisela
Toronto, Canada

HWIT BLOGG sa...

Hej Malin!
Det går ju inte att tröttna på dina fina "jul-inslag"! Alltid så fina bilder och massor av inspiration...

Önskar dig ett nytt härligt år...
Kram Titti

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen,
Tittar in för att önska dig ett Gott Nytt År.
Kram Agneta

Mom´s kitchen sa...

Ja, Malin! Pärlisar vill man ju ha... NU :P

Så fint med hyacinter!

Tack för detta året så syns vi nästa! ;)

Ha ett underbart nytt år!

kram/Olg@