söndag 8 januari 2012

Det känns lite tomt....


 Ännu en grå januaridag.... Känns lite trist nu när det mesta av Julen åkt ut, men ändå skönt....Har diskat mina glasburkar efter mingranarna...Plockar om lite på min hylla men det känns mest tomt! Hyllan är bara några brädor & lite spik:) Enklast möjliga....Lampor från House Doctor...


Jag funderar på allt jag vill göra detta året....vi har så mycket stora projekt! Skulle vilja måla om lite väggar & golv i huset men det får helt enkelt vänta....


Nu är det dags för dagens prommis:)
Ha en skön söndag kära Bloggisar....
Tack för igår Fam E:)






27 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Med det tomma avskalade kommer alla nya inredningsideer och fullt av ny inspiration :) Det dröjer nog inte länge innan du har fyllt burkarna med en massa annat vackert.

Ser att du fåtta tag på pärlisar, det är ju vår om något. Ska jag hålla utkik efter i blomsteraffären..

Skön söndag!
Kramar linda

Under en vind sa...

En tom men skön känsla och man får nya idéer att börja om med.

Kram!

The Secret Garden sa...

Jag har julen kvar ett bra tag till. Kom igång sent med pyntandet och så känns det så ombonat med färgerna och de gör sig bra när det är kallt och snö ute.

Ha det gott!

Systrarna Hjertén sa...

Men jag håller med!!! Jösses så tomt det känns! Hos dig ser det dock snyggt ut!!

Mvh
Frida

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!

Visst blir det tomt efter julen. Håller med ovan att tomhet ger ny inspiration. Ha det gott!

Kram Camilla

Lotta sa...

Man längtar lite efter tomheten efter jul och det avskalade .... men bara en liten stund sen fylls det på vartefter .
Kram /Lotta

Millas hem sa...

Inte tomt alls! Bara jättesnyggt!!!

Ha en fin dag! Här väntas också promenad i em.

Kram

Lantligt i vitt sa...

Hej Malin!

Visst kan det kännas tomt efter den ombonade känslan av alla julsaker och granar! men såå skönt och luftigt :))

Gillar dina lampor från House Doctor! Jättefina verkligen!!

Ha nu en skön söndag!!
Varm kram Sofia

Tini sa...

Väggen och hyllan är barar såå fina och harmoniskt och vackert har du pyntat :)
Ha en fin fortsättning på söndagen!
kram Tini

Hulda sa...

Så fint! likte godt lampene dine. Flott med de svarte rammene på veggen, og glassene på hylla. Stilrent.

nordingården sa...

Vackert !! Snyggt med tomma ramar. Ja, man kan känna en tomhet nu efter jul, en del saker VILL jag helt enkelt inte ta bort, som stjrnorna i fönsren tex... men enris och granris har jag i kannor inne tills det är dags för björkriset, det känns som ok vinterdekoration tycker jag....

Du som har så fina väggar och golv, vad, hur ska du måla det?? Jag skulle vilja göra om massor här hemma med, nya tepeter i både hall o sovrum men det går i mycket sakta mak.... Mari.

Susanne sa...

åh jag bara älskar dina lampor...kram till dagen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir en så ren härlig känsla när julsakerna är bortplockade, jag gillar det jag ser i din hylla.
Kramar
AnnaMaria

Enkla Ting sa...

Hejsan Malin....
Det händer mycket hos dig, med både jordvärme och andra projekt...
Jag tänkte bara säga hej och visa att jag är inne hos dig titt som tätt...
Ha en fin söndags kväll!!!
Kram kajsa

Elna sa...

Jo det blir lite tomt i början men lite tulpaner piggar alltid upp:-)

Kram

Vintage House sa...

visst känns det lite tomt och avskalat en rätt skön känsla men snart kommmer det fyllas på med våriga ting....
ha en mysig söndag
kram
sandra

kråke sa...

Ser bara vackert ut vännen och snart kommer ju mer vårigt med härliga färger att trycka in lite överallt;))

Kram fina...

kråke

Hemmavid sa...

Det är nästan alltid bäst att skala bort innan man tar in det nya.

Ganska rofyllt med tomma burkar också, tkr jag..

Kramen Jenny

Vardag och flärd sa...

Du fyller snart tomheten med något vackert är jag övertygad om!
Kram Eva

Tinas vita bo sa...

Ser inte alls tomt ut!
Helt underbart ser det ut!!

Ha en fin kväll
kram Tina

Holly Design sa...

Hejsan.
Ja tomheten är vacker på sitt sätt men visst känns det tomt när man har städat ut julen.
Men det är ju just när det är tomt som man kläcker nya idéer.
Ha en skön kväll / Gunilla

Louise Alexandersson fotografier sa...

håller med att det blir tomt när julen åker ut...fyller gärna tomrummet med tulpaner :)

Rapport till Vänfors sa...

vackra och stämmningsfulla bilder, man tackar.
Kram Annika

HANNES DAGBOK sa...

Nydelige bilder....liker det enkle og rene etter en lang og god julefeiring;)

Ha en fin uke:)

Klem,Hanne

Millygarden sa...

Javisst är det tom och härligt på samma gång...samtidigt får man inspiration att hitta nya saker att förgylla vardagen med. Just för tillfället känner jag för pasteller i kuddar och plädar!

Kram Marina

Lindwallska Gården sa...

Hej vännen!
Känns inte alls tomt...ser jättefint ut som vanligt!
Det dröjer inte förrän det är dags att ta fram pellisarna ;-)

Tid är det enda vi får mer av - tänk på det!
Kram Sanna

Anna (Lantligt på Svanängen) sa...

Hej!

Jag fick samma resultat, gråskala över hela hemmet när julen dansat ut! Skönt just nu och om några veckor vet jag ju att krokusar och pärlhyacinter har smugit sig in! Men det blev väldigt fint hos dig!!!