fredag 20 januari 2012

Fredag i mitt Kök:)




Min lediga fredag:) Dessa bilderna är tagna innan jag dammsugit & torkat golvet....I ärlighetens namn är det ju så att de flesta bloggare (tror jag) fixar ordning där dagens inlägg ska fotas....Eller?? Mer eller mindre iaf!!

Vi håller på att installera jordvärme & jag har ingen värme eller varmvatten!! Hoppas att allt ska komma igång i eftermiddag....Då kommer skurspannen fram:)
Nu sitter jag mest & värmer mig framför brasan i öppna spisen.....

Tack & Tack & Tack för Alla kommentarer Om Norregård i förra inlägget:)
Ha Er bästa fredag Alla Fina Bloggisar....




30 kommentarer:

gamla skolan sa...

Hej Malin ! Ert kök är så fint !! Och huset i vinterskrud i förra inlägget , vackert !!! jag älskar ert hus , det är så fint , med alla vackra fönster !!!
Vill bara säga till dig att Lotta som vann första pris , har valt ringen , Så nu är det upp till dig vad du vill välja :) Hör av dig ! Kramar // Susanne ♥

Lantligt i vitt sa...

Supermysigt kök Malin! :) Gillar att ni har matbordet i mitten av rummet sådär.. blir så mysigt!!

Ja nog tror jag vi alla är eniga om att det allt blir lite uppiffning innan fotograferingen alltid! Oftast iallafall :)

Vill önska dig en underbar fredag!! är ledig jag med :)

Varm kram Sofia

Mina drömmars hus sa...

Å hå det ser helt nystädat ut tycker jag.
Trevlig fredag till dig.
AC

Alice sa...

Hejsan! Älskar din blogg!
Har en liten fråga, du har inte bloppis någon gång eller vet någon blogg som ska ha det?
Jätte tacksam för svar! Kramar :)

Vita verandan sa...

Ja så skönt att du har katter på bordet du med...
Mina får inte vara där och de är rätt så rediga.
Det har kommit en katt till oss (den svarta) som har stannat kvar hos oss och den kan hoppa upp på bänkar.

Men det får man ta med dessa godingar!

Måste vara skönt när värmen kommer tillbaka, det är ju trots allt kallt nu.

Ha en fin helg!

Kram Anna

LjuvligaLjung sa...

Lika fint i köket som överallt annat i ert hus;)!! Ha en toppen helg! /Michaela

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint ni har det...hoppas att värmen kommer igång i huset snart, jag vet hur det är..när vi installerade jordvärme så var vi utan värme långt in på Hösten..brrrr..
Jaa, visst är det ju så att man fixar till så att det blir bra bilder till bloggen, jag kan avslöja till dig att bakom våra pardörrar i matsalen, jaa där har vi en stor ful säck för återvinning av tidningar o papper, den sticker fram så fult, så när jag ska fota dörrarna så får jag alltid baxa iväg säcken..o annat..
Kraaam Anette

Lyckoslanten sa...

Inte illa med sekeljubileum och köket ser ju mer än nystädat ut! Du bjuder alltid på fina bilder! ♥

Priscilla sa...

You are fortunate to have a fireplace to warm you.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Malin.
Ni har det så fint överallt så man blir alldeles salig... Men ni har säkerligen jobbat hårt för att få det så också.. Köket är underbart!
Ha en fin helg.
Kram
Jessica

Familjen Zaar sa...

Oj, det ser så fint & välstädat ut ! ;)
Ha en myshelg !
Kram Anki

Millygarden sa...

Jättefint kök du har och dom fina pardörrarna njuter jag av att se!

Du har ett underbart hus!
Kram Marina

Hanna sa...

vackert var ordet.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Vardag och flärd sa...

Så vackert! Och så fantastiskt prydligt och fint! Hoppas du får vatten idag för utan vatten kan man inte göra något och absolut inte städa!
Ha en fin fredag!
Kram Eva

G:a Affären sa...

Hoppas att du nu har det varmt i ditt vackra hus!
Bilden med de vackra grindarna i förgrunden är så oerhört fin.
Grattis till vinsten, önksar Dig en skön fredag!
/Cia

Jolins home sa...

Hej Malin!

Vilka fantastiska bilder! Jag bara älskar pardörrarna. Jag är på jakt efter ett par men det verkar vara stört omöjligt at få tag i några!

Trevlig helg önskar jag dig!

Kram Linda

nordingården sa...

Ett fantastiskt vackert kök, lantligt men modernt och ert hus är sagolikt fint!!! Självklart arrangeras det innan en bild tas, man vill ju inspirera, inte chockera! En viss styling ingår alltid- självklart. Ha en mysig helg i mysiga huset! Mari.

STENLYCKA sa...

Hoppas det ordnar sig snart med er jordvärme.
Ser ut som du redan varit framme med damsugare och mopp, du har det så fint i ditt underbara kök.
Önskar dig en skön helg!
Kram Raina

kråke sa...

Så vackert ni har det i köket:)) Härligt med lite snö och Norregård är som en dröm i vinterskrud:))

Ha en mysig helg...skönt att ni har vackra kakelugnar att elda i, innan värmen kommer:))

Stora kramen

kråke

Hemmavid sa...

Godkväll Malin!

Jo, visst plockar man bort lite som ligger och skräpar innan man fotar...

Så härligt ljust och fint ni har i köket!

Hoppas att du har fått värme och varmvatten nu..

Kramen Jenny

Tinas vita bo sa...

Superfint!!
Tycker det ser väldigt välstädat ut!! :)

huuu.. Hoppas ni får illbaka värme och varmvatten fort!!

Ha en mysig fredagkväll
Kramis Tina

Livet på Vestergård sa...

Så vackert i ditt kök, som dessutom ser färdigt städat ut :)
Kram Kicki

Heaven's Walk sa...

Hi Malin! It was so nice to hear from you over at Heaven's Walk! :) I so enjoy seeing photos of your sweet home. Your kitchen looks so nice and clean and photo-ready! lol! I adore those French doors with the wreaths on them. And that drape with the topography on it looks fabulous in the room! ♥

xoxo laurie

Malin's Hus sa...

Fint som vanligt Malin ;) kram den andra Malin ;)

Sofi sa...

Å va fint du har det Malin! Är så glad över att jag hittat hit!
Kram Sofi

Gabriella sa...

Åh så ljust och fint det ser ut hemma hos dig!

Vintage House sa...

Hej
så härligt ni har det och visst är detså som bloggare.....
jobbigt att inte ha värme hoppas ni får den snart......
ha en mysig kväll
krma
sandra

Vita små hjärtan sa...

Ser så städat och fint ut! Å söta Freja är med på bild....
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Vem är Dyrafina? sa...

Men GUUUD, vilka fönster och dörrar du har..!
Precis sån stil som jag söker efter till vårt lilla bygge av trädgårdshus som ska starta i vår...!
Det verkar vara svårt att få tag i sådana här i Blekinge.., tyvärr.
Men skam den som ger sig!
MVH
Dyrafina

Veridiana Fromm sa...

Darf ich im Sommer bei euch wohnen? ;-)
Grüße aus Deutschland,
Veridiana