tisdag 3 januari 2012

Hösten 2011:)


Hej!! Blev ett lite senare inlägg idag! Vi kikar tillbaka på Hösten 2011:) Galet vackra färger flyttar in i uterummet.....Den höga luften, svamp & vackra löv är Höst för mig:)


Vedförråden fylls på inomhus & vi tänder ljus.....




Massor av Ljung flyttar in i uterummet:)


Vi kämpar på så fort det finns tid, lust & ork..... Att regla,  isolera & sätta skivor i taket & på väggarna i Ladan:) Jag hämtar ett par vackra Verandadörrar som ska sitta i entrèn i Butiken:)


Olivträden flyttar in i uterummet & vår fina Jack fyller 4!!!!


Det är helt gaaaaaaaaaalet mycket svamp i skogen!!! Jag hittar hur mycket som helst & ger bort till glada arbetskamrater & fyller frysen:)
Det var vår höst i korthet.....


18 kommentarer:

vitaspets sa...

Gillar dina bilder jätte mycket
Kram Karina

Sallys hus sa...

Galet fina bilder!
du ger otroligt mycket inspiration..;)
Just nu är jag på jakt efter köksinspiration så jag måste leta här hos dig..;)
Kram o ha en fin kväll!
Katarina

Njut av livets goda ting sa...

Hej Malin.
Vilken underbar sammfattning av vår underbara höst. Jag älskar verkligen alla årstider och kommer på mig själv med att längta efter dom lika mycket när dom nalkas... Det är väl därför man bor i detta avlånga land :)
Ha en jättefin kväll.
Kram kram
Jessica

elsamarianne sa...

Ja det var en härlig höst. Vilken fin kantarellbild!
Det känns som om det fortfarande är höst, i alla fall vad gäller vädret, och nu är julen över...
Månne man känner sig lite piggare redan?
kram elsamarianne

Hemmavid sa...

Hejsan!

Hösten är en fin tid den också, speciellt denna höst..

Tack för fina bilder!

Kramen Jenny

Landbohaven sa...

Jeg kom tilfældig forbi.

Smukke billeder.
Sød hund.
Tak for kigget.
Godt nytår.

Källeboda lantliv sa...

Ja tänk vad man hinner med .. När man ser tillbaka .. Jättefina bilder .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Gabriella sa...

så mycket ljuvliga bilder och den på kantarellerna är ju bara underbar..
go kväll på dig!

Vintage House sa...

en fantastisk höst vännen och till och med jag plockade svamp:)
tack söta för dina ord ;)
ha en mysig kväll
kram
sandra

Lantligt i vitt sa...

Underbara bilder!! Finns det något bättre med hösten när luften är sådär frisk och man får bege sig ut i svampskogen?! Det är så man känner alld dedär av alla dina bilder!!

Önskar dig en forsatt fin vecka!!
Kramar Sofia

Anonym sa...

Tjingeling Malin!

Tänk va härligt med årstider..
När man ser vårbilder så kan man nästan höra fågelkvittret(o längta dit) o när man ser höstens bilder, så får man en varm känsla o vill tända fler ljus.. Mm.. Ljuvliga bilder!! Tack! / Marie

kråke sa...

Älskar dessa bilder å färger:)) min favorit är
kantarellbilden ... den är ljuvlig:)))

Kram på dig vännen...

Kråke

promenader på landet sa...

Underbara bilder vännen och helst den från svampskogen:) Ha det gott kram från Maria

Livet på Vestergård sa...

Härliga foton! Favoriten är fotot av kantarellerna.
Kram Kicki

Gabriella sa...

Så vackert det ser ut! Hösten är min favoritårstid. Fast nu längtar jag lite smått till våren...=)

Tinas vita bo sa...

Härliga bilder!!
Blir lite avis på alla kantareller!! :)
Har inte sett/hittat en enda sen jag flyttade hit.... snyft

Kram Tina

Malin's Hus sa...

Ja jösses vilken svamp höst vi hade, jag plockade mängder med. Det är ju sååååååå gott, och jag är en riktig husmor som inte kan låta nått gå till spilllo av vad naturen har att erbjuda.... Fin fina bilder, kram i massa!!!!!

Anna sa...

Hejhej! Min syster har precis startat en blogg som handlar om hennes liv i ett nyrenoverat lantligt hus på sin gård, med sambo, underbar inredning, hästar m.m.. Kika in på den, då skulle hon bli glad :) http://myspastommen.blogspot.com/. Kram!