onsdag 4 januari 2012

Lite Kök....


Onsdag...en dag kvar att jobba denna veckan, sen tar vi Helg!!! Det är galet svårt att fota i vårt kök.....Vi har hela fyra dörrar in hit & ett stort fönster ändå känns det ofta mörkt....Ville egentligen haft en porslinsho, men det blev en hel bänk i rostfritt istället! Ibland måste man helt enkelt tänka lite praktiskt oxå:) Köksinredning från Electrolux Home serie Sentens (lucka Torp)....handtag från Ikea!


Skulle behöva be om ett litet tips oxå....Om Ni tittar på fläkten kan Ni se att det är ränder på den!!!! Grrrrr, jag köpte ett rengöringsmedel & sprayade på (talar inte om vilket) lät det sitta en stund för att sedan torka av....men det sitter så djupt att ränderna efter sprayningen inte går bort....Har testat t-röd gick inte....Har Ni något tips??? Det är grymt tråkigt då det syns väl & jag retar mig på det varje dag ( när jag ser det).....

Kul att så många vill vara med i min utlottning:) Har du missat detta scrolla ner till måndagens inlägg & skriv en kommentar för att ha chansen att vinna en vacker sjal....




24 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Jag rengör allt rostfritt med lacknafta...men du hade ju testat med t-röd så det kanske ger samma resultat?
Skönt med ledighet, jag har en dag kvar att jobba av veckan..
Ha det skönt,
Eija

Systrarna Hjertén sa...

Trist med ränderna, har tyvärr inget bra tips! Kanske kan du använda samma medel igen, men smeta ut det lite jämnare?!

Härligt kök har ni i alla fall, önskar mig ett liknande någon gång, vill gärna ha diskbänken vid fönstret istället för inne i ett hörn...

Mvh
Frida

Anonym sa...

Så fint kök du har. Hoppas du hittar något sätt att få bort fläckarna med. Vårt badkar, som fått kalkränder av ett droppande bidéduschhandtag, fick jag rent med cintronsyra. Men det var ju kalkfläckar det. Men å så glad jag blev när de bruna ränderna försvann.
Citronsyra kanske även går till andra fläckar. Berätta gärna när du hittat lösningen.
Kram Marita i Björkhagen

bakom berget sa...

Kolla om du kanske kan använda Autosol. Det putsar man ju kromade och andra blanka grejer med, så kolla om det kanske fungerar på rostfritt oxå. Det står säkert på tuben. (Finns på mackar)
Snyggt kök förresten!

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag brukar använda vanligt Fairy på trasan ooch torkar efter torrt med hushållspapper, då jag putsar våran rostfria fläktkåpa. Men kan förstå att om du fått ränder så kan det vara något annat och då är det knäpigare...
Hoppas det löser sej!
Kraam
Sanne

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Näe vad tråkigt! Har inga tips och råd tyvärr! Fönsterputs?
Men ett fint kök har ni iallafall!!!
Kram!!

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Tyvcärr har jag inga bra tips att ge dig.. Trist när det blir randigt sådär.. Jag har missat tävlingen så jag scrollar ner.
ha en fin kväll.
Kram kram
Jessica

bakom berget sa...

Nu har jag kollat med mannen och han säger oxå....prova Autosol och hjälper inte det, så gnugga med svinto.
Lycka till!
Åsa.

Mariette sa...

Hej Malin!

Det där med rengöringstips är inte min starka sida...*haha*... Men jag förstår att det retar dig med ränderna, sånt kan man inte låta bli att se om man "börjat se det"!

Får läsa och se om andra har goda råd, kan vara bra att lägga på minnet!

Kram Mariette

Ellinor sa...

Förstår om det retar dig! Testa gulsåpa. Det löser jag det mesta med här hemma!
Kram
Ellinor

Louise sa...

Ja i vårt förra hus hade vi porslinsho - visst var den vacker men inte alls praktisk....för att inte tala om vilket märke det blev av en gjutjärnskastrull.... Botemedel mot fläkten har jag tyvärr inte! :)

Malin's Hus sa...

Tyvärr inget knep.... Fint kök du har iaf. Lovely! Kram kram

Anonym sa...

HEJ.tråkigt när det blir så!!!Testat Häxans silverputs?Diskbänken blir jun fin efter man putsat besticken där.Annars hederliga Tomteskur...Kram Lopploellan

Johanna sa...

Jättefint kök!!
God fortsättning på det nya året!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Mineralvatten ska funka har jag fått tips om, pröva och se!!

Åh utlottningen får jag inte missa :)

Ditt köks känns så vårfräscht och mysigt!

Ha det fint!
KRAM

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Funkar inte mineralvatten kan du testa Vim eller Jif som det även kan kallas. Bästa städmedlet ever!!

Kram igen!

Veilchengarten sa...

♥♥♥!!!!

Anonym sa...

Hej!
Tips för fläkten är möbelpolish. Typ MP52 eller liknande. Ska vara vitt och mjölkigt. Puttsar alltid mitt rostfria kylskåp, spis och fläkt med detta och får ett kanon resultat.
MVH Ulla

Mys och hemtrevnad sa...

hej ta inte svinto, det kan bli ännu mer repigt. Prova att lägga på ett tjockt lager med grönsåpa, låt verka över natten och ta bort med varmt vatten...kramis semlan

Färjtorp sa...

Tråkigt med fläkten men vilket mysigt kök ni har! Jättefint.

Kram Johanna

Anna sa...

Jag kör med en sprej för rostfritt. Måste torka av medlet niga och sedan med en torr handduk! Ett jäkla jobb!

Btw vilket fint kök!!!

Anonym sa...

Har inte läst komentarerna men vet att när det kom en hit till oss (bor i Calgary, Kanada) för att fixa en sak med frysdelen på vårat kylskåp som hade en del fläckar efter olika rengörningar använde han en tuss me babay olja och vips så såg det bättre ut. Har kört med det sen dess och det funkar i varje fall på kyl/frys så de kan ju kanske vara värt ett försök?

Anonym sa...

Hej!

Har haft samma problem som dig med min fläkt. Men sen läste jag om detta medlet på en blogg. Så jag testade och det funkade kanon!! Det är Electrolux egna produkter som rengör ljust rostfria produkter.

Skicka med en länk på vad du kan hitta det.

http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tillbehor-ovriga-vitvaror/STEELCLEAN/rengoring-rostfritt

Härligt blogg.

Kram Sara

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk