onsdag 8 februari 2012

Förvirrad....:)



Hej!! Vet Ni vad...just nu vill jag byta ut så mycket här hemma!!! Ena dagen är jag sugen på vitt, vitt andra dagen vill jag ha pasteller....Total förvirring:) Men en sak vet jag & det är att jag är så trött på sandfärgade väggar som här i "biblioteket"...Innan vi började med det vita hade vi nästan bara sandfärgat!!


Ikeafåtöljerna som skymtar vill jag byta...guldspegeln är jag trött på....
Kanske ska sälja halva bohaget & börja om!!
Men lampan, bordet, kannan, terrinen & skåpet tycker jag om:)


Lite gnälligt idag....
Vad tycker Ni? Vilka i-landsproblem....

Inatt drömde jag att det var fullt med folk i Ladan & jag hade kaos & halvfärdigt överallt!!!
Känns som dygnet skulle behöva ha fler timmar....




28 kommentarer:

HjärtatsVitaHem sa...

Underbart skåp!!! :)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Vida sa...

men du har ju kanonvackert vännen..fast ibland behöver man en färgchock - då brukar jag titta i inredningstidningar tills det har gått över;))

skåpet är så himla fint;)
Vidakram

Så Vitt Jag Vet sa...

Känner igen det att man skulle vilja kasta ut allt.. Men det med olika stilar är väl charmen. Dessutom tror jag att det är just därför vi trivs så bra hemma då vi hela tiden har något på gång som skall fixas hemma...
Ha en bra dag och stressa inte för mycket! Jag gillar alltid att titta in hos dej och känslan i bloggen som du omger dej med och förmedlar är suvären och charmig ...
Kraam
Sanne

kråke sa...

Hihi...jag tycker du har det underbart hemma:))
men ibland kan man behöva lite mer färg och
då är det tur att det finns textilier och blommor
som kan hjälpa till... sen brukar krisen gå över;))

Kram fina...

Kråke

Hannis sa...

Jag känner igen mig!
Ibland så vill jag bara kasta ut allt och börja om=))
Jag blev helt förälskad i spegeln, vacker!

Kram Hannis

elsamarianne sa...

Det är väl bara helt naturligt att vi vill vårstäda, både i huset och i livet...jag fixade ny frisyr, jag.
När vi är inne i bloggvärlden så får vi se så mycket fina saker och blir så inspirerad att vi påverkas till att förändra.
Att du vill ha pasteller är inget märkligt. Jag tror att den här snöfria, grå vintern har fått oss att längta efter det milda ljuset. Och att snön som kom visserligen är vacker, men lite för sen. Ska bli spännande att se vad dina sandfärgade väggar får för kulör till slut.
kram elsamarianne

Malin's Hus sa...

Haha, känner i igen mig precis. Man ändrar ju stil hela tiden
:) prova med att flytta runt sakerna i huset, det brukar hjälpa hihi kram

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Ja,men visst är det lite så att man förändras efter hand, och vill byta ut och göra om.
Min stil är ju inte precis likadan som den var då jag började intressera mej för inredning.En del saker gillar jag så mycket,andra byter jag ut, eller förändrar med färg.Här kommer in svart, det gillar jag, och faktiskt, på något litet ställe,nån enstaka färg.
Lycka till med vad du ska göra:)
Ditt skåp är ju ursnyggt!
Må saå gott
Kram ANette

hemma hos lilla mej sa...

Bara så mycket fint visar du !Känner igen det där att man vill byta ut allt..<men det brukar hjälpa att flytta om grejerna.Ha en fin onsdag.Kram Rita ♥

Norr om Köpenhamn sa...

Nej, du är inte alls gnällig. Jag förstår precis hur du har det ;o) Jag har nämligen tänkt samma tanke om vårt kök, vitt-vitt eller pastell?? Men jag märker att jag dras till pastell i köket och jag har nu bestämt mig för att gå på magkänslan. Pastell får det bli!! Och eftersom barnen också har pastell på sina rum, så får jag min dos ;o) I de andra rummen blir det mer vitt-vitt med mörka detaljer. Än så länge är jag nöjd, men ändrar mig säkert igen. Jag har också ett par möbler som jag gärna skulle vilja byta ut. Får väl köpa när jag kommer över dem! På loppis i lördags kikade jag efter ett sådant litet vitt bord du har vid fåtöljen (med hylla under o små pinnar runt om skivan) Ååååååh vad jag är förälskad i det bordet :o) Tänk på mig om du någonsin säljer det! (fast det tror jag inte att du gör förstås ;o))

Oj vilken lång kommentar det blev :o)
Kram o go´onsdag på dig
Ulrika

gamla skolan sa...

Jag är likadan !! Jag vill också byta ut en massa här hemma , jag tycker jag har det för romantiskt och det är jag trött på ! Jag tycker förståss att det ser väldigt fint ut hemma hos dig !!!
Kramar // Susanne ♥

Vardag och flärd sa...

Jag tycker dina väggar är vackra men man tröttnar ju alltid på det man ser ständigt! Och visst är det roligt att byta ut lite inredning emellanåt.
Det blir säkert kaos när du öppnar ladan men vänta till det är klart där!!
Kram Eva

Källeboda lantliv sa...

Ja så känner vi nog alla ibland .. Mera timmar på dygnet ! Visst ändrar man smak hela tiden jag känner igen mig .. Man blir aldrig nöjd ...det kan vara ett problem .. Vi måste ta vara på livet mera här och nu .. Inte bara jag efter lyckan .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Mina drömmars hus sa...

Jag håller på att ändrar och har mig hela tiden. Men jag tycker att allt du visar är så fint. Som sagt i-lands problem, he he,
Ha en skön kväll
AC

Jenny sa...

Jag gillar sandfärg.
Tycker att det vita blir vackrare, med lite färg på väggarna.
Men när man väl vill göra om, finns det nästan inget som kan stoppa en.( hi,hi)
Pastellfärger med vitt är vackert ihop, speciellt smutsrosa.
Jag förstår att du gillar skåpet, det är vackert.

Vintage House sa...

Hej vännen
visst känner man igen sig och hela vår övervåning är som du beskriver det trivs inte i ett enda rum...
Men någon dag ska jag ta tag i att måla över de rosa vit randiga tapeterna i vitt stör mig varje gång jag ser dem.....
Någon dag som sagt var tiden finns inte riktigt just nu:)
Tusen tack för dina gulliga ord vännen det värmer gott och lovar att inte komma till dig innan ladan är färdig;)

kram
sandra

Anonym sa...

Fniss..

Man känner igen sej.. När det går mot vår, kommer dom där pastellfärgerna..:O)
Jag tycker du har ett ljuvligt hem! O din lada kommer säkert bli proppad med överlyckliga kunder!
Kram Marie

vitaspets sa...

Jag tycker att du har såå fint hem ...
Ha det så gott !
Kram Karina

Hemmavid sa...

Hejsan!

Även om jag - och många med mig - tycker att du har ett underbart vackert hem - så kan jag förstå att du känner för förändring..

Det gör nog alla från och till..

Ibland skulle jag vilja tömma ut ALLT ur alla rum och börja om!

Kramen Jenny

Gúa sa...

Friska tankar bara enligt mig..:) Och du, snart har du ju ladan att bära ut det som du är trött på! PERFEKT! Jag känner också igen din dröm, hade några såna innan jag började..:)

Hjärtat, allting ordnar sig och det blir sååå bra, med eller utan pasteller...♥

Kärlek...

Millygarden sa...

Ja tycker du har det fint men visst jag är trött på mitt sandfärgade med och vill ha vita väggar och kontraster i textil så att jag kan vara mer flexibel! För det är ju så som du skriver man vill ändra och dona med nya färger och kontraster.

Kram Marina

G:a Affären sa...

Tycker det låter som om du är i startgropen för Ladan!
Jag brukar få den där känslan när det är något jag inte riktigt rår på, då förändrar jag hemma. Jag tycker du ska vänta med väggarna och lägga energin på Ladan. Nu tycker jag dessutom att det är fint med de sandfärgade väggarna....
Lite funderingar från mig,
/Cia

Sofi sa...

Tycker du har fantastiskt fint! Men det är ju så att man tröttnar och vill förändra;)
Kram Sofi

Agnes och Vendela sa...

Precis så känner jag också,ena dagen mest vitt,andra dagar pastell eller bara natur material/färger.

Men ditt fina hem ska du känna dig stolt över
Kram Agneta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Så känner vi nog alla ibland, man blir liksom aldrig riktigt nöjd. Men jag tycker du har det underbart fint hemma!
Men man tröttnar ju på vissa saker även om andra tycker att de är sååå fina :)

Ha en fin torsdag.
Kram
Jessica

catharina sa...

Måla spegeln svart och måla om/tapetsera om väggarna :)

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Men vilket skåp!! Ja allt det andra också...
Jag är nog lika förvirrad som du...fniss.. Vill också ha vitt vitt...eller nej det vill jag inte men jag väljer ändå vitt för jag är rädd att tröttna... vill ha rosapastelligt, blommigt och sockersött.....sen vill jag ha marint o rött o lite mer new england....sen vill jag ha mustigt o muttigt mysigt med en massa kuddar...haha...va knäpp man är!

I vardagsrummet är jag grymt sugen på rutig tapet och slitna skinnfåtöljer och en massa böcker...bibliotekskänsla helt enkelt....och ja..ilandsproblem är det verkligen...
Spännande att det händer en massa i ladan..;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Anonym sa...

Din blogg är härlig. Fina bilde och välskriven :)
Kan hålla med att man tröttnar på sandfärger i hemmet.