måndag 27 februari 2012

Lite från Ladan:)



Ny vecka & nya tag.....Större delen av Helgen har vi tillbringat i Ladan! Det går sakta men säkert framåt....
Mäta, mäta mäta....balkar, fönster & eluttag! Det är endast 3 skivor som vi kunnat sätta upp hela!
Eftersom vi gör ALLT själva tar det ju sin lilla tid:)


I lördags gjorde J en ny karm till lilla dörren, så nu kan vi stänga om oss!
Med en lånad byggfläkt (tack fam E) har det varit riktigt varmt här inne:)


Trägolv är beställt & ska komma nu i mars, det är tänkt att bli grått!
Väggarna kommer till större delen bli vita, så nu funderar vi på.....


.....om bjälkarna ska få vara som de är (obehandlade) J tycker nog att vi ska olja dom....
Det tycker inte jag:) Vad tycker Ni? Går det att se utifrån dessa bilder??


Min goa "vakthund" har jag med mig överallt:)
Ser Ni inte en enda snöflinga är kvar, nu är det vår!!!
 
Grattis till min svägerska Carina idag:) Ett försenat grattis till Dig oxå Mats!!
  



33 kommentarer:

Tina sa...

Så fantastiskt fint!
Snygga balkar i taket, goa vovven är så söt..

Ha en bra dag!

Made in Persbo...Carina sa...

Å va roligt att se hur projektet framskrider!
Kommer bli hur fint som helst :)
Jag håller med dig där att det är snyggt om bjälkarna får vara som de är!
Ha det gott!
Kram , Carina

Marthina, Holmbytorp sa...

Underbart fint! Kram, Marthina

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad roligt att få se bilder från ert projekt! Vad duktiga ni är som gör allt själva.

Tycker balkarna är fina som de är:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Hem & Drömmar sa...

Det går verkligen framåt för er. Vilken rymd där blir med uppet till nock. Balkarna är fina som de är men till det gråa golvet skulle de kanske bli snygga med ett tunnt lager järnvitrol.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Oj vad kul att se!!
Personligen hade jag inte oljat.
Men det blir ju så fint där! Och en fin dörr kom på plats också!
Kram!

lisashus sa...

Oj, så spännande och så mycket härligt utrymme!

Bjälkarna ja - jag skulle nog lasera dem med nån vit så att ändå träet syns igenom! Kanske finns olja med vitt pigment...?

Lycka till hur ni än gör! Antar att det är många beslut som ska tas!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Håhå så snyggt! Lite avis blir jag på den gröna gräsmattan som kikar fram, här ligger snön meterdjup och det var -20 i morse..
Skorpan

KNORKAN - Presenter & Inredning sa...

Varmt välkommen till KNORKAN! Just nu har du chansen att vinna ett kuddfodral med handgjorda detaljer från Svanefors. För mer information om tävlingen besök KNORKANS facebook sida eller blogg ♥

Vardag och flärd sa...

Det går ju framåt hela tiden även om det inte går med en rasande fart! Jag tror inte du behöver olja bjälkarna, de är snygga som de är.
Ha det fint!
Kram Eva

Millygarden sa...

Strålande:-)
Det kommer verkligen bli toppen och så stolta ni kommer vara att ni faktiskt gjort det mesta själva!

Kram Marina

amelie sa...

Hejsan!!
Det kommer säkert att bli hur snyggt som helst när det är klart! Superfina balkar! Jag tycker att ni ska behålla dem som dem är! :)
Söt vovve! Trevlig måndag!
Kram amelie

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Malin!

Det går ju frammåt ;)
Tänk så snart som ni kan måla där inne.
Blir så fint och vad fina gamla dörrar. Så spännande!

Ha en fin måndag och vecka!

Kram

Tinas vita bo sa...

Det får ta den tid det tar helt enkelt... :)
Takbjälkarna är såå vackra som de är..
Jag skulle behålla dem som de är.. :))

Kramis Tina

Mina drömmars hus sa...

Vilket projekt ni verkar ha på G. Har inte hägt med på vad som sker?!
Balkarna ska du inte göra något åt tycker jag. Lättsamt också;)
Ha en skön kväll
AC

Mina drömmars hus sa...

Skulle också säga att det ser ut att bli strålande fint!!!
AC

Julie sa...

Hi Malin - your barn is going to be gorgeous. I love the beams just the way they are - lovely and rustic.

kråke sa...

weeeehhh...vad fint det blir:)) Vad långt ni har kommit!! Jag tycker precis som du...behåll balkarna som det är...det är lättare att ångra sig längre fram och då göra något åt det än tvärtom..de är underbara som de är:)))

kram fina och ha en härlig start på veckan:)

kråke

Livet på Vestergård sa...

Så långt ni är på väg. Jag tycker att bjälkarna är fina som de är.
Kram Kicki

Designe sa...

Ser jättefint ut! Jag skulle behålla bjälkarna som de är, bryter av snyggt och blir inte så perfekt! I like! :)
Kram

Vintage House sa...

hEJ
hade behållt bjälkarna som de är så läckra och råa.....
kommer att bli toppen:)
här var snön borta men kom en del under dagen....
önskar dig en bra start på veckan
kram
sandra

G:a Affären sa...

Jaha, då behöver jag inte skriva det, alla tycker så...
Men så imponerad jag blir, vilka utrymmen och vilken rymd! Ser att Jack är med, såklart att han vill vara där matte är.
Mars är en bra golvläggarmåna har jag lärt mig av snickaren och grått blir helt rätt.
Önskar dig en fin start på den här veckan,
/Cia

vitaspets sa...

Såå fint det blir ...
Vilken sötnos din vakthund :-)
Kram Karina

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt att se hur långt ni kommit! Mycket jobb. Imponerande!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Anonym sa...

HEJ.Det kommer att bli superfint i ladan!Balkarna är kanonfina som de är....Hur orkar ni?Kram Lopploellan

Så Vitt Jag Vet sa...

Så fint ni lagat.. Kommer nog att bli fint !
Va har ni ingen snö mera ? Här i Helsingfors har vi 70 cm, full vinter alltså.
Skoj att få följa med ladans förvandling....
Kraam
Sanne

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vilket jobb ni gör.....det kommer att bli så mysigt. Ha en underbar kväll kram Maja

Sallys hus sa...

ÅÅå...
Åååå...så fint det blir!! Man kan redan känna vilken underbar stämning det kommer bli därinne..;)
Mysigt o jobba ihop...
Kram kram
Katarina

Anonym sa...

Tack för att vi fick kika lite..

Åh så fint det kommer att bli..
Bjälkarna är jättefin som dom är tycker jag..

Mys gott! Kram Marie

Heaven's Walk sa...

What an awesome barn, Malin! Wow! The natural beams do look pretty against the white of the ceiling and walls. :)

xoxo laurie

LantlivsAnette sa...

men ojj..ojj ..ojj så stort och fint det kommer att bli...som en dröm alltså.jag ser allt framför mig..tänk då du får börja inreda där..Jisses alltså..
Så ni har ingen snö kvar hos er...vi har massor, drivor..jag är less och längtar verkligen efter våren på allvar nu..
Kraaam Anette

Anonym sa...

Det har hänt en hel del i ladan. Minns när vi byggde vårt hus och det stod som ett stort tomt skal. Trodde aldrig vi skulle bli klara. Men tillslut som blev vi det i alla fall :) Behåll bjälkarna som de är. Det blir fint.
Marita i Björkhagen

The Secret Garden sa...

Vilket place!!! Där skulle man ju kunna flytta in! :)

Jag skulle lämna bjälkarna som de är, helt klart.

//Boije