måndag 6 februari 2012

Vackra Dalarna....



Hej! Så var det ny vecka & vardag igen...Några bilder som Filip fotat med mobilen följer här:)
Vi fick några vackra men riktigt kalla dagar i södra Dalarna. Säfsen Alpin är supertrevligt & naturskönt!!!


Vi hade hyrt ett litet gammaldags hus.......


......med ett supermodernt kök & en galet vacker vedspis som vi eldade friskt i:))


Utsikt från huset....(bortse från randen på fönstret till vänster...*ler*...)


Trots kylan fick vi riktigt fina skiddagar & vi längtar redan till mars när det är dags för Trysil:)
Har Du tid & lust kan du kika HÄR när Filip åker snowboard!!!
Nu är det dags för en runda på längdskidorna i solen:)

See You...





34 kommentarer:

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Oj så fint och mysigt hus ni hittat att hyra! Och vilka vyer!!!
Kram!

Vintage House sa...

Vilket fantastiskt ställe ni var på och sådant mysigt hus....
JAg vet en här hemma som är avis på att ni ska till Trysil, min kära man hade mer än gärna åkt dit....
ha en vacker dag vännen
sandra

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka fina bilder från er resa till Dalarna, o en sån superfin stuga ni hyrde!! Det köket hade jag inte tackat nej till;)


Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Elna sa...

Vilka härliga bilder och vackert landskap.

Kram

gamla skolan sa...

Men det är inte klokt såå vackert !!!! Och vilket mysigt litet hus ni har hyrt ! Kan tänka mig att ni haft fantastiska dagar :)
Kramar // Susanne ♥

Vardagskärlek sa...

Vilket mysigt litet hus ni hyrde! Det var annat än de "vanliga" stugorna man bor i när man är på skidsemester.

Ha en fin vecka!

Kram Johanna

smultron äro små sa...

Dalarna är såå vackert! Vi var där uppe över nyår men tyvärr så regnade det. Vi brukar åka till sälen men har pratat om Säfsen , får nog bli en tur dit! Vilket hus så fint, förstår att ni haft det fint!
Lotta

The Secret Garden sa...

Wow vilken spis!!:)
Det är precis en sån som jag skulle vilja ha!!
Och vilket hus att hyra!

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Bara så fint hus ni hittade att hyra.Ha en skön måndag.Kram Rita ♥

Anonym sa...

Hejsan

men va mysigt litet torp & vilket ursnygg kök, & vedspisen vilken dröm wow säger jag. Ni har lyckas verkligen om inte hyran är dyr vill säga.
Ha de så mysigt (avvis)
Sussi

nordingården sa...

Åh vilka vackra vinterbilder, ja, nog är det ett vackert land vi bor i allt, man skulle utforska det först inann men ger sig till Thailand egentligen=) ( fast dit vill inte jag men alla andra länder man besöklt, när vi har så mycket fint här hemma!) Detta är ju drömmen, vilket sött hus men wow, vilken insida, det skvallrar ju inte utsidan om direkt:) Vilket flott kök i lantlig stil, förstår ni brasade på i spisen! Min sambo har en jaktstuga inte så långt fr detta ställe.... Mari.

linnea-maria sa...

Oj vilken mysig stuga. Ja det har varit rejält kallt. Vackra bilder av snöklädda berg.

Lantligt i vitt sa...

Vilken mysig liten stuga och vilket fantastiskt ställe! Så vackert på vintern trots kylan ;)

ha en vacker dag!
kraam Sofia

Anonym sa...

WOW jag säger bara FILIP du är en hejare på snowboard, härlig åktur du bjöd en gammal tant på:)
Tant M

Vardag och flärd sa...

Härligt vackra vinterbilder! Och vilket kök och vilken vedspis! Förstår att ni myser och har det gott.
Kram Eva

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Hvor er det bare smukt både indeni og udenfor.
Det gad jeg godt leje.

Ha´en dejlig dag
Knus Susi

Holly Design sa...

Fin stuga och vackra bilder. Förstår att det blev en super tripp.
Kram /Gunilla

LissasVita sa...

Vackra vinterbilder!! Nu har jag åkt snowboard med Filip...och jag hade mjölksyra i knäna....så himla lång backe......Mitt lilla barnbarn har just veckan som gått åkt skidor för första gången,3,5 år...har gått väldigt bra säger föräldrarna och det ska bli kul att se filmerna!Pappan är skidlärare...så lillpojken kan inte komma undan inte...Kramen Lisbeth

vitaspets sa...

Åhh såå vackert ...
Kram Karina

Mina drömmars hus sa...

Vilket fint ställe och så vackra bilder.
Ååå, det är nåt visst med vintern ändå.
Ha en skön kväll
AC

Helgona sa...

Vilket ställe? Hyrde ni huset vvia agentur? Kan du länka i så fall?

Bellevuegård sa...

Så härligt det ser ut!

Kram Linda

Nette Cecilia sa...

Så vackra bilder ,kram Nette

Millygarden sa...

Ser toppe ut vilket vackert hus!

Ha en mysig fjällvistelse.

Kram Marina

Anne sa...

Vilka underbart vackra bilder Malin... Min syster var där nu i veckan med och frågade om jag ville hänga på...så vackert det är i Säfsen...

Samt WOW vad imponerad jag blir av Filips snowboardåkning och lika imponerad av Johan som filmat... KRAM till dej...och till er Alla. Anne

Sallys hus sa...

Hej hej!

Underbara bilder!
Vad duktig han är på att åka!!
Det var verkligen härligt att "åka med"
Det kändes nästan som man susade ner där för backen...;)
Vi ska till Hafjäll på sportlovet...det ska bli såååå härligt!
Kraaaam Katarina

Vida sa...

förstår att ni har haft det underbart..så vackra bilder;)

härligt att få koppla av med en sådan resa..aktiviteter och mys;))
Vidakram

kråke sa...

Så vackra bilder vännen:)) förstår att ni haft det
bra:)) kul att få komma bort och koppla av:)

Kram fina och ha en fortsatt fin vecka:)

Kråke

G:a Affären sa...

Härliga bilder från Säfsen, som inte ligger så långt härifrån. Jag förstår att ni eldade på för det har varit rejält kallt här. Så duktig han är på snowboard! Jag har aldrig provat men tar gärna en tur på längden.
/Cia

Gabriella sa...

Åh så mysigt o härligt det ser ut!

Heaven's Walk sa...

Oh my goodness, Malin! These photos are beautiful!! What a fabulous place to spend the weekend! Hope you had a wonderful time! Love seeing pictures of your amazing country!!! :)

xoxo laurie

Gúa sa...

Hjärtat! TACK för dina ord ♥
Och tack för allt det vackra du ger mig.

Stor varm kram till er alla...

Mariette sa...

Hej Malin!

Vilket kök den där stugan innehöll!!! Jättefint!

Vad vackert det ser ut med all snö och sol... Ska ni iväg på en runda till, vad härligt!
Min bror med familj brukar åka till Trysil, de tycker det är kanon där.

Kram Mariette

Jenny sa...

Vilken vacker utsikt, man blir helt hänförd.
Solen lyser och snön gnistar, måste ha varit en toppenresa.