onsdag 14 mars 2012

Funderingar.....:)



Lite uppdatering från Ladan....
Oj vad mycket jag funderar på:) Från att drömma om en butik till att verkligen dra igång ett så här stort & galet projekt har tagit lång tid!! Att våga  kasta sig ut är en process som tagit mig flera år...
Nu består det mesta av min tid (förutom att jobba, tvätta, handla, laga mat & allt annat som ska göras) till tankar om vad butiken ska heta, vad den ska innehålla, vilka leverantörer vi ska ha... hur mycket jag ska våga satsa, öppettider, skattemyndigheten, tillgång till toalett önskan om att kunna ta en fika.........om det kommer några kunder om hur jag ska hinna leta möbler & gå på auktioner & loppisar & hinna måla om mina pinaler, ha lite egentillverkat......vet Ni listan kan göras huuuuuuuuur lång som helst....
Men det är ju så himla kuuuul så därför har vi kommit så här långt:))


Alla väggar är färdiggipsade & ska slipas & spacklas en gång till...sen är det dags att måla!!
   

När allt är målat är det dags för golvet som kommer bli delvis i marksten & gråmålat trägolv:)
Om Ni tittar på bilden så kan Ni se hur ojämt det är & det blir en stooooooor utmaning att regla det!!
När vi kommer slå upp portarna har jag ingen aning om...
Vill inte känna mig stressad eller halvnöjd!!
Det ska vara som vi vill ha det & då är Ni så Välkomna:))

See You!!



29 kommentarer:

Jenny sa...

Åh vad spännande Malin!! Kommer bli superfint:)


Kraam Jenny

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Malin, jag förstår verkligen att funderingar och grubblerier trängs i ditt huvud, men allt kommer att ge sig och svaren kommer att komma till dig, det är jag säker på. Och att butiken kommer att blir fantastiskt vacker, det råder det ingen tvekan om ! Som ni har jobbat! Och nu kan man verkligen se framför sig mer hur det kommer att bli när det blir klart. Ja, förutom detaljerna då, förstås, som fortfarande trängs som idébubblor i ditt huvud... :-)

Jag blir SÅ imponerad och inspirerad av er och önskar er verkligen varmt lycka till med resten av arbetet. Det kommer att bli toppen, detta!

Kramar i massor,
Helena

Holly Design sa...

Å, vad fint det blir och vad duktiga ni är.
Det är mycket att fundera över och ta beslut om. Men det är galet roligt.
Jag skulle också vilja göra det en gång till (har haft egen butik för sådär en 20 år sedan). Men har blivit lite bekväm på äldre dar. Men jag vacklar fortfarande då jag har erfarenheten, passande byggnad på min gård, kontakterna och intresset och framför allt kunskapen. Det är ju mer än ett heltids jobb men GALET KUL. Jag är allt lite avis på dig. Jag får nöja mig med min lilla pärlfriggebod som jag har öppet ibland på sommarhalvåret. Säljer annars på "nätet" och till återförsäljare och håller kurser.
Jag önskar dig all lycka till.
Kram /Gunilla

Marthina, Holmbytorp sa...

Det kommer att bli hur fint som helst! Ett jätteprojekt, verkligen, men vill man något tillräckligt mycket så går det! Jag har själv en perfekt lokal här, är så sugen men än så länge är det drömmar. Kanske, vem vet? Kram.

Sallys hus sa...

Åååå så underbart det blir!
Jag vet att funderingarna är många....men det löööser sig..
Lite kan ju mogna efter hand...när butiken väl är öppen kommer du ju märka vad just dina kunder efterfrågar. Det kanske inte alls blir det du tror från början....
Så blev det för mig..;)
Roligt att följa ert projekt är det...å det ska bli himlans skoj att få se sen när det börjar piffas o puffas..;)
Tänk att det blir en tripp till Öland så småningom då...;) Fast det kasnke inte blir förns nästa sommar då...nu vill man ju minsann vänta tills det finns en underbar butik att besöka....
En fika hörna rekomenderas...;)
Kraaaaam Katarina

Vintage House sa...

Hej vännen,
Gör en lista över alla dina tankar och sedan bocka av en efter en som du har kollat upp det...
Då kanske det släpper lite och du får lite kontroll...
Stressa inte över att bli klar utan ta den tid det tar, det kan bli att du inte blir nöjd pga av förhastade beslut.
Prata med någon som har gått igenom samma som du gör nu...
kram
sandra

Vardag och flärd sa...

Jag tycker ni hunnit med mycket när ni bara jobbar på lediga stunder. Vilken underbart vacker dörr!
Lycka till med golvet!
Kram Eva

LissasVita sa...

ja ,så klart det är massor som måste bli rätt....så bra att du inte stressar fram nåt!Eloge till dig1! Kramen Lisbeth

amelie sa...

Jag tror att det kommer bli gaaaalet fint och jag kommer definitivt komma och hälsa på dig! ;) ha en skön kväll! Kram amelie

In my house sa...

Kul att du blev nöjd med kängorna, dom är superfina... Kram kram josse

Mina drömmars hus sa...

Å vilken dröm. Det kommer att bli helt otroligt fint.
Ett gigantiskt projekt men ack så roligt kan jag tro.
Ha en riktigt skön kväll
AC

Hagagården sa...

Vi har samma funderingar du och jag,men kul är det.
Stor kram!!
Ninni

Tinas vita bo sa...

Det kommer att bli så bra så.. som Pippi brukade säga... :))
Tycker det är toppen att ni tar er tid och inte låter er stressas...
Ja det är nog mycket som ska organiseras, men du /ni kommer att fixa det galant!! :))

Kram Tina

cat sa...

Woaw vad långt ni har kommit. Jag förstår inte hur ni kan ha så mycket energi :D
Jag är helt slut när jag kommer från jobbet :(
Ha de gott. Kram, Catarina

smultron äro små sa...

Vilken dröm! Är säker på att det kommer gå kanon i så vackra lokaler och vilket undebart ljus där är!
Stort lycka till!
Lotta

Torparlycka sa...

Vilka härliga bjälkar! Jag förstår dig precis, har haft och har liknande tankar jag med, min dröm vilar dock på hyllan förtillfället....ska bli så spännande att få följa din=) Kram A

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin! Det kommer att bli helt galet bra...men som du säger skynda långsamt.....att gå på mässor är nog bland det roligaste som finns....och träffa alla leverantörer och kunna handplocka det man själv gillar.Det kommer att bli så bra..jag kommer garanterat att hänga på låset....ha en underbar vecka kramen från Maja

G:a Affären sa...

Det är rätt Malin, stressad eller halvnöjd är inte bra. En konsult jag hade sa att kvinnor ofta satsar försiktigt, han menade att man ska vara klar med allt från skylt till innehåll i butiken. Att gå fullt ut från början. Sedan ska man vara lyhörd men samtidigt gå ut hårt med det man tror på.
Såklart du kommer att få kunder, tänk så många nyfikna bloggare som tar en utflykt och har din Lada som mål. Jag kommer nog att vara en av dem!
Snyggar kängor du köpt!
Ha en fin kväll,
/Cia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Malin!

Så härligt att kunna förverkliga sina drömmar...
Önskar dig och er all lycka !

Så fint det blir. Visst gör ni allt själva.
Vi har tagit hjälp med grunden då dom tog massa bärande väggar och att vi har gjutit grunden.

Önskar dig en skön kväll och fortsättning på denna veckan!

Kramar Sirpa

Källeboda lantliv sa...

Kul att våga .. Drömmar är till för att uppfyllas .. Om det tar för lång tid så bleknar dom .. Du måste känna dig nöjd .. Kommer säkert att bli bra .. Jag blir avis på de som vågar .. Lycka till ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Sara sa...

Åh vad spännande!
Lovar att jag ska komma och besöka din butik när du väll öppnar!
Roligt att greja och göra iordning allt.
Vägen kanske är lång men roligt kommer du får under tiden ;)
Hoppas att du haft en bra dag!
Kramar ifrån mig

kråke sa...

Hej vännen! Sååå fint det blir:)) Längtar jag oxå;))

Men ta det lugnt...färdigt blir det till slut ändå...och DÅ kommer vi:)))))

Kram fina...

kråke

katha´s kortmakeri sa...

Skynda långsamt,kommer bli så bra. Å om du behöver en leverantör av unika skapade kort eller annat så kika in hos mig:)
Ha en fin kväll!
Kram Katha

lisashus sa...

Åh, det kommer att bli jättefin, men man får säkert ta en sak i taget när det är ett så omfattande jobb och det verkar ni göra - klokt!
Fortsatt lycka till!
Lisa

Heaven's Walk sa...

It is so much fun for all of us to watch your dreams come true, Malin! I'm so happy for you, sweetie! :) It's looking soooo good!

xoxo laurie

gamla skolan sa...

Spännande att följa ert projekt !!
Kramar // Susanne ♥

Anonym sa...

Stooort lycka till, det ser ut att bli jättefint!
Marie J

Anonym sa...

Kommer bli kanon! Varför inte föreslå en "namnförslagstävling" här på bloggen? Du kommer garanterat att få många förslag!
Skorpan

Annie sa...

Wow, vilken unerbar lokal! Jag är så avis på dig,d et är m,in dröm att kunna göra vad du just gör!!