torsdag 29 mars 2012

Nya Funderingar.....:))



Ibland glömmer man helt enkelt bort vad som finns i garderoben....
Denna blusen köpte jag förra sommaren & igår var första gången jag använde den!!!
Märkligt.... för när jag såg den visste jag direkt att den skulle med hem:)))


Den kommer från Lise Sandahl, byxor från Noa Noa!
Jag drömmer om att ha kläder i blivande butiken, detta är något som jag skulle kunna tänka mig:))
Cream står oxå på önskelistan, älskar Odd Molly men de är så galet dyra så att jag tror det är svårt....
Har Ni några förslag eller rent av önskemål:))


P.s det är Filip som tagit bilderna, om Ni har lust kan Ni se hans nya Snowbordfilm HÄR!!!
See You:))




21 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hejsan!

Men vilken söt blus! Gillar både färgen och modellen. Antar att du kmr att använda den mkt nu när du hittat den!

Ha en fin dag!
Kramen Jenny

Hanna sa...

söt blus.
Ha en fin eftermiddag!
Kram
Hanna

ESpeCiaLmente GaSPaS sa...

I like :)) Lovely :)

lisashus sa...

Jättesöt blus och så kul när man hittar något man tycker om! Du passar jättebra i den!

Det är inte ofta jag hittar något jag verkligen tycker om, men bland favoriterna är det OlarsUlla, Boheme och Masai, Odd Molly är alldeles för "sött" för en tant som jag!:)
Kram
Lisa

miabellavintage sa...

oh my, that is darling!

Millygarden sa...

Jättesöt blus, ja det där med kläder är svårt för mycket av dom kläder som säljs i gårdsbutiker är just sånna sm är fina med offta dyra.
Tipps: Snegla på Biskopsgården, dom är ju dyra men har mycket fint.

Kram Marina

Mariette sa...

Hej Malin!

Jag kan förstå att du funderar på mycket nu...

Visst är Odd Molly vackert, men ja lite dyrt ju..tänker jag som säljer saker och vet att dyrt är inte det lättaste alla gånger...

Har du redan plockat vitsippor, det har inte jag hittat ännu!

Kram Mariette

Holly Design sa...

Jättefin blus. Bra när man rotar runt lite och hittar sådant man har glömt bort.
Svårt det där med klädmärken. Man vill ju inte ha det alla andra har.
Jag har ett favorit märke (Container)som är svårt att få tag i här omkring.
Så jag skulle föreslå Container, capri collection och Love forever.
Kram / Gunilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefin blus, härlig rosa färg! Så fint du har det på verandan med Mårbackorna i vackra krukor.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Nyanser av vitt sa...

Kolla även Plain Vanilla, Lilly of Sweden och Branting. Tror att du gillar deras kläder.
Kram Agneta

vitaspets sa...

Vilken söt blus ...
kram Karina

Sallys hus sa...

Ljuvligt!
Min råd är:
Om du vill ha kläder...börja i liten skala och välj märken som har en kollektion som räcker länge...
vad jag menar är att man ofta behöver ta stora mängder när man köper in kläder...sedan har man ganska kort tid på sig att sälja innan säsongen är slut och det kommer ny kollektion....det är inte säkert du får plaggen sålda ens på rea. Det kan ligga stora förluster i kläder. Ska man tjäna pengar på kläder måste man ha ett stoort lager som byts ut ofta...det är svårt på landet...jag vet eftersom jag haft klädbutik på landet...
Jag vill inte skrämma dig men tänk dig noga för. Om jag någonsin öppnat butik igen kommer kläder vara det sista jag vill sälja.
Under de 4 år jag hade butiken gick all vinst åt till att utöka sortimenter och bygga upp en stadigt återkommande kundkrets.
När jag la ner hade jag just fått rejäl snurr...men jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå..;)

Hoppas jag inte skriver allt för rörigt....och som sagt jag vill inte skrämma dig eller vara negativ...Kläder ÄR jätte kul att jobba med...men tänk igenom det noga.
Kraaaaaaaaaam katarina

Vardag och flärd sa...

Vilken härlig blus, se tjill att använda den! Jag är nog mer förtjust i Cream än Odd Molly, kul om du kan ha kläder i ladan också.
Kram Eva

kråke sa...

Vilken söt blus:)) kram på dig och ha en härlig helg:))

Kråke

LOPPISLIV sa...

Jag gillar ett klädmärke som heter Culture, Det är danskt och har många fina plagg i just denna stilen.

Underbar rosa färg på din blus, jag är helt såld på att försöka hitta just rosa kläder nu till våren, det är såååå ljuvligt fint!!!

Kram kram Paula

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhh så fin blus, den måste du ju använda nu..
Jaa, jag förstår att du vill ha kläder i butiken, det finns ju såå mycket fina kläder o det passar i en butik som du ska ha..
Kraaam Anette

Bellevue Gård sa...

Så söt blus! Härligt när man hittar små fynd i sin egen garderob...

Kram Linda

Källeboda lantliv sa...

Hej tjejen .. Vilken söt blus du har .den funkar ju i år också , känner igen mig att hänga in kläder å så nästan glömma dom , prislapparna sitter på länge ..min man brukar klaga på det ..hi.hi...men då är det ju som nytt när man tar fram det igen ..låter kul att sälja kläder , men det är nog svårt om de är för dyra ,ja.. CULTURE är också et fint märke till rättså bra pris .Å! vad kul med alla dina drömmar ..förstår att du tänker massor just nu ..Mam måste ju våga för att vinna eller hur ..hållet tummerna för dig ..ha en bra dag .kram jeanette.kallebodalantliv

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Malin
Vilken jättefin blus :)
Så gör jag med, jag köper nåt som jag verkligen vill ha men sen kan det ta ett bra tag innan jag använder det.. :))
Ha en fin fredag.
kram
Jessica
Jag har också en Filip :)

KNORKAN sa...

Himla söt blus!! Vill du vara med och tävla om två nyheter (en sockerskål & en gräddkanna) från den populära serien Mynte från Ib Laursen? :-) Kram

Anonym sa...

Jätte fin blus. Ja Cream har fina kläder. Köpte en så underbar tunika till mig själv i avslutningspresent, som jag hade nu på min examen.Är så nöjd med den. Så satsa på Cream du.
Kram Marita i Björkhagen