onsdag 28 mars 2012

Nu står dom på rad....:))



Så var det onsdag & veckan vänder mot en Helg i Ladan!! Kul:))
Jag har lyckats övervintra ett helt gäng av mina Mårbackapellisar för första gången....
När vi var i Norge planterade svärmor om dom åt mig, så nu ska det nog gå bra:))


Patinerade lerkrukor & loppade brickor känns vårigt.......


I e.m dukar jag här på Verandan det är min tur att ha "symöte" utan nål & tråd...:))
Vi träffas en gång i månaden & bjuder på frallor med gott tilltugg....

Ha en fortsatt bra dag!!!






21 kommentarer:

Millygarden sa...

Få ord men det behöv inte fler
"SÅ VACKERT"


Kram Marina

Jenny sa...

Vad fint Malin!

Mina övervintrade pellisar växer och gror de med:)

"Symöte" låter trevligt! Det körde min mamma o hennes väninnor med stenhårt på sjuttiotalet när jag var liten:)

Ha det bra,

kraam Jenny

G:a Affären sa...

Det var väl omtänksamt av henne att plantera om din Mårbackapellisar! Det är så ljust och fint där på din veranda så där stortrivs de säkert.
Och du har redan plockat vitsippor! Idag kom regnet så vi får hoppas på vitsippor snart här i Dalarna också.
Så kreativa Anna Örnberg kommer ut med ännu en bok.
Naturlig inredning låter bra...!
Härlig miljö där på herrgården, och jag ser att du fått fin färg efter vistelsen i Norge.
Ha en fin dag,
/Cia

Vardag och flärd sa...

Vilken snäll svärmor du har! Och grattis till att du lyckades övervintra dina Mårbacka, alla min dog i vinter!
Kram Eva

Karin - BroHagen sa...

vad fint med pelagonerna! och vilken vacker plats för ert symöte!

Vida sa...

så fint de står på rad..visst längtar man tills de blommar;) ljuvligt;)

ha ett bra symöte;););)

Vidablåsväderkram

Tinas vita bo sa...

Vad vackert det ser ut!
Superfint med de små brickorna under... :)

Kram Tina

Hemma hos Märtha sa...

Hej Malin!
Vilken lycka att kunna övervintra Pelargoner..ser fint ut i fönstret på verandan! Mysigt med syjunta där!
Kram
Anne-Lie

Källeboda lantliv sa...

Hej Malin . Hoppas du får en trevlig stund med dina vänner . Kul . Sådan tur du har med dina mårbackor .. Gullig svärmor ! Ser så mysigt ut .. Hoppas allt är bra med dig ? Ha det gott ! Nu har jag lite soffläge med ipaden framför tv:n . Kramar Jeanette. Kallebodalantliv

LissasVita sa...

Ser så härligt "gammalt" ut.....Kramen Lisbeth

Torparlycka sa...

Vilken fin bild! Lycka att kunnat övervintra pellisar...mína klarade jag inte denna vinter:( Hoppas kvällen blev trevlig! Kram A

vitaspets sa...

Så fina bilder ...
Kram Karina

fröken knopp sa...

Mmm...det doftar vår..:)

Varmaste Kramarna Elin

Hemmavid sa...

Härligt!

Vilken snäll svärmor du har!

kramen Jenny

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut! Underbart med mårbackapelargoner, helt klart mina favoriter!

kråke sa...

Underbart vackert vännen:))

kram kråke

Cattis sa...

Wow vilken bussig svärmor! Hoppas kvällen på verandan var trevlig.

Cattis

Heaven's Walk sa...

What a sweet vignette, Malin! And how sweet that your mother in law planted them for you to take with you! :) Happy spring to you, my friend!

oxo laurie

LantlivsAnette sa...

Men så fint..vad härligt att kunna övervintra pellisarna, jag gör inte det, har inte plats..
Hoppas symötet gick bra..!!
Kraaam Anette

Vanja sa...

Väldigt fräscht och väldigt vackert!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Så kul med symöte ;)
Hoppas att ni hade det mysigt.
Kul med boken också !
Er veranda är så fin. Set är en stor dröm att få en sån :)

Ha en fin torsdag ! Kram