lördag 3 mars 2012

Tänk att vi bygger en Butik...:)



 Två inlägg idag...:) Vi har precis kommit in efter en heldag i Ladan...
Svårt att fatta att en galet stor & efterlängtad dröm ska gå i uppfyllelse.... VÅR butik:))
Det är så mycket jobb & sååååååå mycket tvivel, men det är sant... alldeles SANT....


Mitt jobb består mest av att vara hantlangare till J, städa undan & skruva gipsskivor & spackla:))


Nu är väggen längst bort gipsad oxå, bara till höger om stora dörrarna kvar & lite annat!!!


Jag älskar bjälkarna, de kommer göra hela butiken....:))


Morgondagens utmaning....mäta, såga, gipsa...))


Det går åt mycket spackel.... 
F & jag har spacklat de ca 1000 skruv vi satt i taket, det ska slipas & göras igen!!


Mina snälla föräldrar fixar grillat på lördagarna!! Imorgon kommer svärmor med middag, det är så skönt!

Det är så kul att Ni vill följa oss på denna resa!!
Ses imorgon:)




23 kommentarer:

Hulda sa...

Så spennende! Butikken deres kommer til å bli helt enestående! De bjelkene i taket var prikken over i-en! Så utrolig vakkert. Likte også så godt bildet fra huset deres under. Flott med dørene som står åpne, bordet og stolene rundt, og at vi kan se inn i et rom lengre borte. Lykke til med videre oppussing av butikklokalet!

Vita verandan sa...

Vilken grej Malin!
Tänk vad kul det kommer bli när du får börja med det riktigt roliga! Du kommer bara vara där ute!

Ser ut som det skulle bli ett fint stall också....blink*

Men du var ju med på bild!! Det gillar jag!!

Tack för din synpunkt!

Kramen Anna

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Så spännande att se din butik tar form...jag kan riktigt känna den där känslan man ha...du vet bestämma precis vad man ska ha i butiken både inredning och inköp...så kul.,jag drev själv under några år en liten blomsterhandel i en gammal drängstuga..mysigt. Ha en härlig lördag själv blir det tv efter en städdag i morgon ska vi fira min ena guldklimp julia som fyllde 20 år i går. Kramen från Maja

Tinas vita bo sa...

Det kommer att bli sååå snyggt och härligt!!
Takbjälkarna är bara sååå vackra!! :)
Tänk när du kan sätta igång med butiken!:)
Ni är sååå duktiga!!

Ha en fin helg
Kram Tina

Sabelhagens Olivlund - Maria sa...

Vad roligt med en butik!! Vilken dröm!! Och din lada är super, åh vad fint du kommer göra det där inne. Så underbart att läsa att du vågar satsa på detta, jag önskar jag vore så modig och hade möjligheter till "lokal" på tomten. Detta ska bli så intressant att följa.
Jag önskar dig all lycka till!
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Det kommer att bli så fint och ni är duktiga och noggranna! Skönt för er att ha hjälp av föräldrarna, maten är ju annars nåt som är tidsödande men ack så viktigt när man jobbar!
Kram Eva

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej Malin! Vad ni är flitiga & ligger i.. Ja tänk, snart så har ni er alldeles egna butik :) Spännande & så roligt! Ha en fortsatt bra helg, Kram Tilda

cat sa...

Två underbart inspirerande inlägg :D
Att ni orkar!
Ser med spänning fram mot att besöka butiken när ni blir klara.
Ha de gott. Kram, Catarina

kråke sa...

..och vad roligt det är att följa er resa från början till färdig butik:)) Det ska bli så roligt att få planera in besök till dig så småningom...längtar:))

kram fina...

kråke

lisashus sa...

Åh, så duktiga ni är och sååå fint det kommer att bli!
Lisa

Lille vildand sa...

WOW!! Fantastisk spennende - to live out your dream!! Så store og luftige lokaler. Dette blir bra:-)

Millygarden sa...

Förstår att det är en härlig känsla för er...och hevetiskt mycket jobb. Toppen att ni har snälla föräldrar som hjälper till.

Kommer bli toppen!

Kram Marina

Anonym sa...

Tänk att du har hittat vad du vill!! Härligt! Är såå kul att följa er..

Kram Marie

Vida sa...

oj så långt ni har kommit med bygget och himmel vad vackert det blir;)) håller med dej...de där takbjälkarna är ljuvligt fina;)

Vidavårkänslorkram

Fia sa...

Såå fint ♥
Räkna med ett besök när det är klart;))
Kram fia

Puumuli sa...

Det där ser fint ut! Ni har jobbat så mycket under hela vintern så färdigt blir det väl snart kan jag tänka mig: när ska förresten ni öppna?

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Tiger sa...

Så spännande att se ert arbete i ladan. Förstår att det är roligt, men förstås mycket arbete. Men det ser ut att bli så fint i laden, som även är vacker utvändigt. Lycka till!

Vårhälsningar
Elisabet

Heaven's Walk sa...

I love those beams, too, Malin! How fun to watch your barn transform into a beautiful store! :) Enjoy your Sunday!

xoxo laurie

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Hvor bliver det godt.
Ærgerligt du ikke bor lidt tættere på mig:-)

Ha´en dejlig Søndag

Knus Susi

EM (elsamarianne) sa...

Oj så fint det blir. Du är verkligen duktig.
Så där skulle vi gjort med vår gamla lagård. Mannen kom med förslaget när vi flyttade hit för tjugo år sen. Då blev det nytt stall i annan byggnad istället, för det tyckte jag vi behövde ;-)
kram elsamarianne

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Underbart o få uppfylla en dröm!
O vilken dröm sen, ser verkligen fram till o följa er vidare i jobbandet!

klem Anna

Annes vita rum sa...

Så fint det kommer bli och så spännande att följa din blogg/Anne

Anne sa...

Underbart Malin att du lägger ut bilder på hur det framskrider... det är ju kul och spännande att följa.. Det kommer gå så bra det vet jag för det brukar gå bra när man följer sitt hjärta och förverkligar sina drömmar.. nu ska jag höra av mig snart till er om kvinnocirkel. Kram