söndag 1 april 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig....



Några bilder på FinFreja idag som ändå fanns i min lilla bildbank:))
Skulle tillbringa hela Helgen i Ladan hade jag tänkt, men efter 3 timmars spacklande i fredags kändes det i nacken....På massagen i torsdags var jag inte bra:( Men jag vill ju så mycket....
Vi beslöt iaf igår att J skulle ta sista omgången med spackelspaden, han är så mycket bättre än mig oxå:))
Nu är vi på gång att börja måla....


Jag har farit runt som en galning & loppat & varit på auktion....
Samlar ju på mig efter hand & hoppas att jag ska kunna slita mig ifrån vissa saker som ju kommer hamna i butiken....
Igår slutade det med att jag, F & mamma hamnade på Gårdby Lanthandel på Öland:))
Så mysigt & inspirerande miljöer, skulle gärna ha inredning, kläder & cafè!!!
Men det är så mycket bestämmelser för att få servera, kanske något att fundera på lite längre fram.....

Nu äntligen dags att börja måla:)))
See you!!!



14 kommentarer:

gamla skolan sa...

Tråkigt att inte känna sig helt 100 , när man dessutom vill så mycket :(
Vi har också haft funderingar på café och matservering men det är ju så rigorösa bestämmelser . Vi har ju ett hus till bredvid vårt eget som efter svärföräldrarnas bortgång , står tomt . Vi får se vad vi gör med det ??
Tack för dina fina ord idag !
Kramar // Susanne ♥

Hemma hos Märtha sa...

Hej Malin!
Frustrerande när kroppen inte vill det hjärnan vill! Hoppas att det släpper snart! Spännande projekt ni har framför er! Ska bil kul att följa!
Kram
Anne-Lie

Vanja sa...

Ta det bara lugnt, du hinner :)
Väldans fin katt har du också.
Ha en skön söndagkväll, var rädd om dig!

Grønsdal Gård sa...

Hei Malin! Håper formen din blir bedre, og at du får gjort alt du vil :) Husk å hvile innimellom, det er viktig! En riktig god påske til deg :)

Blommiga Rutan sa...

Åhh, vilken söt katt du har!
Skulle också gärna vilja ha lite kaffeservering i butiken, men det är ju det här med plats också...

Hälsningar från Anncathrine

lisashus sa...

Himla trist när hjärnan vill mera än kroppen! Frustrerande förstås!
Jag tror er ladan kommer att bli en toppenbutik och jag förstår ju att man måste känna sej jätteivrig när något sådant väntar!

Hoppas att du piggar på dej!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

Bra att du gav upp spacklandet och överlämnade det, ja man ska lyssna när kroppen säger ifrån.
Fin Freja är så vit på haklappen och verkar trivas bra på fina handduken.
Blev du inspirerad på Öland? När jag och min kompis hade inredningsaffär hade vi förutom inredning även trädgård och café. Det var mycket jobb men roligt. Om du har café utan bredda mackor är det inga krav och bestämmelser. Det är när man börjar hantera kött och annat det blir stränga regler. Man får hålla sig till bakelser och andra godsaker.
Må så gott,
/Cia

Elna sa...

Vilka vackra bilder på FinFreja. Lycka till och hoppas nacken blir bra fort. Ha en skön kväll.

Kram

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Vad typiskt att du blev dålig :) Men skönt att sambon tog vid! Och kul med lite fynd! Det är ju SÅ lätt att hitta en massa bra grejer! Som kan vara bra att ha, inte bara nu, utan även sen. Nån gång!!
Massa kramar!

EM (elsamarianne) sa...

Visst är det mycket att tänka på när det gäller att ha servering, men det är väl kanske lite lättare nu när ni bygger från början. Du kan höra hos kommunen, de brukar komma hem och kolla vad som behövs. Så slipper man göra fel...eller för mycket...
Spännande.
Lycka till, och ta det lugnt med rörelserna...
kram elsamarianne

kråke sa...

Hej fina! Hoppas det känns bättre med nacken:) Känner igen mig i det där att vilja mycket;)) Söta bilder på finfreja:))

Ha en skön söndagskväll:)

kram kråke

Johanna Stålros sa...

Så fina kattbilder! Hoppas du känner dig bättre i nacken. Kram

Sallys hus sa...

Hej hej!

å va mysigt det låter..;)
Stackars lilla nacken...den måste du vara rädd om...
Vilken underbar bild du tagit på "ladan"...fniss...nu får du snart ta och döpa om den till butiken..;)
Hur som helst så är det verkligen en riktig idyll...
Kram o ha en ny fin vecka!
Katarina

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! :)
Vad mysigt drt låter att sticka iväg på äventyrer...
Mysigt att besöka och finna inspiration...
Jag ska också börja kolla upp vad som gäller.
Bra att kolla i tid medans man drömmer ;)

Ha en fin start på den kommande påskveckan.
Bra att du lyssnade kroppens signaler ;)

Sov gott och tänk på mig när du vänder dig vid 04. ;)
Undrar om vi jobbar inom samma branchs? ;)

Kramar Sirpa