söndag 15 april 2012

Remember this...??



Halli Hallå:)) Kommer Ni ihåg detta skåpet jag visade i somras....
Hur fort går egentligen tiden??
Det var ju blååååååååått, ingen jättefin blå annars hade det nog fått vara...


Efter ett antal timmar med värmepistol & diverse olika verktyg ser det nu ut så här....
Det kändes som att det var en något plastaktig färg....


 Nu måste jag ju bara höra vad Ni tycker???
Gillar Ni det nya ruffiga intrycket, ska det bli vitt eller kanske grönt....??


Så här såg det ut innan....
Ni kanske tycker att jag är galen som rörde det???
Ser fram emot att läsa Era åsikter, alltid lika kul:))





43 kommentarer:

Sarah sa...

Oh, it's gorgeous! I would leave it just as is...it looks like it's been treasured for years.

I'd be a happy girl to find a cabinet like that! :)

Tre Engler sa...

Hei!

For et fantastisk flott skap:) helt nydelig! Likte det blått også jeg da:)
Men tror det blir helt herlig i hvit:) Gleder meg til å se ferdig!
Fortsatt god søndag!

Klem Merete

Hulda sa...

Jeg likte det i blått. Hadde nok ikke gjort noe med det, iallefall ikke med det samme. Men, blir garantert fint også i en annen farge. :)

Marit sa...

Syns skapet ble kjempekult!! Men skulle jeg ha hatt det, så hadde de nok blitt hvitt eller lysegrått:)
Blir spent å se hva du bestemmer deg for!:)

Ha en fin søndag!

cat sa...

Så läckert det blev! Helt klart är att det är jättesnyggt som det är, men jag skulle nog kunna tänka mig det både slitet vitt ett smutsigt grönt ;D Udda för att vara mig va??

Ha de gott. Kram, Catarina

spokslottet.devote.se sa...

Jag måste erkänna att jag är inte lite avis på detta skåp.
Jag kör på Catharinas smak av färg.
Ska bli spännande att se fortsättningen
Kram June

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Tycker att skåpet är fantastiskt som det är nu med gamla rester från lager av färg. Så charmigt! =)

Kram ♥

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åååå vilket fint skåp !!!
Jag hade nog ställt det på plats och kännt på det ett tag .
Men jag hade nog till slut målat det vitt i a f , sån e jag ;-)
Kraam

Tinis vita hem sa...

Fint skåp! Hur skulle det vara med en gammaldags grågrön färg?
kram Tini

lisashus sa...

Oj,vilket jobb du har haft! Svårt att säja vilken färg! Antingen som den är, eller en riktigt vacker gammaldags grön....tänker jag! Såg du skåpet från trädgårdsmässan i mitt första inlägg därifrån? Ett liknande skåp som var sådär läckert grön!

'Lycka till!
kram
Lisa

Nettan sa...

Hejsan.. Måste säga att det är ett vackert skåp. Det var fint i blått, men skulle bli jättefint i vitt med lite antikskav.

Kram Nettan

FrauHummel sa...

W-O-N-D-E-R-F-U-L!!!
I really love it, you have well done!! It was a lot of work, i think, but it looks now so great!

Wish you a nice evening, byebye,
FrauHummel from Switzerland

.... and excuse my bad english.... :o/ !!

Mina drömmars hus sa...

Måla det inte tycker jag. Helt otroligt snygg som det är. Att bryta av mot vitt med denna skönhet kommer att blir great!!!
Skulle heller inte behållit det blått!
Må så gott
Kram
AC

LissasVita sa...

Oj så vackert..jag är ju svag för vitt och shabby...men vete tusan om detta ska målas....det visar sin själ så fint nu.....Kramen Lisbeth

*Veilchengarten* sa...

F-A-B-U-L-O-U-S!!! ♥♥♥ :o)

Sallys hus sa...

Hej hej!

Ååå det där skåpet är så fint!

Jag gillar det som det är...men skulle jag ha det hemma hos mig skulle jag nog måla det...hmmm...i någon färg....
Kram kram
Katarina

Anonym sa...

Åhh, jag har haft ett snarlikt skåp i originalfärg....GRÖNT. Om du måste måla så måla INTE vitt, inga äldre skåp var vita:)Ockragult kanske?
Skorpan

Änglarnas hus sa...

Hallo!!

Så¨maffigt..riktigt rejält skåp!

Vad svårt..vitt passar mot allt men grönt är ju sååå snyggt!!
Beror lite på vart du ska ha det?

Kram Sanne

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

linnblomsgrönt eller aquaturkost=)
jag skulle måla det för jag är inte så mycket för ruffigt...
Spännande att se hur du beslutar dig=)
Ha en bra kommande vecka
kram gabriella

diana sa...

Hvor ser det flot ud glæder mig til at se den når du er helt færdig, godt styk arbejde som du har lavet der !!

Kram Díana

Anonym sa...

Åh, vilket härligt skåp!!

Jag blir glad när man ser det i blått, tänker kök, leila, pastell..
Sen när man ser det i trä, känner man exakt det du satt på, gamla krukor, pyssel o drömmar..

Jag tror det beror helt o hållet var man ska ha det.. Ljuvligt är det iallafall! Kram Marie :)

Das Hohe Haus sa...

Hej,
Du hast ein wundervolles Zuhause!
Danke für die tollen Impressionen!
Hab einen schönen Sonntagabend.
Liebe Grüße von Steffi vom Hohen Haus

Tinas vita bo sa...

Wow! Vad snyggt det blev!!
Jag skulle nog låta det vara som det är .. eller nån smutsgrön färg... :0)

jag skulle inte heller ha behållt det blåa, lite för skrikig färg... :)
Ska bli spännande att se vad du gör med det!

Ha en fin start på veckan
Kram Tina

Vardag och flärd sa...

Det var en väldigt blå färg så det var nog bra att ta bort den. Det beror ju på var du ska ha skåpet vilken färg du ska välja. Jag tycker faktiskt att det är snyggt nu innan målning.
Kram Eva

Vintage House sa...

Hej vännen,
antingen grönt eller behålla:)
du får tänka var du ska ha det och vilket som kommer göra sig bäst....
hoppas du har haft en bra helg...
kram
sandra

Torpliv sa...

Jag hade också valt att ta bort den blåa färgen. Ditt skåp är förmodligen väldigt vackert målat också, men tycker det är alldeles underbart precis som det är nu! =) Kram Petra

Teres sa...

I det här fallet tycker jag inte alls att du var galen som tog bort färgen, det hade jag med gjort. Färgen var en aning för skarp och slitaget kändes inte naturligt.

Däremot hade jag absolut valt att måla det på nytt. Gillar inte alls den där gamla trenden som var ett tag, när alla avlutade sina möbler. Tror dessutom att det blir bra med vilken färg som helst nästa, bara den har en mild ton. Hade personligen valt vitt.

mvh/ Teres

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin! Jag hade målat grönt! Ha en underbar vecka du fina kram från Maja

kråke sa...

Weeeeeh...så vackert:))) Behåll som det är nu.. det är ju sååå fint...inte röra;))))

Kram fina, hoppas helgen varit härlig:))

Kråke

LOPPISLIV sa...

Ohhhh detta vackra skåp....blev bra att ta bort all gammal plastig färg, nu ser det ut att ha fått liv igen :-) Jag hade dock valt att måla det i vitt eller varför inte ljusgrått, det hade nog blivit snyggt. Ska bli spännande att se hur du gör med det sen :-))
Kram Paula

Kristina sa...

Jag tycker skåpet är fint som det är nu!!Om jag skulle målat det skulle jag inte målat det vitt.Kanske grönt eller gult??Är övertygad om att det kommer att bli fint hur du än gör. Vad flitiga ni varit i ladan, KUL!
Önskar dig en fin kommande vecka!
Kristina

Vida sa...

tack och lov att du tog dej tid att ta bort den blå färgen..;) jag skulle nog inte målat vitt...kanske en grågrön färg...eller om det hade passat där du ska ha den tror jag att jag hade målat den matt svart med mycket patina;))

Vidavårsolvärmekram

Heaven's Walk sa...

You have done a fabulous job of removing that bright blue paint! That must have been a lot of work! I truly love seeing the warm color of the wood, but since I love all furniture with a slap of white paint on it, I think it would look just as pretty whitewashed in white! :)

xoxo laurie

Ellinor sa...

Oj, vilket jobb du har lagt ner! Och så fint det blev. Ett riktigt härligt skåp!
Jag älskar den gammaldags ljust gröna färgen och det eller ljust grått (eller ljust grågrönt) hade jag nog valt att måla detta skåp med.
Ha det gott!
/Ellinor

n o r d i n g å r d e n sa...

Kors vilket vackert skåp, som det ÄR!!!!! Jättefint, var en ganska läcker blå färgen men blev tusen ggr snyggare nu coh absolut inte vitt!!! Ska du göra ngn färg så röstar jag för grönt men som sagt, jag skulle behållt det som det är nu, skitfint!!! Mari.

Vita små hjärtan sa...

Yes I remember!!!!! Så himla fint.
Jag röstar för ljust, åt vita hållet!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Anonym sa...

Det skåpet minns man ju ,hade nästan glömt när vi var och kolla de det på en av alla roliga resor vi gjort,jag hade målat det i nån mild färg grått ,grönt eller nåt liknande,beror lite på var det ska stå.....kram B

KNORKAN sa...

Vilket underbart skåp! Du gjorde rätt i att ta bort den blåa färgen. Jag tycker att du ska måla det vitt :-) Kram Knorkan

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Läääckert!! Jag tror jag hade slipat det lite till o låtit det vara som det är, muligens smort in med linola/terpentin!!

Klem Anna

Anonym sa...

Jag skulle välja Alcros "Bygderöd"!

EM (elsamarianne) sa...

Så fint, jag hade nog tagit sån turkos färg som påminner om ärgad koppar. Jag tror att flera har nämnt nåt liknande.
kram elsamarianne

Nottin sa...

hade nog inte målat det men kanske slipat lite mera :P men det blev jättefint blått också. Så länge en trivs med det så :)

Anonym sa...

Så fint, jag vill HA! Skulle det ha stått hemma hos mig hade jag målat det i en matt svart färg med lite "skav" här och där.