tisdag 19 juni 2012

Det här med Semester.....



Semestern närmar sig med stormsteg för oss:))
Vi har bara 2 dagar kvar att jobba sen väntar 4 härliga veckor...eller??
Nu funderar jag så mycket, ska vi vara hemma & fixa med butiken & allt vi kommit efter med under året??
Vi har lagt all ledig tid där ute & jag känner mig faktiskt ganska stressad när jag tänker på allt vi borde vara hemma & göra iordning. Men....vi är så slitna efter året som gått & borde vila...


Låter kanske lite negativ...Hur gör Ni??
Stannar Ni hemma & fixar eller åker Ni bort??
Jag trivs hemma & gå här & måla & dona men det blir ingen som helst vila....
Tror faktiskt att vi behöver ett riktigt break.....Eller kanske inte....








18 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du...jag har inte varit på semester på 15 år...ungefär.
Har ingen som vill passa mina djur.
Inte ens när jag gifte mig kunde jag åka iväg ett dygn ens!

Föräldrarna tvärvägrar! De säger att: "du får skylla dig själv som skaffat djur, nu får du se hur bunden du blir. Har du tagit faan i båten får du ro'n i lann."

Såå...mitt råd till dig, när du faktiskt kan ta semester: Gör Det!

//Boije

Anonym sa...

JAg föreslår att du tar ett brake det är det som gör att man orkar resten av året men du måste åka hemifrån annars är du inte ledig.
Ha en go semester kram helene

Fia sa...

Håller med föregående talare, är man hemma så går man bara och pular o fixar samtidigt som det ska vara full markservice. Åk iväg iaf en vecka o ladda batterierna, det ska vi göra ♥ Stor kram till dig! /Fia

No34 sa...

Ta en paus, stanna upp och njut av det ni gjort under året som gått!! Ta er tid och ladda upp era batterier!! Vi åker alltid iväg en vecka av semestern för att bara göra ingenting..! Kram Kate

Anna Scandinavian Cottage sa...

Vi har planerat att åka utomlands i flera år för att få ett "break" från torpet och renoverandet, vilket är allt vi gör på somrarna, men även i år, trots att vi LOVAT att i år skulle det ske blir det torpet i en månad och renovering.... Men det är ju ändå paradiset på jorden.. precis bakom Selma Lagerlöfs Mårbacka :)

Tre Engler sa...

Hei!
Så vakre bilder som alltid:)
Det blir godt å få litt sommerferie, og man trenger virkelig ikke å reise bort for å slappe av:) det er de man er sammen med som gjør at man har det godt!
Har ikke hatt råd til ferie på 4 år, så ungene og jeg er hjemme. Men det er godt å slappe av ordentlig hjemme også, så man må gjøre det som føles riktig for en.

Se frem til ferien og tenk glade tanker og nyt ferien men familien:)
Ha en god kveld

Klem Merete

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej fina Malin! I bland behöver man ladda batterierna för att orka....men jag förstår dig...fast jag hade nog tagit lite semester för att hämta ork och energi...ni ha ju jobbat som attan..jag är sååååå imponerad hur ni hunnit med allt...kramen från Maja

Claras Lantliv sa...

Ta några dagar då ni reser bort lite. De behöver inte vara långt bort från där ni bor.Eller ta en utflyckt en dag och bara koppla av. Packa picknick-korgen och ge er ut på sjön och fiska lite, de är avslappnande! Eller varför inte ha en mysig picknick i eran fina trädgård?
Kramar Clara

Vida sa...

oj bara två dagar kvar;))låter gott..du är värd ledighet efter allt arbete i fd ladan..man får lite nya ögon om man besöker nya platser så det är inte fel..

är skärgårdsbo så inte tänker jag åka längre än nödvändigt..(åker vintertid istället) men galet roliga dagsresor blir det många med vänner och släkt;)
och till Gotland några dagar;))

Vidasåvackrabilderkram

Anonym sa...

Kanske en av era 4 veckor kan ägnas åt att bara vara? Antagligen behöver ni åka iväg någonstans, annars är väl risken att ni jobbar iallafall. Tror att efter ett uppehåll, och kanske ny miljö, så känns det lättare att ta nya tag.
Önskar dig och familjen en riktigt fin sommar! (med eller utan jobb)
Kram Marie J

Anonym sa...

Sticka hemifrån med picknick-korg och åka runt i grannskapet är avkopplande. Kanske 3 "ladda-dagar" följt av en (1) "jobba-lite-grand-dag":)
Visst behöver man åka bort men att ligga borta och fundera över allt ogjort hemma är ingen avkoppling det heller...
Skorpan

LOPPISLIV sa...

Vi åkte iväg en vecka nu för att bara vara, men faktum är att jag har inga problem med att koppla av hemma också, fast jag ser alla måsten överallt så kopplar jag liksom bort detta under semestern, sen allteftersom veckorna passerar så börjar jag känna att nu måste här hända något och kreativiteten kommer krypandes tillbaka :-))
Vi åker varje dag om vädret tillåter till havet, där släpper alla måsten...Kanske en vecka på ny plats kan ge det där lugnet och bara vara känslan som är så viktig, det gäller att inte förta sig...allt behöver inte bli klart på en gång :-)) hoppas du hittar lite ro i sommar. Kraaaam Paula

Anonym sa...

Skrev hur långt som helst innan, sen försvann allting..:Z
Men, i korthet;
Ta ett tält o åk till en vacker liten sjö med din familj, bara mys, fiska, grilla o umgås.. det ger energi o sen kan man åka hem till sitt hem ljuva hem igen o göra det man vill..

Lev! Måå! Njut!
Kram Marie :)

kråke sa...

Hej Fina! Så mycket vackert jag missat här....golvet blir ju urläckert:)) Det är klart att ni ska ha semester...åk iväg och njut och ha det riktigt bra, ni har verkligen gjort er förtjänt av det...ni är suuuuuuuuuperduktiga:)))

Stora kramen...

kråke

G:a Affären sa...

Om man kommer hemifrån upplevs semestern som längre.
Nu har du jobbat med arbetet och jobbat med Ladan! Under hela året har ni varit så flitiga där ute, ni behöver säkert komma ifrån ett tag.
Själv håller jag på som en galen första veckan för att kunna känna att jag kan ta semester. Helt sanslöst egentligen! Det är ingen som tvingar mig så varför gör jag så?!
Hammocken nästa!
Cia

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så många fina o kloka ord du fått...jag håller med...jag tycker ni ska åka iväg en sväng. Miljöombyte och lite vila är rätt gott ibland ! Jag tror att det är en investering för hela familjens välmående !

Många kramar och jag är säker på att det blir fyra härliga semesterveckor !

Jen sa...

Jag tror att man ska åka hemifrån, om man vill ha ett riktigt break, som alla kloka förgångare sagt plockar man och donar hemma. Men om man plockar hemma och tycker att det är semester, så varför inte.
I år ska vi vara hemma och göra dagsutflykter, det är nämligen vår första sommar i mya huset, så det känns som semester. Men om du åker iväg, så måste du släppa tankarna på allt som stressar dig, annas får du ingen semester ia lla fall. Kram.

vitarosor.blogg.se sa...

Självklart så ska ni ta en paus från ladan. Åk iväg en sväng om det så är bara för några dagar, man behöver det. Sen när man kommer hem så ser man hemmet med andra ögon och uppskattar de man har hemma på ett annat vis.

/ Ha det gott

Vita rosor