torsdag 28 juni 2012

Våra Rutor.....:)



Ibland undrar jag om vi är helt galna....vilket jobb med våra rutor....:)
Men det blir så fint & vi vill ju att det ska bli bra!!


Har fått lite frågor angående golvet....
J mätte noga så att det blev någorlunda hela rutor utmed markstenen, innan han ritade alla rutor med blyerts....
Rutorna mäter knappt 60 cm varje sida! 
Eftersom golvet var nytt & trärent grundade vi först. Linoljefärg utspätt med ca 10-15% terpentin.
Vi valde att inte måla hela golvet vitt 3 gånger (vi målar allt 3 gånger)
Så det har medfört galet mycket maskering....
Men de grå rutorna hade ju då blivit målade med hela 5 lager färg!!


Vad har vi då kvar....
Jo "lilla rutan" längst bort är bara 1 gång med grått kvar:)
På den stora ytan är det 1 gång med det vita kvar....
Vi närmar oss slutet & det kommer vara en skön känsla att ta bort den sista maskeringen!!!


Det har ju tagit sin lilla tid...måste ju torka mellan strykningarna oxå:))
Även om jag är sååååå trött på det just nu ska det bli ett liknande golv i huset framöver....
Imorgon ska vi iväg & kolla på något jag letat efter länge....
See you!!






30 kommentarer:

Anonym sa...

Åh kära du vad fint det blir,men vilket jobb,men som du sa man vill ju vara helt nöjd med det innan det kommer in grejer där.Ser fram emot det.....Tack för senast,blöööött men trevligt ändå Kram B

Tinis vita hem sa...

Oj vilket arbete, men golvet blir helt supersnyggt :)
Ha en fin kväll!
kram Tini

Vardagskärlek sa...

Åh det var något av det snyggaste rum jag sett på länge!

Kram Johanna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

VACKRAST !!!! Du det lönar sig... även om ni knappt orkar se åt en ruta längre. Så bra kämpat !!

Kramar anette

Made in Persbo...Carina sa...

SÅÅÅÅ snyggt det blir! Vilket jobb ni lägger ner...blir lika imponerad varje gång jag tittar in hos dig och ser era framsteg. Vilken kämpaglöd ni har!

Kram på er!
Carina

Evebelle sa...

Vilket jobb ni har gjort!! Men ack så fint. Strålande resultat :)
Evelina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så ljust och fint det blir, den lite blanka färgen ger så vackert ljus. Och vilket slit med rutorna, ni är superduktiga.
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Så otroligt fint det blir, men jisses vilket jobb ni har gjort!!! Just med alla dessa många strykningar!!!!
Tålamod kan jag tro!
Lisa

Mys på Stommen sa...

Det blir så fint!!
Det är mitt favoritgolv. Ville haft det i köket hos oss men det gick inte pga planlösningen i vårt hus.
Så när vi bygger färdigt gästrummet ska vi ha det där inne har vi sagt.
Det får vara värt allt jobb :) Bara att ni har ju en aning större yta, så bra kämpat :)
Kram

EM (elsamarianne) sa...

Så jättefint det blir. Jovisst är det ett jobb som man ledsnar på efter ett tag, men tänk så nice när det är klart.
Vilket superställe din butik kommer att bli. Så ljust!
kram elsamarianne

Rosa i huset i vitt sa...

Det blir så snyggt
Kram Rosa

Tre Engler sa...

Hei!
Wow..... så utrolig fint det blir:) detter liker jeg veldig godt:)
Så flinke dere er!
Fortsatt god kveld

Klem Merete

cat sa...

Vilket jobb ni lägger ner, men så snyggt det blir!!
Jobba inte ihjäl er på semestern, vila lite oxå ;D
Ha de gott. Kram, Catarina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vilket jobb..puh,,men så snyggt.
Kämpa på;9
Kram Gabriella

Så Vitt Jag Vet sa...

Ojoj vad fint golvet är.. Ni kan ju flytta ut o bo om ni vill ha omväxling, så fin blir er butik !
Kraam
Sanne

Sallys hus sa...

Ååå...
ååå...det blir sååå himla fint!

jag förstår att ni blir trötta på det...men ojoj...
tänk sen när du står i din fina butik vad lycklig du kommer vara då över alla timmar ni lagt ner på att få alla detaljer rätt..;)
Jag måste bara få säga också att din man är otroligt gullig....så rart att lägga ner så mycket tid på din dröm...;)
Måste ju kännas fantastiskt kul att göra detta tillsammans..
Du gör det ju också riktigt jobbigt för oss som bor långt ifrån dig...hihi...
Nu när vi får följa med på hela resan från lada till en dröm...ja då MÅSTE vi ju åka alla de där milen för att få se allt i verkligheten sen...;)
Kram o ha en underbar helg!
Katarina

Livet på Vestergård sa...

Vilket arbete ni lagt ner, men det blir jättesnyggt!
Kram Kicki

Anonym sa...

Hej! jag bara älskar gråt/vit rutigt golv..de ser ut att bli jätte fint i eran butik...:)

mitt liv som jag sa...

Kan förstå att det varit mycket jobb, men oj så fint!!!

Anna sa...

Men du vad läckert! Vilket jobb ni lagt ner men bra blev det!

Kramen!

Tinas vita bo sa...

Vilket jobb, men vilket resultat!!
Det ser helt fantastiskt ut!!!
Så skulle jag vilja ha det här hemma!!
Ni är bara såååå duktiga!!

Kraaaam Tina

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint det blir Malin!
Vilket hästjobb ni lägger ner, men sååå nöjda ni kommer att bli alltså.
Tänk när du äntligen får börja inreda sedan. Whii så roligt. Då kommer du att hålla igång dygnet runt tror jag *ler*
Kram Mia

Anonym sa...

Hej Malin.
Det bliver så flot.
Det er et stort arbejde i har lavet.
Glæder mig til at se mere.
Håber i får en god weekend.
Knus Rinnie

Lundagård sa...

WOW, vilket jobb! Och ett mycket SNYGGT resultat!

Designe sa...

Sååå himla snyggt! Älskar rutiga golv! å det är så snyggt med de slitna hoarna där vid väggen!...och takbjälkarna! Härligt! :)

G:a Affären sa...

Ja men det blir ju så fiiiint! Vilket jobb och jag förstår känslan när ni får riva bort maskeringtejpen, jag troro vi får be om ytterligare en bilder då!
Hoppas du glömt rygg-och knäbesvären när det är dags för golven i huset! Det är så snyggt med det rutiga!
Undrar vad du letat efter så länge...?
Kramar
Cia

Hemma hos Märtha sa...

Golvet ser jättefint ut men ojoj vilket jobb!! Men det lönar sig såklart i slutändan...:-)
Ha en mysig fredag!
Kram
Anne-Lie

LOPPISLIV sa...

Galet snyggt med grå/vit rutigt golv...ohhh sånt vill jag i vårt hus också...men var??? :-))

Lycka till med det ni ska titta på imorgon, spännande!! Du visar väl oss om det blir ett köp hoppas jag :-))

Trevlig kväll! Kram P

Ett Vitare Hem sa...

Wow vilket jobb men så underbart vackert det kommer att bli!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

No34 sa...

Sååå snyggt, meeen vilket jobb bara på golvets rutor! Ni är otroligt duktiga och tålmodiga!! Kram Kate