lördag 21 juli 2012

Skatt Nr 2 & Beslutsångest.....



Hej:))
Kan Ni tänka ER köpmansdisken & denna handelsdisken på samma släp.....??
Jodå, det gick alldeles utmärkt:))
Tack snälla Sara för tipset om disken!!!
Hade bestämt mig för att måla den grå & vit....men nu vet jag inte längre.....
Pardörrarna ska bli gröna när jag hittat rätt kulör & det kommer antagligen även bli gröna lampor över disken (om jag inte ändrar mig igen....)


Nu provar jag lite med pärlgrå i rutorna & tänker samma mellangrå som är på golvet runtom & uppe på själva disken....Kanske blir för grått....Så svårt det är, jag vill inte krabba med att måla om igen.....:))


Kanske Ni kan hjälpa mig, Ni brukar vara så bra på det???
Köpmansdisken står ju i bakgrunden den är pärlgrå & träfärgad & faktiskt helt klar....
Kommer bilder på det!!!

Ser fram emot Era förslag med spänning....:))

Kram M






25 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skulle du frågat mig innan om dessa två skulle få rum på en kärra, kanske jag svarat nej för det ser mycket ut;-)

Du kommer nog på hur du ska måla, men jag tror jag skulle valt att måla hela disken enhetligt pärlgrå. Målar du med den mellangrå runt om rutorna tror jag att det förtar intrycket av det vackra golvet (ev låtit skivan på disken vara träfärgad).

Lycka till och ha en skön kväll och söndag!
Kram,
Regina

Norrfrids Eija sa...

vILKA VACKRA DISKAR DU KOMMIT ÖVER mALIN! (och caps locken spökar för mig här) Svårt med färgsättning, jag vet men det rutiga golvet tycker jag är alldeles underbart, så disken skulle jag måla i en avvikande kulör, så att den träder fram mer! Skulle skippa grått helt på den o kanske ta en mörk kulör på den.
Lycka till och jag ser med spänning fram emot resultatet!
Eija

Anonym sa...

helt klart en annan fätg än grått. Grönt till trärent är väldigt snyggt.

Kram jessica/Kungsbacka

morkusovic sa...

Moc zdravím,
to je naprostá BOMBA!!! pečlivě sleduji nádhernou realizaci.
Těším se na konečný výsledek.
Pa pa Zmorkusovic

Tre Engler sa...

For noen vakre disker du har fått tak i:)
Bare helt nydelig:)
Vanskelig å gi noen råd her, lekker som den er men hvis jeg skulle gjort noe tror jeg at det hadde blitt grått som du har gjort i rutene og hvit ellers også på toppen:)
Hadde malt med gulv maling for det er slitesterkt:) men det vet du helt sikkert alt:)
Men man må gjøre det som føles riktig for en selv:)

Klem Merete

Fröken Grön sa...

Ja, heja grönt säger jag! Skulle vara vrålsnyggt med en färg som bryter av mot resten av omgivningen (som för övrigt är hur snygg som helst!). Jag röstar nog också för helfärgat/enhetligt färgat. Ska bli jättespännande att se vad du väljer till slut!

Må så gott!
/Anna-Karin

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad fint det blir i din butik,rena drömmen ju!! :) Disken är ju pricken över i, jag skulle nog måla den i en mörkare färg, kanske mörkbrun eller varför inte grön? (typ "engelska" nyanser om du förstår vad jag menar:))

Kul att du är med o tävlar hos mig,

Ha det gott!

Kraam Jenny

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin! Men jisses vilka läckerbitar...hur lyckades ni frakta hem dessa????? du vet inte någon som ha en vacker ytter enkeldörr med glas till vårt projekt gårdshus???? Så svårt att hitta dörrar....innan man va på jakt efter någon kunde man hitta på blocket varje dag men just nu lyser de med sin frånvaro.....kram från Maja

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Villa
Så härligt att hitta såna skatten....:)
Det blit så fint!
Kram

Vem är Dyrafina? sa...

Vilka härliga diskar!
Passar perfekt in din miljö...jättefint!
Vad sägs om engelskt röd?
Eller falurött?
Men visst, rätt grön färg är ju oxå snyggt till grått...!
Ha det så bra.
Dyrafina

sagolika sinnen sa...

Hej! Vilken härlig butik du kommer ro i land. Ser Helt fantastiskt spännande ut. Detta med färg är ju svårt som du säger, man tycker om så mycket olika varianter att det är svårt att bestämma sig. Om jag får, har funderat så röstar jag på att måla rutorna i samma kulör som det mörkare grå på golvet o ramarna i den ljusa Vita färgen på golvet. Skivan över skulle jag måla i den mörka grå. O sen skulle jag göra rutor i harlequin stil, i den mörka grå rutan med den ljusare pärlgrå färgen. För att få båda diskarna att följas åt. För jag gissar på att du börjat måla med pärlgrå för att matcha den andra disken?!? Självklart så är det rutiga golvet super fint o kommer synas även då en disk blir lite framåtträdande. Harlequin rutorna skulle jag vänta med o ta en bild på disken först för o se om det blev för mycket med en till ruta i rutan så att säga. Men jag tror det kan va kul o göra så för att kombinera alla tre färgerna. Coolt med gröna lampor ovan disken sen så dörren kommer igen i dom. Ska bli kul o se vad du väljer för färger på disken. Spännande;-)
Kram Caroline

sagolika sinnen sa...

Hmm... Tänkte igen.... Eller varför inte mörka grå ramar och bänk skiva och pärlgrå i fyrkantig ruta ( som du tänkte) och vit harlequin ruta i den.

G:a Affären sa...

Men vilken lycka med två stora diskar och transporten törs jag inte ens tänka på.

Vet du jag tycker framsidan är så fin, den ser ut att vara brun eller engelskt röd
.
Det fina golvet kommer mer til sin rätt om det får vara själv, annars ser det ut som om rutorna fortsätter upp på möbeln.

Varför inte ta upp den andra diskens rostfärg, gärna i olika nyanser så att rutorna (speglarna) framträder.

Lite nattliga tankar från mig!
Kram
Cia

Heaven's Walk sa...

Malin - it's all looking sooooo wonderful!!!! :)

xoxo laurie

Mina drömmars hus sa...

Helt underbara pjäser!!!
Skulle nog måla disken vit med grå skiva. Känns som att det inte får bli för rörigt. Golvet är så vackert och framträder fint mot vitt, tråkigt kanske?!
Du hittar nog den rätta färgen som passar dig.
Ha en skön söndag
Kram
AC

www.spokslottet.devote.se sa...

Hej Malin.
Jag är en flitig följare av din blogg
Vilken underbar lada ni får ihop.
Skulle vara så kul att besöka dej när den är klar.
Jag hade målat disken om inte samma färg som dörren så i samma färgskala.
Tror att disken liksom försvinner om du målar den i rutor.
Mitt tänk är att den ska dra till sej alla blickar när man kommer in och då med gröna lampor över.
Ska bli så kul att se vad du väljer att göra.
Kram June

Malin's Hus sa...

vilka vackra diskar du har hittat, lyckorus!!!!!


jag tycker enhetligt färg. gärna grönt som dörr el golv...


kraaaaaaaaaaaaaaam

lisashus sa...

Vilka underbara diskar och hur de fick plats på samma släp är en gåta!:)
De blir vackra hur du än gör - med eller utan färg!

Så härligt att få se er fina butik växa fram!
Kram
LIsa

Anonym sa...

hej,om du frågar mig tror jag att jag hade målat dem i grått eller vitt eller bådadera i någon form.Me det är verkligen svårt ,man vill ju som du sa inte göra om det sen kram B

Anonym sa...

Helt klart INTE grått, skulle nog satsa på något avvikande mörkt, engelskt rött med inslag av lite brunt kanske? Då framträder det vackra golvet och grönt blir skitsnyggt till. Tänk bara vilken fond att bygga på till julens dekorationer!!
Skorpan

kråke sa...

Underbart vackra Malin!!:)) Skulle nog som några har skrivit målat den ena i en enhetlig färg, grått är jättesnyggt:) och behållit den andra i trärent sålänge(de lever sina egna liv;) Härligt att hålla den fasta inredningen enkel när så mycket fina färger i de andra inredningsdetaljerna kommer att blandas:)))
Men vet du vad...det kommer att bli huuuuur fint som helst hur du än gör:)))

Kram fina du....

Kråke

Sara sa...

Jag tycker du ska måla hela disken i samma gråa färg och låta diskskivan vara träfärgad. Som någon annan skrev så kanske den stjäl lite av golvets uppmärksamhet om du målar rutorna i en annan färg. Och golvet älskar jag så mycket så jag tycker det ska få stå i centrum lite ;)

jona sa...

Helt klart i en avvikande färg! Tycker jag..:)
Då får den sin uppmärksamhet och golvet sin uppmärksamhet etc.

Spännande att se din dröm bli till vackra Malin.

Puss & allt det goda till dig, alltid!

Designe sa...

Hej! lite sent men bättre sent än aldrig...jag röstar för grön disk som bryter av..skulle va supersnyggt! :)

Anonym sa...

Tycker du ska behålla orginalpatinan på diskarna, tror det skapar mer gymyt då. Kanske du kan dekorera med gråa prylar på disken, men det blir föör nytt med målat