söndag 15 juli 2012

Sveriges vackraste Sjö...:))



Idag kom vi hem till Norregård som känns sååååå stort & bekvämt efter 2 veckor i tält & husvagn!!
Nulltjärn....Sveriges vackraste sjö enligt min pappa!! Jag håller med:))


Kristallklart & kallt men så härligt:))
Vi kunde inte motstå ett dopp......Särskilt efter en 3-dagars tur i "vildmarken"....
Här följer lite semesterbilder om Ni har lust....Svårt att välja..... har så många fina!!!


Jaktstugan i Issjödalen tillhörde Gustav V:e....Vill ha!!!


Mina föräldrar som vandrat mycket genom åren var oxå med:))
Här tar vi en paus....


Hela lilla familjen.....


 Vår Filip fyllde 13.....:))


En av mina absoluta favoritbilder....
Vi gick upp på Ottfjällets topp, Jack bär sin egen mat:))


Funderar Ni på att vandra?? Gör det!!!
Men nästa gång får det bli när vi har sen semester, kanske inte knotten är lika ihärdiga då!?
Nu har vi en veckas ledighet kvar, tänkte tillbringa den i Ladan:))
See you!!

Kram M



16 kommentarer:

Hanna sa...

Verkligen en vacker sjö,
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

LissasVita sa...

Ser alldelesfantastiskt ut..vildmarksliv...har aldrig provat det....har jag kvar!! Har ju däremot gjort en pilgrimsvandriong i Spanien som jag ju skrivit om på min blogg....Kramen Lisbeth

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Vad härligt det ser ut!! Vi har pratat om att vandra och var så här l-l nära att göra det för 2 år sen. Men nu är det renovering för hela slanen! Nästa sommar ska det väl ha lugnat sig lite och vi kan lägga lite tid på verklig semester!!! KRAM!!!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder här tar jag etapp efter etapp av Bergslagsleden dock bara dagsturer men det är verkligen så skönt för själen....
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Sallys hus sa...

Hej Malin!
Å det ser underbart ut!
ler åt att vovven får bära sin egen mat....såå gulligt!
jag skulle gärna vandra om min fot bara tillät det...
Ni verkar ha haft en underbar semester men jag förstår att det är underbart att komma hem till bekvämligheter igen..;)
Kram Katarina

G:a Affären sa...

Ni var ju halvvägs upp till himlen! Snöklädda fjäll och bad, häftigt tycker jag som är en riktig badkruka.
Grattis till Filip, bilden med honom tillsammans med Jack är så otroligt fin!

Önskar dig fina dagar i Ladan nu, kanske dags för lite mindre fysiskt jobb, eller?
Kramar
Cia

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaaa....du har antagligen rätt...ser faktiskt ut att vara Sveriges vackraste sjö !!!
Jag blir såååå sugen på fjällvandring...gärna i sept-okt...lagom till höstfärger och första snön. Har ett så fint minne från en vandring till Lunndörren vid just den tiden !!

Kraaam Anette

Tre Engler sa...

Hei!
Dette så utrolig koselig ut:) herlige bilder og flott familie:)
Jeg er utrolig glad i fjellet og naturen der, så dette var flott:)

Sov godt

Klem Merete

Heaven's Walk sa...

Wow, Malin....when you take a vacation...you REALLY take a vacation! What an absolutely beautiful place!!! How fun that you can take Jack with you. Looking forward to seeing more vacation photos from you! :)

xoxo laurie

Lena - gott för själen sa...

Vad härligt! Älskar att vandra. För min del har det dock blivit mest ett par dagar då och då i Uppland, Växtmanland och Sörmland. Vandrade i fjällen som barn och längtar tillbaka. Får inte med mig familjen.

Kram Lena

www.spokslottet.devote.se sa...

Vilka fina bilder.
Vi och våran familj har länge pratat om detta.
Vår äldsta dotter har vandrat uppe i kebenekajse.
Stor kontrast från blekingska ögon.
Gilla sista bilden lite extra när man själv är hundägare.
Går det bra att vandra med hund?
Kram June

Tinas vita bo sa...

Ser fantastiskt ut! Vilken natur!! :)

men jag kan tänka mig att det oxå är skönt att vara hemma igen... :)

Njut nu av sista semesterveckan..
Inta BARA ladan... :)

Kram Tina

Adile's prosjekter sa...

Fantastiske bilder! Flott tur dere har vært på! Gleder meg til hver gang det kommer et nytt blogg-innlegg fra deg:-) Ha en fortsatt fin ferie! Adile

Johanna sa...

jättevackert!:)

Vardag och flärd sa...

Tror det måste vara den perfekta semestern för både kropp och själ!
Välkommen hem ändå!
Kram Eva

Anonym sa...

Kul att ni besöker Jämtland, detta är mina hemtrakter och visst har vi fina vandringsleder? Ja dessa har jag sprungit upp och ner och det är alltid trevligt med ett dopp i Nulltjärn.har ni inte varit till helgas så tycker jag att ni skall gå dit någon gång det är det finaste fjället vi har.