söndag 26 augusti 2012

Återvinning.....:))



För några veckor sedan...hmm...började vi med köksbänken i Ladan!!
Den har vuxit fram en liten bit i taget....
Jag ville ha det gamla gamla köksskåpet från Norregård (som Ni kan se på bilden nedan längst bort), & ett skåp av pärlspont under porslinshon (se oxå nedan) ...
J föreslog att vi kunde ha de gamla golvbrädorna från höloftet som bänkskivor, de rev vi ut när vi började renoveringen! Efter en högtrycks tvätt är de rena & träfärgade:))
Opraktiskt tänker Ni;)) Jo, men sanningen är den att det här är bara för syns skull.....(inget vatten)
Men jag har en annan diskbänk som är fungerande....


Det vi köpt nytt är porslinshon, kranen från Ikea & pärlsponten....
Annars är allt återvinning från våra gömmor här på gården...;))
I natt kom jag på att även hyllorna skulle bli av de gamla golvbrädorna....
Så det har min J fixat idag, han gör även om själva "bänkskivan" jag var inte riktigt nöjd med den....
 Ottossons antikvita Linoljefärg tillsammans med grånat trä känns helt rätt här ute!!
Kanske blir det ett linnedraperi framför hyllorna det får vi se....

Ha en Trevlig Kväll!!
Här blir det scones & Film....
See You:))

Kram M




24 kommentarer:

kråke sa...

Helt underbart vackert!:)) tänk vad mycket man kan återvinna och göra fint bara man är lite kreativ och det är inget kära du som du saknar!!:)))))

Myssöndag på dig fining:))

Kråke

Claras Lantliv sa...

Så himla fint det blir! Bra att man kan återanvända gamla saker, det är toppen!
Ha en fin kväll.
Kram Clara

No34 sa...

Underbart med all återvinning av det gamla.. Blir oxå vackrast!!
Vad härligt att ni gör allt i eran takt oc öppnar när tiden är mogen, så ingen går "in i väggen" på vägen dit!!!
Önskar Er en skön söndagkväll, kram Kate

Margareta sa...

Sååå bra det blir!!Ni är helt otroliga....
Gamla golvbräder är ju bara så snyggt.

Ser fram emot den dag när man får se allt detta live.När det än blir....

Kram Margareta

Die Waldfee sa...

it looks so beautiful.
I love that Style !
Have a nice and sunny weekend.

Best wishes,
Moni
( Dita from facebook )

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfint, finns inget så vackert som grånade bräder. Passar så fint in i miljön i ladan/butiken.
Kramar
AnnaMaria

Geli sa...

What a beautiful kitchen! The combination of white and dark wood looks great. Best wishes, Geli

Familjen Zaar sa...

Jättefint & skåpet jag skymtar är underbart !
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Anonym sa...

Åh, såå duktiga ni är!!

Kul när man kan ta vara på vad man har, o göra något eget av det.. Längtar till att se det live..(Men jag väntar gärna, bara ni orkar;)
Jag har varit på trädgårdsfest på Sofiero(Helsingborg) o njutit av alla vackra blommor..

Ha en mysig kväll/Kram Marie :)

G:a Affären sa...

Visst är det en härlig känsla när man kommer på något, och är det återvinning är lyckan dubbel. Härligt att gamla fina köksskåpet kommer till användning igen!

Du kanske ska släppa Ladan i natt...

Kramar
Cia

Annica-Hilmas hus sa...

Tack för att vi får följa er resa!
Lika roligt att läsa varje gång!

Vi har haft filmtajm här också,
barnen valde.......
Sean Banan i Seanfrica...
Behöver inte säga mer! :-)

Hoppas er film är bättre!

Kram Annica

mormorMärtas sa...

Vad fint ni gör!
Och vilket härligt skåp man ser på bilderna också...

Kram Annika

Sallys hus sa...

UUUUUnderbart blir det!!
Himmel det där kommer bli en riktig livsnjutar-butik!!
Kul att kunna ta vara på gammalt från gården också..;)
Kram Katarina

Änglarnas hus sa...

det är såå spännande att se ladan växa fram..och att återvinna gillar jag skarpt! Blir gärna charmigare med eget än nyproducerat!!


ha det gott Malin!! Kram Kram Sanne

Hanna sa...

Ha en fin vecka!
Kram
Hanna

Norr om Köpenhamn sa...

Ååååh vad du är gullig vännen ♥ Vilket fint inlägg :)
Så kul att hon och jag öppnade samma dag.
Snart ska du se, så är det dax för dig också och det kommer att bli så fiiiint hos dig.
Superbra med återvinning. Jag byggde ju ett skåp av ett gammalt fönster nu i veckan och det blev superbra. Några som ville köpa det, men det är tyvärr inte till salu. Däremot köpte jag två gamla fönster på loppis idag, så nu blir det bygge av igen och förhoppningsvis vill någon köpa skåpen :)

Må gott och ha en fin start på veckan! Tack än en gång :)))
Kramisar
Ulrika

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Halloj Malin! Det blir bara såååå läckert, tycker det e så bra med återanvändning..bra för både miljö o plånbok....när jag drev butik gjorde jag oxå det mesta av gammalt virke...gjorde precis som du gamla plankor till hyllor o även disken som var uppmurad av gamla tegelstenar med en bänkskiva oxå där av gamla plankor...så snyggt! Det kommer att bli så bra, o du Malin det e ok att få vara trött...du kommer att hitta orken snart jag lovar! Ha en fin vecka kramen från Maja

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses så längesedan jag kikade in hos dig....
Känns mest som jag flyttar och plockar och grejar *ler*

Så fint ni har gjort i ladan. Jösses alltså. Tänk att det närmar sig med stormsteg alltså.

Ha det så bra!
Kram Mia

Rummet för välbefinnande sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mor Inger`s hus sa...

Det her ble utrolig fint. Og så gøy at det er gjenbruk. Det liker jeg :)

Lykke til med nytt kjøkken.

:) Inger

Tre Engler sa...

Det blir bare så utrolig flott:)
Nydelig:)
Gleder meg til å se mer og følge med:)
Sov godt

Klem Merete

Norrfrids Eija sa...

Jag tokgillar allt ni gör i ladan, underbar återvinning när det är som bäst! Blir verkligen butiken med stort B!

Anonym sa...

Den blir helt superfin bänken och hyllorna under,kan redan se dig sätta in sakerna på plats där i det lilla köket.Återvinning är dubbelt så kul också,särskilt när man vet var de har varit innan Kram vi ses i skogen B

Livets Guldkorn sa...

Såå fint ni gör, vilken charm!!
Hoppas vädret är vackert, här strålar solen för fullt idag.. såå härligt
Ha en fin dag
Ann-Louisekram