torsdag 1 november 2012

Veckans Tema är Färg...:))



Varje vecka tänker jag att nästa torsdag ska jag ha ett förberett inlägg till Veckans Tema....
Men....är det redan torsdag nu igen...:))
Blir några bilder Ni sett förut från blivande Butiken om Färg....
Jag föredar vitt, grånat trä, pärlgrå....skavt grönt....
Men i Butiken känner jag att här kan jag ta ut svängarna lite med brunt, vinrött, grått....
Vilken är Din favoritfärg hemma??? Måste jag välja blir det vitt...


Bruna detaljer....


Grå lagom patinerade plåtar....:))


Orörda vinröda gamla verandafönster....


Avslutar med egenblandad grön linoljefärg på pardörrarna....
Allt för att matcha grislampans färg som jag tokgillar:))
Den pärlgrå på köpmansdisken är en absolut favorit.....!!
Mellangrå & titanvit zink på golvets rutor....

Kika Här för mera Färg i Fabriken....;))
Kram M


15 kommentarer:

Syster vit sa...

Hej, föredrar också vitt men bryter av med trämöbler (arvegodsen) grått, zink, även gröna och blåa nyanser men inte för mycket. Jag blir orolig av för mycket färger och mönster hihi. Härliga bilder från din blivande butik. Tokgillar hela ditt hem.
Ha en bra dag
Kram Liselott

Designe sa...

Det är supersnyggt alltihop! :) Min favoritfärg är nog grå just nu!..på möbler och så men i tyger varierar det men återkommer ofta till rött, vitt och blått..lite 1700-talsdova.
Kram

Anonym sa...

Hej! Min favoritfärg är också vitt, men gillar dovt lila och grått också..
Tröttnar så fort om jag köper nån färg på nått, det blir liksom inte jag:)
Undrar när din butik öppnar och var i småland den ligger? Kommer du bara ha öppet på helger?
Har nyligen hittat din blogg, men känner igen ditt hem från lantliv. Just ditt hem fastnade jag för direkt! Sååå fint! Du lever i ett drömhus!! Mvh P

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina Malin! MMMM vitt är min favvofärg oxå....fast jag har börjat gilla lite accentfärgen mer o mer, lite turkost ex eller rött hoppas du ha det bra och att du är rädd om dig stor kram från Maja

Hus Inspiration Inredning sa...

Allt du har är så snyggt!

När öppnar butiken? Tänkte om man har vägarna förbi i småland i sommar. Har nämligen släktingar i Värnamo:)

Kram Johanna

Ewa`s Galleri sa...

Jag föredrar nog vitt ,med inblandning av grått och så rött som accentfärg
Men senaste tiden har jag dragits mer o mer av det slitna gamla bruna
Ja tänk vad man ändrar sig hela tiden
ha en skön kväll

Gabriella sa...

Fina bilder du bjuder på! Åh så svårt.. Gärna vitt i inredning men i klädväg gillar jag lite mer färg. Alla färger är ju så fina=)

Blockethuset sa...

Grått! Har målat mycket av mina gamla dörrar GRÅA men VITT är behagligt, NATURLINNEBEIGE(vad det nu är för färg) är också vackert..

Tre Engler sa...

Ja, tiden bare flyr avsted og man rekker ingen ting:)
For noen herlige bilder som alltid:)
Klem Merete

lisashus sa...

Jag känner igen mej i ditt resonemang - vitt som bas och sedan lite nötta gamla färger - naturfärger och din gröna färg är sååå läcker!
Lisa

Vida sa...

galet vackert du har det..ska bli så spännande att se;)
jag gillar nog alla färger bara det är rätt nyans..

Vidahamrarochspikarkram

Tinas vita bo sa...

Grundfärgen hos mig är vit, sen gillar jag nötta/skavda färger som brunt, svart,grönt, grått och blått...

Ljuvliga bilder!

Kram Tina

gamla skolan sa...

Jag gillar verkligen dina färger !! Kör mest själv vitt och olika grå nyanser , har mer och mer börjat blanda in svarta saker och kanske liite annat . Men jag vill ha det lugnt för ögat :)
Önskar dig en fin helg !
Kramar // Susanne

Tess på Tilda och Mamma sa...

Fint och stilrent rakt igenom like it.
Trevlig helg/Theres

Vita små hjärtan sa...

Så fiiint!!! Tänk när du får slå upp portarna!
Ha en fin helg med massa ljus och mys...
Kram Agnetha