måndagen den 10:e december 2012

Att vara Tacksam.....:))



Hej:))
Tacksam är bara förnamnet på hur jag känner mig just nu....
Så många möten med kända & okända  jag får i Butiken:))
Mina läsare som följt oss på vår resa.... som nu ger oss så mycket värme & beröm för vårt slit!
Jag blir så bortskämd med blommor, choklad & de mest fantastiska presenter:))
Jag är så glad att jag vågat satsa på min dröm & det är tack vare Er som så troget kikar in hos mig...


Jag vill Tacka Alla som stöttat mig, oss på vår resa från dröm till verklighet:))
Min familj, vad gjorde jag utan Er???
Mina vänninor som stått ut med att lyssna & lyssna...
Min kvinnocirkel som gjort att jag vågat & peppat mig när jag tvivlat!


Familjen E som bjudit oss på middag så många gånger:))
De har gjort det om & om igen trots att vi somnat varje gång i deras soffor efter hårda arbetsdagar med snickrande & målande....


Mina bloggvänner som gett mig goda råd.....

Kråke som jag äntligen fick träffa igår & Vida som alltid ger de finaste av kommentarer:)
Klicka HÄR så kommer du till en av mina absoluta favoritbloggar!
En fantastisk fotograf som har det där absolut extra extra:))
Hon har nyligen startat sitt företag days by leon
Alla bilderna i det här inlägget har jag lånat av Kråke!!

Som sagt Tacksam är bara förnamnet;))

Kram M



35 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Det är fint att kunna känna tacksamhet…
Ha en fin kväll nu!
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

ÅÅÅ Malin!! Din butik ser såå fin ut!! Jag är såå glad för din skull och din glädje smittar av sig!!
Önskar såå att jag bodde närmre så jag kunde kika in direkt!! Men jag får snällt vänta till sommaren då kommer jag förbi :)

Ha det gott i din dröm!! :)

kram kram Sanne

Tre Engler sa...

Det å kunne få love til å være takknemlig er en god ting:)
Høres ut som du virkelig har fått unnværlig støtte fra familie og venner :) noe som er helt nødvendig i noe som dette:)
Du har fått en helt unik og vakker butikk:) og kjempe kos å høre at det går så godt:)
Nydelige bilder som alltid:)

Ha en herlig kveld
Klem Merete

Hus Inspiration Inredning sa...

Så underbart att du satsade på det du ville och att du har så många runt om dig som tror på dig och peppar dig! Otroligt fina bilder på en vacker butik!
Inspirerande!

Kram

Annas röda stol sa...

Så trevligt det ser ut hos dig och underbara bilder av Kråke. Lycka till med din butik. /Anna

Designe sa...

Hej! Självklart ska du njuta av allt beröm nu! Då är det mödan värt!..och jag förstår att du haft och har kul när du grejar i din butik även om det är mycket jobb oxå! Det är så himla fint och smakfullt allting! Såg dessa fina bilder hos superduktiga fotografen Kråke oxå!:)

Stort grattis till öppningen av butiken! Verkar ju gå kanonbra! Ha en god fortsättning i butiken! :)
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Kul att du har satsat på det du ville .Kanonfin butik.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

LantlivsAnette sa...

Vilken lycka !!! Vad roligt, duktiga du...!!
Kraaaam Anette

Källeboda lantliv sa...

ja tänk så bra det blivit ..du är en som vågat följa dina drömmar ..önskar att man var så modig ! hoppas allt går bra nu ! måste vara skönt med sådan stöttning ...av familj å vänner ..känn dig lyckligt lottad ..kram jeanette

artemanoCReativ sa...

Oooh, I want to come into your butik just now, I want to see all "life"!

Mil besitos, Christl

Syster vit sa...

Bilderna och butiken är så fina. Sådana vänner är guld värda. Stort lycka till med din dröm och till sommaren så tittar jag in var så säker.
Kram Liselott
PS Jag är helt frälst i dom grön och vitrutiga julgranskulorna som du visade för några dagar sedan och skulle gärna vilja veta om dom finns att köpa någon stans.

Tulipa sa...

Fantastiskt... Jag kan förstå din enorma känsla av tacksamhet. Det är som balsam och himmel efter en massa slit och tvivel!
Största största grattis än en gång Malin!

KRAM!

Vardag och flärd sa...

När jag såg bilderna hos kråke skrev jag till henne att jag tror att ni två skulle vara ett fantastiskt team - jag tror verkligen det!
Lycka till i fortsättningen med din butik!
Kram Eva

Jenny sa...

Hej Malin!
Stort GRATTIS till din fina butik, jätteroligt att du vågade förverkliga din dröm:)

Hoppas jag har vägarna förbi någongång!

Kraam Jenny

monica sundvik sa...

Verkligt fina bilder från din butik.
Det är trevligt att läsa om när någon haft drömmar som sen har gått i uppfyllelse.
Kram, ;onica från MINA TVÅ HEM

Fröken Grön sa...

Malin, det ser helt fantastiskt ut! Förstår att du känner tacksamhet, men glöm inte att ge dig själv en STOR dunk i ryggen och beröm för allt jobb du har lagt ner för att förverkliga din dröm. Så himla duktig du är!
Får nog minsann se till att ha vägarna förbi någon gång; så himla långt bort är det faktiskt inte. En vårutflykt, kanske?
Decemberkram till dig!
/Anna-Karin

gamla skolan sa...

Ni har gjort ett enormt fint jobb , det ser så mysigt och fint ut , skulle så gärna vilja besöka dig och din fina butik , kanske till våren :)
Undrar vad det är för en stjärna med långt skaft ??
Kramar // Susanne

Gabriella sa...

Så vackra bilder! Åh så fint du ser ut att ha i din butik=)

Vida sa...

det är sådana härliga människor som ni som man vill att det ska blåsa medvind för på er fortsatta resa;))

tusentack för goa besöket;)

Vidasomettbarnisnön;))kram

Anna sa...

Stort grattis! Vilken fantastiskt fin butik det ser ut att vara! Underbart!

Sallys hus sa...

Hej Malin!
det var ett fint inlägg!
men vet du...du är värd allt det där..;)
kram Katarina

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Härligt att ha haft sådant fint stöd under byggtiden! Er butik ser alldeles ljuvlig ut! Du har verkligen den rätta känslan!
Din vän Kråke har fotograferat fantastiskt fint också!

Önskar dig en fin luciavecka!
Kram Anna í Skåne

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!Butiken är helt underbar!Har tänkt på upplevelsen efter besöket igår.Man blir både glad o varm o inspirerad till tusen.Ni är underbara.Kram Lopploellan

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Härligt med så många goa vänner och familjemedlemmar i sin närhet!! Kram!

kråke sa...

Blir alldeles rörd av dina ord och JAG är så tacksam över att ha kommit i kontakt med så härliga människor och djupt imponerad över er resa. Och vilket resultat sen:))))

Kraaaaam vännen:)

kråke

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det är verkligen en magisk känsla, eller hur?!?!...
Och som ni har jobbat!

Där ser man hur viktigt det är att aldrig ge upp sin dröm. Att man lever den, följer den, utvecklas med den och ger den utrymme i sitt liv. Det är så härligt Malin!

Stort grattis!

Hoppas att jag kan komma och hälsa på dig någon gång framöver.

Ja, så har du träffat underbara Kråke och Vida. Jag träffade dem hos Gús i våras. Ett hastigt möte som gjorde mig så glad.

Kråke´s foton är underbara, och hon förmedlar verkligen känslan på ett så fint sätt - det är härligt!

Lycka till nu!

Kram Mia

Norrfrids Eija sa...

åååh så glad jag blir för din skull Malin! Instämmer i varenda bokstav i ditt inlägg, vet precis hur lyrisk, glad och svävande den där känslan är efter att ha vågat ta steget! Det ser så otroligt fint ut i ladan, och som jag sagt tidigare kommer jag o väninnan nån vacker dag stå vid butikströskeln, förr eller senare! Inget avstånd är långt nog att hålla mej borta därifrån...

Ambienti sa...

Grattis Malin!
Din butik ser helt fantastisk ut och din blogg är så fin! Jag hamnade på den av en tillfällighet och har följt dig en tid nu...Det är extra roligt eftersom jag är uppvuxen i dina trakter (i Lindås). Jag tror att jag gick i en parallellklass till din Johan på högstadiet. Nu bor jag med min lilla familj i Lomma i Skåne.
Även jag har förverkligat min dröm i höst och har startat eget och jobbar nu sim inredare.
Jag ser fram emot att besöka din butik framåt våren!:-)
Stor kram och lycka till!
Christina

toves sammensurium sa...

Så veldig glad på dine vegne...du lever min drøm og jeg kan bare forestille meg din reise!!!All lykke fremover,- kanskje titter jeg innom en gang???*håpe*
Nydelige bilder av en veldig stemningsfull og vakker butikk!!!!!
Toveklem.)

Anonym sa...

Din butik ser såå fin ut.
Lycka till!
Mummeli puuhamaasta

lisashus sa...

Det låter verkligen som om du fått bästa möjliga utdelning när du förverkligade din dröm!
Så många härliga vänner och positiva människor runtomkring - sånt betyder mycket!
Så glad för din skull!
Kram
Lisa

No34 sa...

Ni är verkligen värda all beröm efter allt slit och arbete med butiken!! Så fantastiskt duktiga Ni har varit!
Och jag är verkligen avundsjuk på Er som "gjorde det"...
Massor av kramar, och njut av dagen.
Kram Kate

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina Malin! o tack för din fina kommentar!!! Jag ska göra ALLT för att besöka dig på söndag. hopps verkligen att vädret är på vår sida o att sjukdomarna håller sig borta!!!! Kan säga att i dag hade vi drivor på säkert 2 meter så det var härligt att skotta ut bilarna o i snigelfart köra de 3.5 milen till fastlandet!!! Ha en underbar vecka härliga du så hoppas jag vi ses på söndag!! stor kram från maja

artemanoCReativ sa...

¡Que maravilla! So beatuiful!

Besitos, Christl

G:a Affären sa...

Du är så väl värd allt!
Jag blir glad att läsa ditt inlägg och att det kommer många kunder till din härliga butik som du gjort så fint i, verkligen fingertoppskänsla. All lycka till dig fina Malin!

Kramar
Cia